benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1 2 
Tecnologia de bateries (Read 10030 times)
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Tecnologia de bateries
18.03.2010 a les 23:33:14
 
Hola,

Porto un temps mirant tipus de tecnologia de bateries emprades a vehicles elèctrics. Estic al corrent que una de les tecnologies de bateries més aptes per a fabricar cotxes elèctrics amb autonomies molt majors a les actuals i amb una durabilitat gran, està sota la patent de Chevron, que no permet usar-les per fabricar vehicles totalment elèctrics, com ho va ser el Toyota RAV4 EV, o un possible EV1 amb elles;

De totes maneres, m'he informat i Sanyo fabrica unes fantàstiques bateríes recarregables NiMH amb una durabilitat extraordinària, a més de mantenir la càrrega durant un any sense una pèrdua important. Són les Sanyo Eneloop.
Aquestes es venen només en tamany AAA i AA, per tant, la única forma d'obtenir una bateria o conjunt de bateries per poder usar a un cotxe elèctric serie fent-se un mateix packs de bateries AA d'1.2v i 2000mAh que crec que és la capacitat màxima que les fabriquen.

La meva pregunta és, hi ha algú que hagi intentat fer un pack d'aquests? Quantes piles d'AA es necessitarien, i quin preu tindrien tenint en compte que el cost per unitat és d'uns 2-3 dòlars ?

Gràcies per qualsevol aportació!

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #1 - 19.03.2010 a les 00:13:37
 
Em contesto a mi mateix, però no sé si correctament...

Per aconseguir 288v, 77Ah de capacitat amb bateries d'1.2v i 2Ah de capacitat, necessitaria packs de 240 piles en sèrie per obtenir els 288v, i 39 packs d'aquestes 240 piles per obtenir els 77Ah de capacitat, total, 39 x 240 = 9370 bateries, a un preu de 2,5 dòlars la bateria: 23245 dòlars, uns 17 089 euros.

Són correctes els càlculs?
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Tecnologia de bateries
Reply #2 - 19.03.2010 a les 17:34:40
 
En principi son corectes aquest calculs el que ja no tinc tan clar es si això funcionarà, per que la marera de conectar totes aquestes pilies es complicat.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Tecnologia de bateries
Reply #3 - 19.03.2010 a les 18:47:56
 
A mi tambe em sembla que el càlcul ès correcte.

288V x 77Ah = 22176 W/h = 22KW/h  aixó es força bateria !

La presentació AA es per posar-les dins portapiles. També costen diners, i també cal un sistema de gestió de bateria o BMS per a equilibrar la carrega.

Una altra opció força interessant son les cel.les Headway de LiFePo4 3.6V / 10A/h  costen uns 19$
Tenen terminals de rosca.
288/3.6V = 80 cel.les en serie.
una bateria de 80S8P tindria 288v 80A/h
288V x 80 Ah = 23040 W/h  = 23 KW/h
80 x 8 = 640 unitats  
640 cel.les x 19$= 12160 $

Es bastant menys, però també són molts calers !

mes detalls a:
http://www.evcomponents.com/SearchResults.asp?Cat=41


tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #4 - 19.03.2010 a les 20:22:57
 
Miquel Martin wrote on 19.03.2010 a les 18:47:56:
A mi tambe em sembla que el càlcul ès correcte.

288V x 77Ah = 22176 W/h = 22KW/h  aixó es força bateria !

La presentació AA es per posar-les dins portapiles. També costen diners, i també cal un sistema de gestió de bateria o BMS per a equilibrar la carrega.

Una altra opció força interessant son les cel.les Headway de LiFePo4 3.6V / 10A/h  costen uns 19$
Tenen terminals de rosca.
288/3.6V = 80 cel.les en serie.
una bateria de 80S8P tindria 288v 80A/h
288V x 80 Ah = 23040 W/h  = 23 KW/h
80 x 8 = 640 unitats  
640 cel.les x 19$= 12160 $

Es bastant menys, però també són molts calers !

mes detalls a:
http://www.evcomponents.com/SearchResults.asp?Cat=41




Gràcies per la resposta, no sabia si eren ben bé correctes els càlculs, no hi entenc massa que diguem...

El que em falta saber quin seria el consum d'un motor elèctric decent, d'uns 60kw de potència minim, i per tant quants Km podria fer.
Sé que les bateries que has mencionat estan molt "de moda", però no sé quina és la seva eficàcia real...

En quant al BMS, sé que són cars, i si hi ha tantes bateries i s'ha de controlar cadascuna d'elles, tant en la càrrega com la descàrrega...em temo que és una tasca impossible, sobretot en el cas que he plantejat jo amb quasi 10.000 bateries; amb 640 que rondaria el teu cas, encara ho veig més o menys clar;

De moment tinc massa dubtes, sobretot pel tema de pressupost; 10.000 eur en bateries ho veig perfecte, la resta en controlador, BMS i motor, hi poso uns 6 o 7 mil més...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #5 - 19.03.2010 a les 20:37:41
 
Pert, al web que m'has fet referència, trobo un paquet que sembla estar molt bé de preu !

http://www.evcomponents.com/ProductDetails.asp?ProductCode=PackageZilla

Sobretot després de fer el canvi de dòlars a euros. Hauría de veure quant em clavarien d'aranzel...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Tecnologia de bateries
Reply #6 - 20.03.2010 a les 02:37:15
 
El superesportiu electric tesla fa servir més de 6800 cel·les cilindriques de liti basades en les bateries dels portatils. Us adjunto un breu nota de premsa sobre aquesta bateria. Dins dels foros de Tesla hi vaig llegir extensa informació, us recomano fer-hi una ullada
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #7 - 20.03.2010 a les 02:41:53
 
Roger Layola wrote on 20.03.2010 a les 02:37:15:
El superesportiu electric tesla fa servir més de 6800 cel·les cilindriques de liti basades en les bateries dels portatils. Us adjunto un breu nota de premsa sobre aquesta bateria. Dins dels foros de Tesla hi vaig llegir extensa informació, us recomano fer-hi una ullada


Hola Roger,

Sí, és cert, però és també per això que els Tesla porten molta tecnologia per monitoritzar aquestes cel·les...més del normal, suposo.

Demà em miro amb més calma el document que comentes.

Gràcies.

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Tecnologia de bateries
Reply #8 - 21.03.2010 a les 18:23:16
 
ivaniclixx wrote on 19.03.2010 a les 20:22:57:
Gràcies per la resposta, no sabia si eren ben bé correctes els càlculs, no hi entenc massa que diguem...

El que em falta saber quin seria el consum d'un motor elèctric decent, d'uns 60kw de potència minim, i per tant quants Km podria fer.




Pel tema consum si mires els consum "homologats" d'alguns vehicles elèctrics hi ha entre 10 a 20Kw per fer 100Km per tant el pack de piles que has fet el càlcul, podries fer entre 100 a 170 Km

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #9 - 21.03.2010 a les 21:19:54
 
rocafort wrote on 21.03.2010 a les 18:23:16:
ivaniclixx wrote on 19.03.2010 a les 20:22:57:
Gràcies per la resposta, no sabia si eren ben bé correctes els càlculs, no hi entenc massa que diguem...

El que em falta saber quin seria el consum d'un motor elèctric decent, d'uns 60kw de potència minim, i per tant quants Km podria fer.




Pel tema consum si mires els consum "homologats" d'alguns vehicles elèctrics hi ha entre 10 a 20Kw per fer 100Km per tant el pack de piles que has fet el càlcul, podries fer entre 100 a 170 Km



Doncs vaja, jo volia lograr uns 200 !
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ