Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Robert Hirsch:Conspiració del silenci a Washington (Read 3957 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Robert Hirsch:Conspiració del silenci a Washington
05.11.2010 a les 13:05:03
 
Una entrada en aquesta web m'ha posat al corrent de la notícia.
http://www.crisisenergetica.org/article.php?story=20101104231028497

El Pic del Petroli: "Una conspiració del silenci" a Washington, segons Robert Hirsch.

Quote:
Aquesta és la segona part de l'entrevista a Robert Hirsch, que va ser publicada al bloc de "Oil Man" (lloc especialitzat en el petroli del portal electrònic de "Le Monde") en el marc de la publicació del seu llibre "El imminent desordre energètic mundial ".


Oil Man: Que va passar després de la publicació de l'informe sobre el pic del petroli que vostè va fer el 2005 per al Departament d'Energia dels Estats Units?

Robert Hirsch: La gent per a les quals jo treballava em van dir: ... més investigacions sobre el pic del petroli? Ni pensar-hi!

OM: Aquestes persones tenien alts càrrecs en el govern?

RH: La gent amb qui treballava eren funcionaris del laboratori de recerca, i rebien instruccions dels polítics del DOE d'alt nivell. Després de l'informe del 2005 i del seu complement del 2006, la direcció del DOE va tallar qualsevol suport a les anàlisis sobre el pic del petroli. La gent del "Laboratori Nacional de la Tecnologia de l'Energia" eren gent seriosa, ells veien el problema i fins a quin punt seran dures les conseqüències - vostè sap, els danys potencials són enormes - però els van dir ... "no més investigacions, no més discussions ".

OM: Això va ser el 2006 durant l'administració de Bush. Les coses han canviat amb Obama?
RH: No ha canviat res. Tinc amics que ja no volen tornar a parlar del tema. Pel que suposo que han rebut el mateix tipus d'instruccions.

OM: No obstant això al març de 2010, en una entrevista que li vaig fer a Glen Sweetnam, qui era el responsable de la publicació del informe anual del DOE, ha reconegut que "hi ha una probabilitat que experimentem el declivi" de la producció mundial de de carburants líquids entre 2011 i 2015. Però un mes després el va ser traslladat al Consell Nacional de Seguretat, on va trobar un lloc sota l'autoritat de la Casa Blanca. Li va sorprendre la seva declaració?

RH: Sí, el que Glen Sweetnam va dir em va sorprendre molt, ja que en el DOE tot és molt controlat. Jo penso que Glen va passar sobre la seva jerarquia i finalment ningú va tornar a llegir la seva declaració.

OM: Quan jo intenti obtenir una resposta amb Steven Chu, Secretari d'Energia, i amb el "staff" polític del DOE, pel que fa a les declaració d'Sweetnam, l'únic que vaig obtenir va ser un ... "sense comentaris!"

RH: Jo crec que serà molt difícil obtenir més informació. Ara que Glen Sweetnam està en el "Consell", és com si no estigués en circulació, el no donarà més conferències de premsa.

OM: Així i tot, pel que sembla el Secretari d'Energia del president Obama està al corrent del problema del Pic del Petroli.

RH: És clar que està al corrent!

OM: ... I llavors que?

RH: Està clar que el Secretari Chu és un bon físic, però crec que té una visió estreta pel que fa a l'energia. Ell és també un ideòleg: pel que ell té un acostament acadèmic al tema. És molt diferent a la visió de les persones que han passat el seu temps en la indústria, que han hagut de fer funcionar les coses, que estan al corrent de la realitat.

OM: No obstant això, Steven Chu i Barack Obama intenten impulsar seriosament les energies renovables, no?

RH: Doncs, bé ... En el nostre llibre dediquem un 60% de la nostra explicació al petroli, i la resta, ens dediquem a les altres fonts d'energia: carbó, nuclear i renovables. Per a nosaltres és evident que no existeix cap possibilitat per a que l'eòlica, la solar, i la biomassa produeixin quantitas suficients d'energia. Molta gent s'equivoca quan diuen: ... "fem eòliques i tot anirà bé".

OM: Que és el que passa del costat del Departament de la Defensa? Hi ha dos informes que mostren clarament, que hi ha funcionaris de l'armada que busquen donar el senyal d'alarma.

RH: Té raó. Les coses possiblement són diferents en el pentàgon. El DOD està dirigit per per Robert Gates. Un tipus brillant i un amic proper a James Schlesinger, ex - secretari d'Energia americà, qui va escriure el prefaci del nostre llibre. Schlesinger és utilitzat permanentment com a conseller pel Departament de la Defensa.

El 2005, Robert Gates participar en un exercici d'estratègia anomenat "Les Ones de Xoc del Petroli". Amb ell, estaven altres oficials d'alt rang de l'administració, tant republicans com demòcrates. Ells van analitzar en conjunt les conseqüències d'un tall sever de subministraments mundials de petroli, de l'ordre del 5%.

OM: Com el 1973?

RH: Pitjor que això. Ells van observar l'impacte i van veure els greus problemes per a l'economia. Després, van buscar les opcions existents, però clar, no hi ha opcions. No hi ha vàlvules a obrir enlloc. Preveure fins i tot, intervenir militarment al Pròxim Orient. En general, van concloure que era una missió impossible.

OM: Que pot dir sobre James Schlesinger: des de fa tant que estan preocupats per una possible declinació de la producció mundial del petroli?

RH: Des que van llegir els informes de King Hubbert en els anys 60's. Va ser abans que fos secretari de la defensa amb Richard Nixon i després amb Gerald Ford.

OM: Després va passar el famós discurs de Jimmy Carter sobre la dependència del petroli...

RH: Si, James Schlesinger estava enrere de Carter en aquest discurs, com a secretari d'Energia. I ell tenia també a l'Almirall Rickover, el pare de la flota nuclear americana.

El que vull dir, és que jo crec que el pentàgon és àmpliament independent de la Casa Blanca, com per dir coses com les que es troben en els informes que vostè ha publicat al seu blog.

OM: I després molta gent ha dit que la invasió a l'Iraq va ser a causa del petroli.

RH: Jo no ho crec, però això queda com una molt bona pregunta.

OM: El Pentàgon, Chatham House, i també l'Armada Alemanya, ara que aquestes fonts afirmen que estem a les portes del declivi de la producció mundial de petroli, quin és el seu punt de vista sobre el nivell de consciència dels nostres governs sobre el problema ? La producció americana declina des de fa 40 anys, la Xina es mostra molt interessada per aconseguir totes les fonts d'abastament a l'estranger, etc.

RH: Pel que fa als Estats Units, hi ha persones en l'administració que entenen el problema. No crec que es una quantitat important de persones. I podem dir que existeix un acord (conspiració) per ocultar el problema.

OM: I llavors?

RH: Al Regne Unit, em sembla que el govern no percep el problema. De fet, jo crec que a la major part de països, els governs no comprenen el problema. La forma en què funciona un camp petroler, s'escapa simplement de l'experiència de la major part de la gent.

OM: Com va enfrontar vostè això que vostè anomena "la censura de la part de l'Administració Americana", pel que fa al pic del petroli?

RH:Nosaltres continuem treballant, és així com nosaltres ho enfrontem.

OM: Però, aquesta vostè decebut, consternat o jo no, sorprès potser?

RH: No estic sorprès, perquè quan vostè passa un temps estudiant el pic del petroli, amb que vostè sigui una persona raonablement intel·ligent, vostè intueix que coses catastròfiques van a passar. Parlem de danys majors, una canvi gegantí de la nostra civilització. Caos, desastre econòmic, guerres, tot tipus de situacions que com he esmentat, molt complicades, "no lineals".

Coses realment dolentes. A la gent no li agrada parlar de coses dolentes.


Traducció castellana: Edgar Ocampo
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Robert Hirsch:Conspiració del silenci a Washington
Reply #1 - 05.11.2010 a les 13:18:14
 
Quote:
A la gent no li agrada parlar de coses dolentes.


Es cert.
Malgrat tot el que impliquen, comprovo amb sorpresa que els posts de la secció "energia" tenen molt escassa participació.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ