Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Dubtes (Read 9375 times)
albert
participant

desconnectat



Posts: 13

Dubtes
18.01.2011 a les 19:03:16
 
Hola, tinc quatre qüestions, dubtes amb els que m'aniria bé una mica d'ajuda....
Les col·loco aquí perquè no sé a quin aparatat posar-les.

Fent un ús diari del vehicle elèctric cada quan s'han de canviar les bateries (plom i liti)?

Quin és el preu d'adquisió de les bateries?

Es diu Reglamento de bajo consumo, la normativa que no permet l'instal·lació de més d'un contador elèctric?

Per acabar, em podríeu dir com amb quin nom puc trobar la normativa que limita els ajuts del VE a un 20%?

Gràcies.   Smiley
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Dubtes
Reply #1 - 19.01.2011 a les 23:27:21
 
tens raó.. falta una secció que digui "dubtes"

Anem a pams

Fent un ús diari del vehicle elèctric cada quan s'han de canviar les bateries (plom i liti)?
les bateries es fan malbé per 3 tipus d'accions que es superposen:

1- Envelliment. es fagi servir o no, aquesta bateria envelleix i perd propietats. Aquest envelliment està rel·lacionat amb el tipus de química. N'hi ha que duren 3 anys, altres 10 anys.
2- Tipus dús. Cada cicle de descàrrega la bateria es va fent malbé. Quan menys profunda sigui la descarrega, menys malbé es fa. Potser si una bateria la descarregues fins al 20% podra fer 300 descarregues. Si només la vas descarregant fins al 80% potser aguantara 10.000 descàrregues.
3-Assistència electrònica. Si la bateria te un BMS bo, les cel·les estaran equilibrades i duraran molt. Sense BMSl es descompensaran i la bateria morirà força abans d'hora.

En resum: diga'ns el tipus exacte de desplaçament i el vehicle, i podrem estimar quan et duraran les bateries.

Quin és el preu d'adquisició de les bateries?

Depèn del tipus de química, de la grandària, i de la política del proveidor. Govecs posa les bateries de recanvi a preu de cost.
Novament has de parlar de vehicles concrets.

Es diu Reglamento de bajo consumo, la normativa que no permet l'instal·lació de més d'un contador elèctric?

Cert. En essència, dins d'un local d'un sol us, com un parking, no es poden barrejar línies de comptadors diferents. Afortunadament estem en un país de pandereta i no son estrictes. Jo em decanto per posar un comptador privat i pactar un preu amb la comunitat. A mi em funciona, doncs m¡estalvio la part fixe, i el cost d'instal·lació es molt baix (al no haver de validar-ho ningú, ho pots fer tu mateix)
La reforma de la llei de propietat horitzontal et permet posar un endoll sense demanar permís a la comunitat, només ho has d'informar. No especifica d'on surt la electricitat.

[highlight]Per acabar, em podríeu dir com amb quin nom puc trobar la normativa que limita els ajuts del VE a un 20%?[/highlight]

http://www.eco-car.net/ayudas.htm
http://www.idae.es/index.php/mod.pags/mem.detalle/relcategoria.1029/id.491/relme...
http://www.idae.es/index.php/mod.documentos/mem.descarga?file=/documentos_Guion_...
pagina 5
tornar a dalt
 

ajudes_compra.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Dubtes
Reply #2 - 19.01.2011 a les 23:28:04
 
.
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: Dubtes
Reply #3 - 20.01.2011 a les 03:51:22
 
Ja hi ha una nova secció per a dubtes!

Sobre les bateries i el meu Mini-el, només comentar que el cotxe és al museu de la ciència i l'hi vaig dur naturalment sense les bateries. Les que portava eren de de plom-gel i en servei des de l'any 1996, i encara estan en servei fent funcionar el servidor on està físicament allotjat aquest fòrum. Això sí, amb bateries addicionals en paral·lel perquè ja no tenen tanta capacitat com originalment i també per a evitar-els-hi descàrregues massa profundes, però segueixen en tensió i funcionant, i ja són 15 anys de servei.
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Dubtes
Reply #4 - 20.01.2011 a les 10:00:50
 
Gràcies!
Si no hi ha inconvenient, moc aquest missatge a la nova secció. A on estava el public en general no el podia llegir.
Jo també he pensat que potser algun dia donaré la meva moto (la primera elèctrica que s'ha matriculat a ibèria) al museu.. quins tràmits vas seguir? has cedit temporalment el cotxe? O bé ja és propietat del museu?
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
albert
participant

desconnectat



Posts: 13

Re: Dubtes
Reply #5 - 23.01.2011 a les 10:10:19
 
Moltíssimes gràcies Roger. Si voleu us paso/penjo el meu treball de recerca, ja em direu.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Dubtes
Reply #6 - 24.01.2011 a les 11:17:52
 
Si si us plau, ja et vaig dir que tenia molt bona pinta. Ens agradaria poder consultar-lo. Et proposo de posar-ho en la carpeta de sostenibilitat, o d'energia.. o la que creguis millor.
Salutacions,
Roger
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ