benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1 2 
Scooter Rieju MIUS 4.0 (Read 10212 times)
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Scooter Rieju MIUS 4.0
27.10.2010 a les 19:54:25
 
Pel que acabo de veure a les noticies, el primer vehicle eléctric dissenyat i fabricat a Catalunya, és l'scooter Rieju MIUS 4.0.


Noticia de la Generalitat:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/detall.do?id=53767

Aqui una noticia mes extensa:
http://economia.e-noticies.es/primera-moto-electrica-catalana-46195.html

I una altre:
http://www.leconomic.cat/neco/article/4-economia/18-economia/322758-arriba-la-pr...

Es una excelent notícia, ja era hora! Smiley
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Valentín Navarro
Guest




Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #1 - 27.10.2010 a les 21:12:15
 
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #2 - 28.10.2010 a les 11:41:04
 
M'ha agradat:

1-transmissió per corretja. És silenciosa.
2-motor muntat sobre basculant.
3-roda alta
4-Liti BMS
5-Pes molt contingut
6-Les protecccions de nilon anticaiguda
7- programable segons les necessitats del usuari
8- Frens de disc a les dues rodes
9-fabricació a casa, Catalunya
10- Bateria possiblement extraïble (glups... i fàcilment "robable"?)

No es sant de la meva devoció:

1-Sembla monoplaça, no pot portar dues persones. Això comercialment parlant és una insensatesa.
2-La bateria no està en el terra central, sinó sota el seient.  Pitjor centre de gravetat. es podria conservar el terra pla i posar les bateries assota?.
3-Velocitat de només a 75 km/h. Una moto li cal 90 km/h per autovies
4-Possible absència de fre regeneratiu. No n'he vist cap referència.

Em quedo amb les ganes de probar-la... Es un vehicle clarament pensat per a flotes, pels ajuntaments.. Potser si que aquest és l'únic mercat viable a hores d'ara.

http://www.youtube.com/watch?v=jN1hHsCgNzM
tornar a dalt
 

2010-11-04_img_2010-10-28_01_05_50__27_1_jpg.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #3 - 28.10.2010 a les 11:53:48
 
En aquest fotograma es veu detall del motor i la corretja...
A veure quan triga a posar-se a la venda.
tornar a dalt
 

rieju_mius.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #4 - 28.10.2010 a les 17:46:06
 
A mí el que més m'agrada es la llista d'empreses que han participat, la demostració del fet que amb la colaboració de un clùster de diverses firmes es poden fer coses realment interessants, sense que calguin enormes inversions. ( no en Euros, si en talent! )

Els felicito !


tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #5 - 28.10.2010 a les 18:57:49
 
Miquel, realment es un producte  que, en aparença,  supera amb escreixos els competidors asiàtics. Al darrera hi ha l'emprenta de gent intel·ligent que està lluitant per tirar endavant la marca. Els desitjo el millor.

pd: Hi ha un rumor que parla d'una vectrix venuda a un concessionari Rieju.... enginyeria inversa.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Aleix Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 35
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #6 - 31.10.2010 a les 09:33:57
 
Roger Layola wrote on 28.10.2010 a les 11:41:04:
M'ha agradat:

1-transmissió per corretja. És silenciosa.
2-motor muntat sobre basculant.
3-roda alta
4-Liti BMS
5-Pes molt contingut
6-Les protecccions de nilon anticaiguda
7- programable segons les necessitats del usuari
8- Frens de disc a les dues rodes
9-fabricació a casa, Catalunya
10- Bateria possiblement extraïble (glups... i fàcilment "robable"?)

No es sant de la meva devoció:

1-Sembla monoplaça, no pot portar dues persones. Això comercialment parlant és una insensatesa.
2-La bateria no està en el terra central, sinó sota el seient.  Pitjor centre de gravetat. es podria conservar el terra pla i posar les bateries assota?.
3-Velocitat de només a 75 km/h. Una moto li cal 90 km/h per autovies
4-Possible absència de fre regeneratiu. No n'he vist cap referència.

Em quedo amb les ganes de probar-la... Es un vehicle clarament pensat per a flotes, pels ajuntaments.. Potser si que aquest és l'únic mercat viable a hores d'ara.

http://www.youtube.com/watch?v=jN1hHsCgNzM


Hola a tots,

Jo també m'he quedat parat amb aquest projecte. En sabia de l'existència però no de que treballarien tant bé. Aquesta moto si es demostra fiable pot arribar a ésser un referent mundial.

És una aposta segura si el mercat acompanya, i el preu és molt ajustat. Realment ja no podem posar gaires excuses a decantar-nos per aquesta màquina.

Jo també espero veure-la i provar-la. Si alguna vegada la Vectrix em fa figa (i esperem que trigui molt!) em sortirà més a compte comprar una rieju nova que canviar la bateria de la Vectrix. No serà el mateix, ja ho sé.

Aquest producte està lligat inconfusiblement a flotes, lligat a subvencions, i mercat pre-pactat amb l'administració. Cal engegar d'alguna manera i aquesta n'és una de bona, aquí l'administració i el grup d'empreses d'aquest cluster han fet molt bona feina.

Aquesta màquina té tot l'exigible a un scooter tèrmic de la marca afegint-hi el confort i suavitat dels elèctrics, res a veure amb les conversions xineses.

Pel que fa a:

1-Sembla monoplaça, no pot portar dues persones. Això comercialment parlant és una insensatesa.
Aquest model està pensat per flotes. Segur que si arrenca bé treuran una versió biplaça amb l'enllumenat frontal integrat i més atractiu.
2-La bateria no està en el terra central, sinó sota el seient.  Pitjor centre de gravetat. es podria conservar el terra pla i posar les bateries assota?.
Si es fa això es complica l'estructura del pack i sobretot el canvi ràpid. Aixeques el pla i és més incòmode pel conductor. La posició està força centrada i baixa. No penso que hagi de donar problemes.
3-Velocitat de només a 75 km/h. Una moto li cal 90 km/h per autovies
Aquesta velocitat és òptima per ciutat. et permet sortir de situacions de risc a 50Km/h, afrontar pendents fortes i anar pels trams de 80 sense estorbar massa. Per anar a 90 cal una 2a bateria per tenir una mica d'autonomia ...
4-Possible absència de fre regeneratiu. No n'he vist cap referència.
Les corretges, i més aquesta que te el pinyó del motor tant petit es comporten malament amb les frenades regenerativa. caldria afegir una reducció (+soroll) i balancejar la mida de les politges. No et dic que ho acabin fent. Després necessites l'electrònica duplicada i per 4000€ miracles a Lourdes. No et dic que no ho facin quan el producte maduri.

Te n'has deixat una, el motor és de continua i porta escombretes? Presumiblement sí. a veure si ho podem confirmar.

Aleix
tornar a dalt
 
 
veure perfil | web   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #7 - 31.10.2010 a les 12:26:25
 
Aleix, sobre el motor ho havia pensat, doncs en els esquemes sembla un motor  basat en l'arquitectura d'escombretes de Cedric Lynch, però s'insisteix que la moto no te manteniment. Lllavors hauria de ser brushless.... Abans de dir res volia tenir més dades....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #8 - 17.05.2012 a les 19:17:12
 
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Scooter Rieju MIUS 4.0
Reply #9 - 01.11.2012 a les 10:22:34
 
Ostres, 4000 euros pe runa moto d'aquestes prestacions...
No ens en sortirem. Honda acaba de treure la nova HONDA SH 125 amb star stop system i gasta 2.1 litres els 100 km. Com es pot competir contra això? Potser Si la rebaixessin 1000 euros...
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ