Roger Layola
moderador global
desconnectat
Posts: 2144
Barcelona
gènere:
|
Hola Ferran. És una apreciació molt interessant, però des del meu punt de vista, el teu anàlisi és incomplet. M'explicaré:
Habitualment per fer aquests anàlisis es calcula amb la regla "Well to Wheel", és a dir, despesa/emissions de Co2 des del" pou" de petroli, gas, carbó, mina de urani, etc fins a que aquesta energia es converteix en moviment a la roda, comptant els costos de construcció d'infraestructures que hi ha per tot el recorregut d'aquesta energia. Per tant els teus càlculs no són comparativament equivalents:
En el cas electric hi ha un petroli/carbó/molins de vent que produeixen una electricitat, que es trasllada amb unes pèrdues, i s'insereix dins d'un vehicle elèctric amb unes pèrdues... però hi ha un follet màgic del bosc ( si no m'erro) que s'encarrega de traslladar el carbó /urani fins les centrals tèrmiques, i s'encarrega de construir els molinets de vent, centrals de combustió, la xarxa elèctrica etc.
En el cas del motor tèrmic el follet del bosc té més feina, doncs ha d'aconseguir inserir màgicament dins el dipòsit del vehicle la benzina/dièsel per poder emetre els 90 gr de Co2/km.. Benzina que ha sortit de petroli a 2000 metres de profunditat a 6000 km de distància (com a mínim), s'ha hagut de refinar i transportar, distribuir, construir refineries, vaixells de transport oleoductes, benzineres... Quanta feina pel follet!!!.
Si haguéssim de ser justos, si consideres només els 80-100 gr que emet el vehicle de benzina, en el cas elèctric hauria de ser 0 gr CO2/km. 0 absolut...
Seria interessant fer la comparativa tenint en compte tos els sumatoris de co2 possibles, però a primer cop d'ull sembla una tasca complicada....
Per altra banda, la bateria té una capacitat inferior a la que estimes: Baterías Zebra, 28.3 kW/h NiNa Sodium...
salut, R
|