He provat moltes de les motos electriques que hi ha en el mercat català. De moment, sota el meu criteri hi ha 3 motos comprables, hi ha la Vectrix, la quantya i la Zero MX.
La zero versió de carretera ja està en aquell limit que ha deixat de ser preserie i està en la primera evolució. La pròxima versió ja portarà transmissió de corretja, i serà realment espectacular. La govecs 125 serà una opció urbana molt interessant, queda poc per a que la comercialitzin. Per tema flotes, Goelix té una cargo scooter amb potència i bona bateria.
Sobre les teves preguntes Quote:a primera d'elles és sobre la temuda autonomia a velocitats d'autopista. Sé que la velocitat autolimitada és de 110Km/h, i l'autonomia de 110Km la pot donar a velocitats d'uns 40km/h on el consum energètic és molt baix. El meu trajecte cap al treball és d'aproximadament 20Km anada, 20Km tornada. Pràcticament tots per autopista.
Si, tens prou autonomia. 40 km sempre els fa, fagis el que fagis. Un amic meu va agafar la meva moto per anar de sitges Barcelona durant una setmana. 90-100 km/h. Li va anar genial.
Però la bateria té una tasa d'autodescàrrega considerable. Si arribes divendres i l'endolles, Al agafar-la a dilluns ja arribaràs just. Hauràs de programar la càrrega per agafar la vectrix amb la bateria acabada de carregar. HO dic perquè a ell li va passar.
Quote:I en un altre ordre de coses, què se'n sap de la Vectrix Liti? i dels problemes amb el firmware de la Vectrix, n'hi ha actualment o són cosa del passat? Perquè una de les coses que valoro molt és la fiabilitat.
GP batteries, el subministrador de les bateries vectrix, va comprar la marca fa un any i ara es comencen a veure els resultats. Tenen carregadors nous amb un firmware evolucionat, amb un algoritme de processament molt més agressiu per a cuidar millor la bateria de NIMH. El consum un cop carregada la moto ara es 0 watts (abans era 50 watts), i ara te capacitat de manteniment. Abans les vectrix es descarregaven, tot i estar endollades, ara es reactiven quan fa falta.
Està apunt de sortir la versió de 30Ah LI i 45Ah LI.
EL NIMH: Celdes terriblement resistents a la degradació, bona capacitat de descàrrega instantania. Pateixen de massa restitència interna, i de massa autodescàrrega. Son sensibles a temperatures per sobre de 40 graus. Degut a la enorme resistència a la degradació de les celdes, es prescindeix de BMS, cada 12h de circulació la moto equalitza la bateria. Pes pròxim al plom. La primera generació de vectrix les bateries duraven 15.000 km. Amb les noves incorporacións de seguretat al firmware hi ha vectrix a Anglaterra que estan arribant als 45.000 km, amb les bateries OK
El liti: Celdes molt fràgils. Necessiten BMS que les controla i compensa en tot moment. Fantàstica baixa resistivitat interna (no s'escalfen), molt baixa autodescàrrega. Sensibles a la degradació a partir de 60 graus. Pes més baix. Relativa alta capacitat de descàrrega instantània. L'electrònica hauria d'assegurar llarga vida útil, però si s'espatlla... zas!
Quote:Ah, i de pas també pregunto pel tema de la sonoritat. Segons he vist per youtube ronda algun video sobre com desplaçar els engranatges i posar-hi oli per reduir la seva sonoritat, o potser és una cosa que ja no succeeix als models més nous...
La primera generació de vectrix 2007 tenia un defecte de disseny a la corona del planetari, que feia que es deformés lleugerament. Això es traduïa en un soroll undolant molt desagradable. Les noves caixes estan reforçades i més ben tallades. La meva me la van canviar i ja porta 14.000 km, el soroll dels engranatges continua perfecte. Diuen pels foros que es interessant canviar l'oli de la caixa per lubriloy revive, o algo semblant, doncs ajuda a que els engranatges vagin més "alegres" (fins que no s'acabi la garantia, no ho penso probar)·
En fi, resumint. La bateria de NIMH la tens aquí, la pots comprar ja. Però personalment penso que seria perfecte
tenir un punt de recàrrega a la feina, per evitar fer descàrregues profundes de manera habitual. Si creus que l'endoll a la feina és impossible, llavors et recomanaria la bateria de Liti de 45 Ah, que et donaria autonomies de 100 km+; però té l'agravant que no la pots comprar avui mateix.
Ja ens explicaràs la prova. Per a mi va ser un "amor "a primera vista.