benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
8 consells per allargar la vida util de la bateria (Read 1674 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
8 consells per allargar la vida util de la bateria
03.10.2011 a les 19:36:54
 

Vuit consells per allargar la vida de la bateria d'un cotxe elèctric



La setmana passada Nissan ens ha aclarit una mica més sobre la vida útil i altres detalls de la bateria del Leaf, i entre altres coses comentava que després d'un ús prolongat, no seria necessari substituir el pack complet sinó que amb la substitució de les cel més degradades seria suficient. Però la qüestió és: com allargar el màxim possible la vida útil d'una bateria?, Doncs des de la comunitat Plug In Car ens donen vuit consells per a això.

1. Evita les recàrregues completes:

Portar al màxim de la seva capacitat al pack de bateries de liti redueix de forma important la vida útil d'aquesta i per tant en la mesura del possible, hem d'evitar arribar al 100% de càrrega, tot i la pèrdua d'autonomia que això pugui suposar. Models com el Leaf disposen d'una opció que evita que aquesta passi del 80%, cosa que evitarà de manera significativa el dany a les cel, de manera que si el nostre recorregut ens ho permet, hem de conformar amb menys autonomia i augmentar les vegades a la setmana que recarreguem nostre cotxe.

Si l'autonomia és suficient, el més recomanable és mantenir la càrrega al voltant del 50%, cosa que en models amb el Leaf suposaria al voltant dels 80 quilòmetres d'autonomia, si aquests són suficients, evita sortir amb els 160 oficials sempre que sigui possible.

2. Evita les descàrregues profundes:

Igual que les recàrregues, hem d'evitar en la mesura del possible arribar a un nivell de descàrrega de la nostra bateria massa baix, de manera que aprofitant que les bateries de liti no tenen efecte memòria, és recomanable recarregar sempre que puguem, encara que estem a mitja càrrega.

En el Nissan Leaf tenim 12 barres que ens indiquen el nostre nivell de càrrega i el més recomanable és estar sempre que ens sigui possible entre la segona i la desena, evitar els extrems, el que ajudarà a allargar la vida de la nostra bateria.

3. En els híbrids endollables fer servir el Mode muntanya:

El Mode muntanya, turó o Mountain Hill Mode, és una opció que disposaran els híbrids endollables, com el Prius Plug-in o elèctrics amb extensor d'autonomia, com l'Opel Ampera, que ens permetrà encendre el motor de combustió en previsió d'una forta i perllongada pendent.

D'aquesta manera podrem afrontar aquest desnivell amb la major quantitat possible d'energia en la nostra bateria i evitar arribar a un nivell de descàrrega molt elevat, arribant al cim amb reserva suficient, el que a més de protegir la bateria, ens permetrà reduir el consum de combustible .

4. Programar la recàrrega:

Com hem vist aquesta setmana, amb la tarifa supervall el millor moment per recarregar el nostre cotxe és per les nits, ja que podrem accedir a un preu molt més interessant, però el problema és que el més probable és que estiguem dormint, per la qual cosa haurem deixar programada la recàrrega, cosa que permeten alguns dels models en el mercat o que podrem solucionar amb un senzill programador.

Pel que sembla l'ideal és assolir el nivell de càrrega desitjat 60 minuts abans de començar el nostre recorregut, ja que retardar la recàrrega suposa reduir el temps que la cel està exposada a un nivell elevat de voltatge. A més aquest temps permetrà la reducció de la temperatura en el pack en el moment de començar el nostre recorregut, cosa que és realment important en climes càlids i no tant on el fred sigui la tònica regnant.

5. Aparca el cotxe a l'ombra o en un garatge:


Durant els dies càlids l'ideal és aparcar el cotxe a l'ombra ja que en cas contrari trobarem l'habitacle molt calent el que ens obligarà a utilitzar de manera intensa la climatització, un enemic de l'autonomia. Però també hi ha un segon perill i és que la calor obliga el sistema de refrigeració de la bateria a treballar extra, el que suposarà una segona font de consum i la consegüent pèrdua d'autonomia.

El mateix succeeix en climes fred, on és més que recomanable aparcar el nostre cotxe en un garatge ja que igual que a l'estiu amb la calor, a l'hivern amb el fred, el sistema de climatització ha de treballar més intensament si la temperatura interior molt baixa , al que hem de sumar, igual que a l'estiu, la temperatura de la bateria, que obligarà el sistema a utilitzar part de la nostra càrrega a escalfar el pack.


6. En climes extrems, el cotxe sempre endollat:


Si vivim o ens movem per un lloc on la temperatura és extremadament; baixa o elevada, hem de deixar connectat el cotxe perquè el sistema de refrigeració de la bateria pugui estar treballant de forma contínua, el que protegirà a la nostra bateria de les inclemències meteorològiques.

7. Estacionaments prolongats

Si estem pensant a aparcar el nostre vehicles durant un període llarg de temps hi ha alguns consells que hem de prendre. Hi ha models en el mercat que disposen d'una opció que ens permet deixar el cotxe connectat i el propi sistema del vehicle s'encarrega de mantenir la bateria en el punt ideal de càrrega, models com el Tesla Roadster.

Si el nostre cotxe no té aquesta opció hem de seguir uns senzills consells, començant per aparcar el cotxe un lloc fresc, on la temperatura no baixi ni pugi en excés al llarg del dia o de la nit. Si disposem d'opció de descàrrega lenta la farem servir i deixarem el cotxe amb un nivell d'un 60% de càrrega.

Si en tornar a agafar el cotxe ens trobem que ha baixat fins a un 20%, l'ideal és tornar a connectar i esperar fins a arribar almenys de nou la marca del 60%. Però si el temps que ha passat supera els tres o quatre mesos, llavors correm el risc que les cel estiguin desquilibradas per la qual cosa almenys dues o tres vegades haurem recarregar el cotxe fins al 80%, cosa que assegurarà que les cel tornin a equilibrar-se.

8. Evita les  recàrregues ràpides:

Les recàrregues ràpides ens permeten recuperar el 80% de la nostra càrrega en solament 30 minuts, una cosa molt temptador però que hem d'utilitzar només en cas de necessitat. Un ús prolongat d'aquest sistema escurçarà la vida útil de la nostra bateria entorn de l'1% anual, de manera que si Nissan estima que després de 10 anys la bateria del Leaf mantindrà el 80% de la seva capacitat, usant sistemes de recàrrega d'alta capacitat podem calcular que aquesta baixarà fins al 70%.

En definitiva, podem allargar la vida de l'element més costós d'un cotxe elèctric i amb això opmitizar nostra inversió seguint uns senzills consells, que a més de millorar la vida de la nostra bateria, també tindrà un impacte en el cost del vehicle en el futur mercat de segona mà, on l'autonomia marcarà la diferència de preu entre un model de similars característiques.
tornar a dalt
 

forococheselectricos1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ