benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h (Read 3222 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h
28.02.2011 a les 18:01:53
 
Quote:


Quote:
El govern espanyol ha aprovat reduir de 120 a 110 Km/h la velocitat màxima en autovies i autopistes. El Consell de Ministres ha anunciat avui aquesta i altres iniciatives en el marc d'un paquet de mesures de xoc per estalviar combustible i reduir la factura energètica creixent a causa de les revoltes als països nord africans.

Tot i subratllar el caràcter temporal d'aquesta limitació, el vicepresident primer del govern, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha reconegut que no pot avançar fins quan estarà en vigor, ja que tampoc se sap quant durarà “aquesta situació d'emergència”. Rubalcaba ha explicat que un augment de 10 euros del preu del barril de petroli suposa un increment de 6.000 milions d'euros en la factura que ha de pagar l'administració. El portaveu del Consell de Ministres també ha volgut garantir que ara per ara “no hi h a cap risc de subministrament”.


El govern Ibèric acaba de fer una tímida mesura en la direcció correcte. Poden ploure'ls-hi les critiques que els detractors vulguin, però la llei del peak oil ja ens està esclafant de manera implacable. Opino personalment que és força improbable que el 120 km/h es torni a restablir.

Quote:


Mariano Marzo, catedràtic de recursos energètics  de  la  Universitat  de  Barcelona, comenta  en una entrevista a el diari El País aquesta  mesura que  reduirà  la  velocitat  màxima  a  110  km  /  h, mesura  que  està  causant una gran polèmica i que demostra  fins a quin punt la ignorància i  la  demagògia  reina  en el discurs públic i polític.

Mariano Marzo observa amb una barreja d'interès i enuig la situació. El catedràtic porta anys avisant dels problemes que comporta l'alta factura  fòssil a ibèria.

Quote:
Pregunta. Què li semblen les mesures aprovades?

Resposta. Som com nens. No fem cas de les advertències fins que ens la fotem. És penós haver esperat que arribés el petroli a aquest preu. Jo aconsellaria que duressin les mesures, encara que siguin tímides.


En essència, el que destacaria és que amb un preu de 100 dollars el barril, ens la fotem... venen temps molt interessants.
tornar a dalt
 

110-velocidad-autovia.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re:  rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h
Reply #1 - 28.02.2011 a les 19:17:43
 
Jo continuo pensant que malgrat de com està el petroli es encara molt bataro cal pensar que que el petroli un barril em sembla que son uns 130 Kg per tant encara no ha arribat el dollar al Kg i a la vida tenim un munt de coses menys útils que valem molt mes el Kg jo personalment ctec que hauria de valde com a mínim 350 dollars el barril.

llavors tothom s'espabilaria per buscar-li un alternativa.i a sobre es faria força ràpida.

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re:  rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h
Reply #2 - 01.03.2011 a les 07:36:05
 
Hi ha alguna alternativa que pogués sostenir el nostre status de malversació d'energia? d'ineficiència crònica?.
Els molins de vent superen sovint la producció nuclear, però si compares el volum energètic que aporten amb les fòssils que cremem, fan riure! Amb prou feines només serveixen per a ventilar l'hort del iaio!.

Potser la gent s'ho pendria amb moltes ganes, com en el aïllament de corea del Nord, on es van llançar a moure's en bicicleta, entre moltes altres mesures "d'impacte", però sense petroli el país es va enfonsar inexorablement a la misèria. Quan un país deixa de pagar el petroli que flueix per les seves venes, mor.  És la història gran:

Quote:
El diari L'oferta publiquen un article divulgatiu que, sense pretendre aprofundir molt i dirigit al públic de la Oferta (comunitat hispà parlant de San José a Califòrnia), ofereix, però, la llum sobre els esdeveniments que caracteritza la nostra Crisi Energètica.

  Hi ha dos tipus d'història. Una història menuda, plena de petites pinzellades aquí i allà, d'esdeveniments fortuïts i fets anecdòtics. Aquesta història menuda és difícil de comprendre. No sembla tenir sentit, sembla més aviat una successió de fets en certa manera aleatoris. (...) La història menuda és la confirmació del "efecte papallona": el vol d'una papallona aquí causa un huracà molt lluny. Això és: un petit fet pot desencadenar una cosa imprevisible i descontrolat.

Però també hi ha, segons el parer de l'autor, una "història gran"

   Embolcallant la història menuda hi ha una història gran, de grans pinzellades, que potser té pocs detalls, però que conforma les línies mestres per on succeeixen els esdeveniments humans. La història menuda potser hagi alguna cosa a la voluntat humana, però la història gran la componen una sèrie de fenòmens, o "forces històriques", de fàcil comprensió però d'impossible domini. Aquesta història gran permet fer prediccions generals, i saber que encertarà, si bé no ens dóna detalls clars de com i del quan.

Aquesta altra història, responsable dels grans canvis en la humanitat, són els fluxos d'energia:

   La tinta de la història gran són els fluxos d'aliments, de persones, de combustibles fòssils, d'aigua. Això explica en gran part que, el que està passant ara, era inevitable. Tenim Egipte, amb una població de 28 milions fa 50 anys i 80 milions ara, unes exportacions de petroli que van començar a declinar el 1996, sent pràcticament autosuficient en producció de menjar en els anys 60, i havent de importar ara (dedica prop del 7 % del producte interior brut a subsidiar l'energia i l'aliment). És un clar un exemple de situació insostenible, i no sorprèn, per tant, el que ha passat.

Si és cert que l'energia (la història gran) és la que prediu el que passarà, llavors estem en problemes:

  La història menuda, la de les ideologies, els esdeveniments fortuïts, juga també el seu paper important, però sempre subordinada al fet que qui té on dormir i on menjar, és menys propens a estar queixant-se al carrer. Que els detalls no ens confonguin: estant enmig d'una altra crisi global d'aliment, a les portes d'una segona recessió, amb els preus de la gasolina altra vegada pels núvols, i estant com estem addictes a les fonts d'energia fòssils, en especial el recurs del petroli a punt de començar el seu lent però constant declivi, la història gran, aquesta que s'escriu amb la tinta de l'energia, no pinta gens bona. Potser siguin ells avui, però serem nosaltres demà.

En conclusió:

   La història gran diu el què, la menuda el quan i com.
tornar a dalt
 

etapas-historia-dibujo.png

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re:  rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h
Reply #3 - 01.03.2011 a les 16:53:32
 
Roger Layola wrote on 01.03.2011 a les 07:36:05:
Hi ha alguna alternativa que pogués sostenir el nostre status de malversació d'energia? d'ineficiència crònica?.
Els molins de vent superen sovint la producció nuclear, però si compares el volum energètic que aporten amb les fòssils que cremem, fan riure! Amb prou feines només serveixen per a ventilar l'hort del iaio!.




Fa unes setmanes vaig anar a una conferencia sobre el petroli al ICC un profesor en geologia de la UPC que ara no recordo el nom peró que es uns del millors expert amb el tema es va possar al seu lloc el tema del petroli que deia que entre 2013-15 es molt probable que tinguem problemes greus, els problemes d'ara son encara lleus, peró va donar una esperança i es que el comsum emergetic d'aquí españa es de que cada unitat energètica que es fa servir es elèctrica i les altres 3 son petroli-gas i que practicament 2 d'aquestes són pel transport sortosament degut a la poca eficiècia del motor de combustió i es passesim a elèctric amb la meitat de la energia n'hi ha prou i de sobres.

El ritme que es portava de instalacions de energies renovables (eolica i solar) al 2008 en apenes 6-7 anys es podria pogut cobrir un 30 a 40% d'aquest consum que ara es de petroli, el probleme ara, es que hi ha parada brutal de instal·lacons i ara ens pot posar en peril el nostre futur, en aquest moments el govern està veien l'error peró no se si el corregirà.

En definitiva que la transsició cap les renovables es inevitable i si es fes amb temps seria fins hi tot poc traumàtic peró ara tal com està la cosa aquesta transició probablement serà traumàtica.

Una altra dada que va donar per cobrir totes les nessecitat energètiques del mon actual es podrien cobrir amb "nomes" 2 milions de aerogeneradors de 5 Mw, mira't be no son tants

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re:  rebaixa general  de 120km/h a 110 Km/h
Reply #4 - 02.03.2011 a les 00:39:47
 
Està bé tenir esperança, però deixa'm mirar-ho en perspectiva: El peak copperestàpròxim, doncs les mines de coure estan esgotades, i per tant... Hi haurà prou coure (el podrem pagar) per a fabricar aquests 2 milions d'aerogeneradors?. El que vull dir es que no ens hem de centrar només en la energia... Al ritme que estem dilapidant els recursos mundials, es possible que tinguem altres problemes a curt termini, fins i tot més greus que el petroli!
tornar a dalt
 

peak-copper-charts.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ