Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 
Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral (Read 31205 times)
Oriol
Guest




Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
16.11.2013 a les 22:42:26
 
Remenant la pagina web volttour.net, he trobat el Projecte R+D referent al Desenvolupament d'un nou vehicle elèctric integral.

Com tenim el tema? Wink




tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #1 - 19.11.2013 a les 07:37:16
 
Si, el recordo el projecte. Es va abandonar per falta de fons monetari.
El pressupost disponible s'ha destinat a reflotar una Berlingo electrica que un ajuntament va fer donació a l'associació, i que estava completament innoperativa. Ara, despres de molt d'esforç i investigació, funciona perfectament, amb una autonomia acceptable, i es comparteix gratuïtament entre els socis de l'associació.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #2 - 19.11.2013 a les 11:27:50
 
Bé, jo no se a on arribarà la meva idea, però fa dies que hi dono voltes i us la voldria exposar. (les idees les vaig estructurant a mesura que escric, o sigui que hi ha coses desordenades, perdó...)

Crec que hi ha un segment de cotxe que no està oferintse actualment i que hi podriem fer alguna cosa. Jo sol em veig, ara mateix, incapacitat per fer algo amb una certa embergadura. Internet ens ofereix la possibilitat d'ajuntar diferent gent  (que sap de diferents coses, i en llocs i horaris diferents).

Crec que s'hauria de crear un espai web a on poguessim "crear" aquest vehicle elèctric integral. Se us acut alguna plataforma per fer-ho efectiu i àgil? (de moment disposem d'aquest forum per anar discutint diferents punts inicials).

S'hauria de definir quin tipus de cotxe seria (places, velocitat max, autonomia, usos,...), materials necessaris-proveidors,

Tal i com deia al principi no se a on arribarà al final aquest correu: pot quedar-se aqui, pot agrupar una serie de gent que ens porti a alguna banda i arribar a fer un model o més..., o simplement passar una bona estona pensant en com ens fariem un cotxe per a nosaltres mateixos.

Bé, per ara ho deixo aqui! Nanem parlant! Shocked


tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #3 - 23.11.2013 a les 21:37:33
 
Hola Oriol,
Una proposta maca, però veient com esta el mercat, diria que està tots els ninxols estan coberts. Sinó, fes la teva proposta de vehicle, i veuràs com en trobo algun que s'assembli
Wink
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #4 - 24.11.2013 a les 22:06:08
 
Bé jo havia pensat amb un tipus Little4 pero amb més potència de motor (actualment només hi posen 4kw em sembla). Al tenir més motor que pugues anar a 100km/h o 90km/h (sense grans acceleracions...) més aerodinamic, tancat, més autonomia... dos seients i que en cas de necessitat a darrera enxovadets que ni capiguessin dos més.

Em sembla que el tope per ser quadricicle lleuger son 15kw, i suposo que superar aquesta potència fa que les lleis, homologacions es compliquin més.

Un cotxe barat de construir (sense gaires comoditats), funcional (poderte desplaçar "aprop" entre pobles), barat de mantenir i de gasto (si gasta pocs kwh es més facil que puguis ser autonom amb ell, si algun dia l'UE fa aprovar la llei d'autoconsum). Seria com un cotxe de "batalla", tipus vespinos de fa anys, una mica com els microcars actuals pero més aerodinamics i veloços.

Ah! i barato! jejeje
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #5 - 26.11.2013 a les 12:15:33
 
Encara que fer un twike aqui i vendrel més barato també estaria bé. Crec que és un bon producte, pero és molt car. El preu el veig molt exigerat per lo que és.

Han passat els anys, ja deuen tenirla tecnologia més que amortitzada i no hi ha manera de que baixin preus.

Si fessin un model més barat el vendrien molt més, si amb aquests preus n'han venut bastants (i és un cotxe aspartà), si li possessin un preu millor no donarien l'abast.

El tema bateries per una empresa com ells l'haurien de treure molt millor. Abusen una mica-bastant, o és que alli la gent cobra les hores a preu d'or i han de posar aquells preus...
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #6 - 02.12.2013 a les 15:40:42
 
Hola,

Remenant per el facebook del Twike en algun lloc diuen que estan buscant algu per muntar algo per Espanya, preferentment a Barcelona.

Jo del tema d'importacions no en tinc ni idea. Tampoc se si volen només portar els twikes fets a qui per vendre'ls o si els volen muntar aqui. A algu li sobra un magatzem?  Roll Eyes
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #7 - 05.12.2013 a les 22:17:45
 
Interessant !

Primer m´agradaria saber si la Renault ha fet o ha dit quelcom referent al Berlingo.Sembla que és un model tret al carrer,homologat,amb promo
per alguns ajuntaments o entitats i els han deixat desemparats ...(penso) Estaria bé saber quants n´han fet i entregat i si els han reconvertit.
Crec que és obligat respondre per un mal disseny i tinguent departaments tècnics que han desenvolupat altres models haurien de netejar aquest
mal inici.En termes bancaris seria un actiu negatiu per qüestió d´imatge i difussió del transport elèctric.

Segon,,la idea del Twike és interessant però crec que està desfassat,Seria una bona opció per repartir feina entre les indústries locals que
ho passen malament : Derbi,Monty,Rieju etc. Un clúster per tornar a començar poc a poc sense gaires riscos d´inversió i aprofitant el capital
humá,marca ,xarxa de distribució i post venda experimentada.Si a la India venen el Tata per menys de 5000€ s´hauria de trobar la manera
de fer un vehicle alternatiu més econòmic i exportable a nivell global.Els xinesos farien la pirula rapidament.Es qüestió de blindar el concepte
i el model.feina de voltors mafiosos o protegits a nivell europeu com a eina per reflotar el treball.Els del Club Bilderberg ens saltarien a la
iugular ... I el trust del petroli també però si cal treurem la dalla.

VEHICLE INTEGRAL
Com que posar cullerada i imaginar encara és de franc hi dic la meva per animar el fil.Primer s´hauria de mirar la part conceptual,el sector al
qual podria estar dirigit,mixte pedal+motor o només motor,carenat,semi o descobert ,autonomía i velocitat máxima ...

CONCEPTE
Em sembla bé la idea de ´Albert que hauria de ser un "vespino" per la senzillesa.Un microcar també está bé pel concepte biplaça,petit,quatre
rodes,homologació tipus velomotor (45 Km/h) o quadricicle (25 Km/h ajudat per pedals i arrancada a 6 Km/h) .Crec que 15 Kw són suficients
per a un vehicle urbà/interurbà que pugui anar entre 25 i 45 K/h segons es decideixi la versió mixta o microcar.

SECTOR
Un medi alternatiu per a la movilitat ecosostenible ha de estar a l´abast de tots els sectors deixant a part el tunning que pugui fer un particular.
Per tant ha de ser accessible,cómode,"espartá" i de manteniment senzill.Conducció directa  intuitiva i segura.Gas i fre , conmutador de poténcia
i marxa,llums i timbre/pito.

MOTORITZACIO I BATERIES
La qüestió d´autonomia és important,Si és un mixte amb dos motors direct drive,brushless de 350/500 W n´hi hauria prou amb un by pass
de 36 a 48 V.hauria d´anar amb rodes de 20 " per tenir parell per les pujades.Els Nine Continent 5/12 són escaladors,bateries de LiFePo4
amb 2 C de entrega contínua ,48V 20A (la Winston de Golden Motor té molts models i amperatges) i controladors de 17 a 22 A.
També hi ha la opció Pb-gel de descàrrega profunda i cicles forçats.Més barates,més pes,més models,recanvis a l´abast.
Miraría un "forero" Experts en Bateríes o Renobat  de Figueres,potser li interessa entrar en el clúster ...

DISSENY
Optaría per estructura d´acer per qüestió de preu i mecanització.Suspensions independents i seient tipus Citroën 2 CV que eren de lona i
elastómers,gomes tipus juntes tóriques.Tous,amotllables,poc pes i senzills.També hi han teles náutiques tipus trampolí dels catamarans.
Motors a dues rodes,frens de disc hidraulics a les quatre rodes,fre d´estacionament,bateríes sota els seients per raó del centre de gravetat
i accés plegant els seients.Carregador incorporat i fácil de fer anar com un mòbil.
La carrosseria podria ser laminada o mixta amb parts de lona com el Mehari.El laminat pot ser d´epoxi amb fusta de bedoll finlandés (náu-
tica i aviació) o aprofitar el suro de l´Empordá i fer un producte nostre amb malla de fibra de vidre.El carboni encara és car.Vernís o pintat
amb poliuretá de dos components resistent als UVA o pintura a l´aigua ecológica.Paraxocs envolvents com els autoxocs d´escuma d´alta
densitat reciclada (soles de sabatilles esportives)
El sostre el faria amb un Flex Solar Cell de Suissa per carregar quan estigui aturat o en marxa per poder allargar l´autonomía.
Vidres de policarbonat i escombretes neteja-vidres de látex sense càrrega abrassiva.
Llums de leds.Cinturons de seguretat i casc en cas de ser quadricicle.
Calefacció i aire condicionat com les motos i les bicis : ben abrigat o amb samarreta.Avantatge de no mullar-se quan plou.
Podria haver una versió amb mini caixa de càrrega per serveis ,repartiment,missatgers,consistoris,accés a zona peatonal,emergències ,aeropo-
rts ,estacions de tren i marítimes,fábriques,oci ...
Pes,quan menys millor.Crec que un quadricicle mixte no hauria de passar dels 75 Kg i un microcar dels 150.
Quan surtin les bateríes de grafé o les d´alumini que están desenvolupant a Israel aquest tema estará ben resolt a més de l´augment d´auto-
nomia y reducció del pes i volum així com els cicles de recàrrega i  vida.
Utilitzar peces  ,mecànica i accesoris que estiguin al mercat per estalviar motlles , dissenys i fabricació.No stock com en López d´Arreiortúa
quan va entrar a la VW portant idees de la GM.Tot peces senzilles i estandaritzades que amb una clau anglesa i un filferro puguis sortir del
pas.Era l´encant del 2 CV i un afegit positiu de propaganda, el boca-orella funciona i pots donar la volta al món doncs el poden reparar a qual-
sevol lloc.Seria un estil de vida de travel low cost car TLCC (ti el chi chi) amb perdó ...
O CAT CAR i fem país.

Bé,espero que aquest conte hagi fet passar una bona estona. Jules Verne i Tintín van fer un viatge a la lluna i al cap d´uns anys hi van anar.
Salut !

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #8 - 09.12.2013 a les 16:13:00
 
Gràcies Jan!

Doncs ara que només falten 4 detallets per tenir-lo enllestit... jejeje continuo el tema.

Comences dient que el tema Twike esta desfaçat. Per que? Per estavilitat? Disseny? Facilitat de muntatge? El tema 3 rodes es pot descartar, pero s'ha de tenir  clar que és més eficient un vehicle amb 3 rodes. (i sempre podem millorar el disseny...)

Si es fa un vehicle moooolt lleuger, pot ser mixte (pedal+motor), pero si ja és quadricicle i pesa més no se si és gaire util posar pedals.

L'opcio semidescobert o cobert crec que és millor semidescobert amb possibilitats de que cadascu pugui tapar els laterals facilment si vol.

Parlaves de la motorització. En un lloc de 350/500w i en un altre 15kw. Suposo que per a quadricicle 15kw i 500w per al velomotor.  També parles d'unes rodes nine continenta. No donen gaire velocitat. Jo tinc un ciclomotor d'un kw i arriba a 50kmh. Potser amb 2 motor a roda de 2kw cada un ja n'hi hauria prou (pero estariem lluny dels 15kw que deiem), és una mica lo que porta el twike i arriba als 90kwh, pero pesa molt poc. Legalment si poses 4kw seria un L6e pero en teoria no pot passar de 45kmh, es podria trucar com les vespinos!!!

És facil homologar un quadricicle? i 10 d'iguals?



tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Oriol
Guest




Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
Reply #9 - 09.12.2013 a les 16:14:34
 
Ah si... TLCC es pot millorar, pero és un bon punt de partida!  Grin
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1 2 3 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ