Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Bicicleta amb bateries (Read 7000 times)
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Bicicleta amb bateries
05.08.2011 a les 23:27:25
 
Amics/gues de Volt Fòrum :

Acabo d´arribar a l´associació i m´agradaria començar un petit projecte molt elemental:posar un motor i bateria de LiFeYPO4 a una bicicleta.Crec que és un primer graó que si és reeixit ,més endevant pot evolucionar cap a altres projectes més ambiciosos. M´agradaria que aquest projecte fos participatiu i compartir les experiències de tots/es en aquest camp.Estic fent una base de dades amb informació de motors,kits,reguladors,carregadors, bateries,distribuidors,comercials,pàgines Web i fòrums. Els meus coneixements d´informàtica encara són molt primaris però penso que amb els consells dels entesos/es podré penjar al Fòrum de Volt Tour imatges,esquemes i idees que m´arribin i així poder-les compartir i fer-ne difussió.

PARTIR DE ZERO  És aquesta la idea principal.Sense experiència prèvia i sense coneixements poder montar un medi de transport senzill i alhora fiable : la bicicleta elèctrica. Amb garantia de funcionament, d´autonomia,de manteniment i assequible.Per a usuaris/es que vulguin iniciar-se en el tan necessari món d´emissió zero.

EL MEU CAS   Les necessitats particulars solen ser l´inici de les solucions col·lectives. M´he de desplaçar una vegada a la setmana a 20 Km i tornar sense possibilitat de recarregar a mig camí. 40 Km en total. els primers 6 Km passo de cota 470 a 600 mts.Després ve una baixada de 6 Km i passo de 600 a 440 mts.Tot seguit venen 8 Km planers fins arribar al destí.Per tornar faig el recorregut a l´inrevés. Jo peso 90 Kg,la bicicleta 17 Kg,la motxilla plena 10 Kg i el conjunt motor/regulador/bateria que s´hauria d´instal·lar 9 Kg. En total al voltant de 130 Kg. Diariament baixo al poble.2´5 + 2´5 Km planers.Tornant faig una pujada de 700 mts. amb un pendent del 14 %. La meva complexió no és atlètica i no estic gaire en forma.Vull dir que a les pujades no puc ajudar, he de confiar amb el motor. Pel pla si que vaig fent i m´agrada pedalar suaument. Amb aquests paràmetres,es pot calcular la demanda energètica, la potència del motor i la capacitat de la bateria ? Aquesta seria la primera qüestió del PROJECTE ZERO. Fins ara he provat quatre models comercials que no han assolit les expectatives .S´hauria de trobar un motor que no s´escalfés i que durés temps.No sé si és millor amb engranatges i reductor o sense.Hauria de fer molt poca fricció a l´hora de pedalar o anar en baixada.Pel que he llegit convé que sigui de 36V/350 W i fer-lo anar a 250 W amb el regulador.La bateria convé que sigui de 36 V 15A i fer-la anar a 10 A per no forçar el límit,és cert ? No vull grans velocitats sinó garantir l´autonomia i no estressar els components per poder conservar-los en bon estat. Més endevant,si aixó està ben resolt ,vull mirar el sistema de recarregar amb panells solars flexiibles com els Fuji o FlexCells de Suissa i poder fer rutes més llargues.Com sempre depén del pressupost o de trobar patrocinadors que facin un bon preu.

Salut i bones realitzacions a tothom !                  
                                                                                                                                               Jan
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Bicicleta amb bateries
Reply #1 - 06.08.2011 a les 13:28:29
 
Hola Jan, i venvingut !

Les bicicletes electriques que es venen, tenen un motor de 250W. Es suficient per a ajudar, pero cal pedalar. A una pujada, una bici amb motor de 250W no puja sola si no es pedala, pero la sensació que es té es semblant a anar pedalant per una zona plana o pendent suau encara que el pendent sigui mes fort.
Per a que una bici electrica faci pujades de carretera de muntanya, sense pedalar, cal un motor de 1000W, es el mes gros que es fa per a kits de bicis.
Aleshores el problema es que ja no es una bici electrica legalitzable.  Tampoc es un gran poblema perque no fa soroll, mentre no vagis passant a 50Km/h per davant del Mossos.... Wink

Una altre opció es una bici de 250W i relacio de cambi que permeti pujar bé. Jo vaig en bici electrica i visc a La Floresta a Collserola, on no hi ha ni un tram que sigui pla, tot son pendents forts. Duc una bici de 250W, pero em vaig canviar el plat original per un mes petit, es una relació curta pero pujo molt millor i no apreto massa la bateria. Amb el plat original, a cada pujada el controlador tallaba dos o tres vegades per sobrecorrent, ara ja no.  Les bicis electriques que es venen duen una relació de canvi molt llarga, per a zones planeres.

Els kits de conversió ajunten bateria, controlador i motor amb unes caracteristiques compatibles. Si vols optar per partir de zero, amb un motor de 1000W, cal un controlador acorde, 48 o 60V, potser fina a 30A... i no serveix una bateria de un kit, les poques bicis amb motor de 1000W que he vist, duen packs de bateria amb cel.les LiPo de les que s'utilitzen per als avions de radiocontrol, permeten descarregues molt intenses, 5C o fins i tot mes, pero s'han de muntar altesanalment, i les cel.les de LiPo poden ser perilloses si no se les tracta correctament: cirtcircuit o sobrecàrrega o perforació = incendi.

Sort amb el projecte.  Si fas algunes cerques pel forum, hi surten links de webs que venen kits i components per a conversions.

Aquests estan a Barcelona:   http://www.tucanobikes.com/kit_electrico_para_bici.ws

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Bicicleta amb bateries
Reply #2 - 07.08.2011 a les 11:35:13
 
Hola Miquel :   Gràcies per la benvinguda al club i per les orientacions.

Ja suposo que una assistència constant amb el motor és molt complicat.Així m´ho van indicar a Tucano, que hauria de posar dos paquets de bateries.Un per anar i un altre per tornar.Coincidien amb altres comercials de les comarques de BCN que també em van atendre amablement.
Cap d´ells em va comentar que els motors s´escalfen i es desconnecten si es forcen massa.

Jo vaig amb la bici de tota la vida que tinc molt afinada.Tres plats de 48,38 i 28 dents i sis corones a la roda de 28,24,21,18,16 i 14 dents. 9 relacions que van de 1:1 a 3:1 .De 2´13 a 7´32 metres per volta de pedalier.Llanda de 63 cmts.de diàmetre que amb pneumàtic prim de carretera de 2´5 cmts fa un diàmetre de 68 cmts.Pressió entre 3´5 i 4 Kg.

Sóc amant del moviment slow que sembla que està de moda.Slow food,slow dancing,slow sailing,slow bike en el meu cas.És un eufemisme per no dir que m´agrada anar a "pas de pagés" i planejar.No crec que mai hagi passat de 25 Km/h amb el vent a favor...Per tant no m´inte-
ressen grans performances de potència ni velocitat.Sobretot una autonomia garantide de 45 Km i una bona ajuda a les pujades.

Tinc el dubte dels motors.Gear less i brush less ? Els que van amb reductor sembla que tenen més parell per arrancar peró deuen fer més
soroll i frenar a les baixades o pedalar sense ajuda elèctrica. Cert ? Aixó és molt important per a mi,que no frenin.He vist que també hi ha diferència de pes i de tamany.Tampoc sé quin s´escalfa més.Veig que tots estan molt tancats i precintats.Potser per distribuir el pes i ser més senzills de montar,convé posar-los a la roda del devant però no sé el comportament de la direcció i de la tracció.
He vist per la Xarxa les Webs de Diamond i Cristalite.Hi han distribuïdors de confiança a les comarques de BCN ? No em fa el pes comprar per
Xarxa.Problemes de recanvis i d´assistència tècnica a distància... M´han comentat que convé un motor de 500W i limitar-lo a 250W amb el
controlador d´impulsos i si convé un pic d´esforç a 2C per les pujades,aniria a la seva potència nominal i no s´escalfaria.  36 o 48 V ?

He mirat les bateries de LiFePOY4 de MUNALED de BCN. M´han atés molt bé.Diuen que a aquest model no li cal fer balanç de cel·les.Que no
exploten ni s´incendien i que els cicles de vida són més llargs.Havia pensat que si la demanda energètica és de 10 A,posar 20 A per si es necessita un pic.Així treballarien a la meitat del consum i allargaria la seva vida al no escalfar-se.

Una vegada decidit el Pack i les característiques tècniques,he de mirar el pressupost i començar a posar fil a l´agulla.Faré un seguiment amb
imatges per penjar-ho al Fòrum.Potser s´animen més amants de l´eslow bike.
Salut !                                                                                                                                            Jan del Crous
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Bicicleta amb bateries
Reply #3 - 23.08.2011 a les 07:01:51
 
Hola Jan!
M'alegro que finalment hagist aconsgui postejar;-)
Me'ncanta el teu projecte, és autentic, i molt semblant a la primera bici electrica que vaig fer!
Intento fer algun aclariment:

Quote:
Cap d´ells em va comentar que els motors s´escalfen i es desconnecten si es forcen massa.

Els motors de 250w estan dimensionants per a les necessitats que es demanen. Quan optes per potències superiors, convé optar per relacions d'engranantges curtes (una marxa massa llarga ofega el motor) i voltatges alts. A més voltatge, menys ampers, i per tant el coure s'escalfa molt menys.

Quote:
Jo vaig amb la bici de tota la vida que tinc molt afinada.Tres plats de 48,38 i 28 dents i sis corones a la roda de 28,24,21,18,16 i 14 dents.

perfecte, si optes pel motor a darrera, perque el xassis esta triangulat i pateix menys davant el parell del motor, les sis corones de rosca les podras posar fàcilment en el motor.


Quote:
Pressió entre 3´5 i 4 Kg.

Les rodes son determinants en quan a l'eficiència energetica. Si et vols garantir anada i tornada, recomano mirar si hi ha rodes que aguantin un xic més de pressió. les rodes de carretera treballen entre 8 i 9 kg, segur que hi ha algun model intermig ample que treballi a 6-8gk, i pots aprofitar per comprar-lo amb armadura de kevlar antipunxades. Schwalbe es una bona marca que segur que te alguna cosa, la pots trobar a espaibici, Barcelona.

Quote:
Tinc el dubte dels motors.Gear less i brush less ?

Be, una cosa no treu l'altra... gearless vol dir sense engranatges, brushless vol dir sense escombretes. Els gearless permeten regenerar a les baixades, tan es girar endavant com enrera. Els que porten engranantges,  tenen un coixinet que es desembraga, al estil dels pinyons de les bicicletes. Només giren en una direcció, es a dir, que no et frenen quan estan apagats.


Quote:
36 o 48 V ?

Jo et diria 72v... metitat d'ampers que a 36v, el sistema treballa moltissim millor.
Quote:
Diuen que a aquest model no li cal fer balanç de cel·les.

Commm? jejeje Aiii que em trenco!! mentida podrida, totes les bateries necessiten BMS. Fins i tot el NIMH i el plom!! Només es salva el plom de cel·la oberta, que fa equalització de manera natural evaporant aigua!
El que dieun els venendors per tal de vendre...


Quote:
Una vegada decidit el Pack i les característiques tècniques,he de mirar el pressupost i començar a posar fil a l´agulla.Faré un seguiment amb imatges per penjar-ho al Fòrum.


Genial!
jo tinc una proposta:

motor:crystalyte serie 5000 engranat per anar a 30 per hora, el controller un digital a 72v 25A faria el fet, per la bateria: dos bateries en serie lipokokam de 36v, totalitzant 72v
Aqui les tens, mira el pes: http://www.velectris.com/catalog/battery-energy-c-2.html?osCsid=7a4813be03d60421....
Tindries 2000w de potencia per a la pujada, i com que la marxa seria curta, i tindries 720Wh a la bateria, jo crec que arriba de sobres per a 40 km.

i per aclarir conceptes, fes-hi una ullada:
ja ho he posat amb el traductor al català,aviam si funciona:
http://translate.google.es/translate?js=n&prev=_t&hl=ca&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1...                                                                        
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ