Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Realment ecològic? (Read 5867 times)
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Realment ecològic?
16.01.2010 a les 11:01:37
 
Continuament estem veient les novetats que trauen al mercat els fabricants de vehicles elèctrics. Ara bé, son realment ecològics?

He tret uns càlculs casolans de les emissions de CO2 que teòricament faria un dels cotxes actualment a la venda (2010). No donaré el nom per no fer-li propaganda, ni bona ni dolenta.

El resultat és preocupant.

Dades del fabricant
Recàrrega completa (0-100%): 13 hores amb 230 vac / 14A.
Autonomia: 180 Km.

Dades de emissions CO2 per producció elèctrica a Espanya: Mitjana nacional 0,39 Kg/kWh = 390 g/kWh

Cálculs:
Potencia recàrrega: 230 v * 14 A = 3220 W = 3,22 kW
Càrrega completa: 3,22 kW * 13 hores = 41,86 kWh
Emissions mitjanes de la càrrega: 41,86 kWh * 390 g/kWh = 16325,4 gC02
Emissions per Kilòmetre: 16325,4 gCO2 / 180 Km = 90,7 gC02/Km. aproximadament  Shocked

Donat que actualment n'hi han vehicles de combustió interna amb emissions pròximes als 103 grCO2/Km, sembla que no anem pel camí adequat.

Nota: Si us plau, si trobeu alguna errada de concepte o de càlcul, feu-me la correcció escaient.

Salutacions,

Ferran
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Realment ecològic?
Reply #1 - 16.01.2010 a les 17:56:46
 
Compte amb el càlcul, sense la dada de consum en Kw/h per 100 Km no es pot fer el calcul d'emisions.
Que el carregador usi fins a 14 Amp no vol dir que siguin 14A durant les 13 hores, sino que va baixant durant la fase final de la carrega, que s'atura quant ja es molt poca la intensitat que pasa.
41 Kw/h es una gran capacitat de carrega. El Mini-E i el Tesla tenen 30Kw/h.
Vaig veure un post a EV World on van comparar les emisions d'un automobil electric amb el Prius, i les emissions de la producció de la electricitat eren la meitat del Hibrid, fins i tot en un Estat amb gran part de producció térmica-carbó en el seu mix electric.
Als EV les emissions depenen del mix electric, de com es faci la electricitat, si es hidroelectrica, per exemple, són zero emisions reals.
El Prius 2010 emet 80gr.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Realment ecològic?
Reply #2 - 16.01.2010 a les 17:57:09
 
Hola Ferran. És una apreciació molt interessant, però des del meu punt de vista, el teu anàlisi és incomplet. M'explicaré:

Habitualment per fer aquests anàlisis es calcula amb la regla "Well to Wheel", és a dir, despesa/emissions de Co2 des del" pou" de petroli, gas, carbó, mina de urani, etc fins a que aquesta energia es converteix en moviment a la roda, comptant els costos de construcció d'infraestructures que hi ha per tot el recorregut d'aquesta energia.
Per tant els teus càlculs no són comparativament equivalents:

En el cas electric hi ha un petroli/carbó/molins de vent que produeixen una electricitat, que es trasllada amb unes pèrdues, i s'insereix dins d'un vehicle elèctric amb unes pèrdues... però hi ha un follet màgic del bosc ( si no m'erro) que s'encarrega de traslladar el carbó /urani fins les centrals tèrmiques, i s'encarrega de construir els molinets de vent, centrals de combustió, la xarxa elèctrica etc.

En el cas del motor tèrmic el follet del bosc té més feina, doncs ha d'aconseguir inserir màgicament dins el dipòsit del vehicle la benzina/dièsel per poder  emetre els 90 gr de Co2/km.. Benzina que ha sortit de petroli a 2000 metres de profunditat a 6000 km de distància (com a mínim), s'ha hagut de refinar i transportar, distribuir, construir refineries, vaixells de transport oleoductes, benzineres... Quanta feina pel follet!!!.

Si haguéssim de ser justos, si consideres només els 80-100 gr que emet el vehicle de benzina, en el cas elèctric hauria de ser 0 gr CO2/km. 0 absolut...

Seria interessant fer la comparativa tenint en compte tos els sumatoris de co2 possibles, però a primer cop d'ull sembla una tasca complicada....

Per altra banda, la bateria té una capacitat inferior a la que estimes: Baterías Zebra, 28.3 kW/h NiNa Sodium...

salut,
R
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Realment ecològic?
Reply #3 - 17.01.2010 a les 10:15:53
 
Molt bones apreciacions, gràcies a tots dos.
Ja dic que els càlculs són molt casolans.
Tot plegat, el que em preocupa és conèixer si els nous cotxes amb un gran pes i una gran potència instal·lada són tant eficients com els petits, no sigui que el tema comence a desbarrar-se.

Salut,

Ferran
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ