Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
jornada implantació del vehicle elèctric!! (Read 7832 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
jornada implantació del vehicle elèctric!!
16.11.2009 a les 16:20:31
 
24.11.09
L’objectiu de la jornada és abordar els problemes i obstacles a vèncer per a la implantació del vehicle elèctric.

Data: 24 de novembre del 2009.
Hora: de 8.45h. a 14.30h.
Lloc:.BCN Activa C/ Llacuna, 162-164 08018 Barcelona
Inscripcions: Gratuïtes. Telemàticament per correu electrònic a l’adreça xpalomeras (A) icaen.gencat.cat o jfrutos (A) icaen.gencat.cat. Aforament limitat.

D’una banda, s’analitzaran les necessitats dels municipis pel que fa a la planificació del subministrament i de la mobilitat elèctrica, així com  la instal·lació de punts de recàrrega públics als carrers. De l’altra, les instal·lacions que requereix el ciutadà per poder recarregar el vehicle a casa seva. En aquest sentit, es tractaran aspectes com els costos d’instal·lar un punt a la plaça de pàrquing i les tarifes de subministrament.


http://www20.gencat.cat/portal/site/icaen/menuitem.bb27aba3b1d94b8ec644968bb0c0e...


tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: jornada implantació del vehicle elèctric!!
Reply #1 - 16.11.2009 a les 16:25:44
 
.
tornar a dalt
 

Programa_jornada_t_cnica_implantaci__vehicle_el_ctric_P_gina_1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: jornada implantació del vehicle elèctric!!
Reply #2 - 18.11.2009 a les 19:24:49
 
Llàstima que sigui en dimarts!    

Pel fullet veig que serà una jornada molt interessant. S'ha de fer notar, a priori, l'encert dels temes escollits:

Que demana el ciutadà quant compra un cotxe elèctric? (i a carrec d' e-movement, que es qui ven el Reva!)
Punts de recarrega, a carrec de Circontrol, que es qui els fabrica.

Se us felicita pel tema escollit per la ponencia de Volttour:
Que necessita el ciutadà real.

Si no es molt demanar, poseu un petit resum aqui de com ha anat, per als que no podem anar-hi.
(i si els representants de les administracions prenen notes, i en prenen nota)
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: jornada implantació del vehicle elèctric!!
Reply #3 - 25.11.2009 a les 17:38:52
 
A qui li pugui interessar, us adjunto les ponències:
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: jornada implantació del vehicle elèctric!!
Reply #4 - 25.11.2009 a les 17:43:29
 
i la segona part
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: jornada implantació del vehicle elèctric!!
Reply #5 - 27.11.2009 a les 10:55:26
 
Apunts dispersos sobre la jornada.

Quote:
Innaguració de la Jornada: Sr Augustí Maure


El vehicle elèctric és una necessitat.
Implica reducció de contamianació, mitigació de canvi climàtic (CO), preparació davant del Peak Oil.

Cal afavorir la seva implantació i la seva evolució.
Els governs Estan molt interessats en el vehicle elèctric. Hi veuen un nuo motor per moure la economia i la industria.

Aquest vehicle no serà com els d'ara, serà més lleuger, més eificent, més petit.

Quote:
Altres intervencions


Es seguirà fent servir el vehicle privat. Es demostra que la xarxa pública de transport és inneficient i insuficient.

Possiblitats d'expansió del vehicle elèctric privat en base a le spossibilitats actuals de la xarxa:
La generació eòlica en hores vall ( nit) excedeix la demanda, energia que es perd - cal promocionar les recàrregues a la nit, no en hores de consum punta, per evitar sobrecarregar la xarxa.

Potència disponible monofàsic: 3,7kwh.
Potència disponible trifàsic: 44 Kwh (63 ampers)
Si es posèssin a carregar simultàniament 20.000 cotxes de càrrega trifàsica ràpida, sumen 880 MW, la potència d'una central nuclear!!!

La càrrega ràpida no es el futur immediat, sinó la recàrrega lenta controlada en hores valls 8a la nit). El problema es sobredimensionar instal·lacions que podrien funcionar les 24h per aquest ample de potència, que es faria servir només 10 minuts al dia. Es paga per tenir aquesta disponibilitat, i es molt cara!

El usuari final en l'extraradi de la metropoli que viu en casa unifamiliar ho té força fàcil pe recarregar. La gent que viu dintre la ciutat és més complexe. La reforma de la llei de la propietat horitzontal ajuda a que posar un endoll en l'aparcament no s'hagi de sotmetre a votació per la comunitat. I prou. la resta del procediment no està legislat.

Els ajuntament es troben amb diverses dificultats per posar endolls públics:
- Primer, problema normatiu:  que no poden vendre la electricitat. No hi ha cap mecanisme legal. De moment la regalaran, dins que trobin un mecanismes legal epr revendre-la. El tecnicisme que es vol fer servir és: llogar un endoll, enlloc de vendre electricitat.
- Segon, han de col·locar uns elements nous enmig d'un paisatge urbà força atapeït. El lloc on es col·loqui determinara si es fa servir, ha de ser molt ben estudiat.  No es veu viable deixar el cotxe aparcat durant 8 hores, es cerca més donar un servei de recàrrega d'emergència.
- Tercer, No hi ha pressupost. Paradoxalment magrat voler oferir recàrrega breu d'emergènicia, només poden cercar infraestructures preexistents que tinguin ample de potència disponible. No es vol contractar més ample perque implica una despesa astronòmica. La opció de barcelona és:

1) apostar per recàrrega monofàsica lenta,
2) aprofitar els quadres de connexió del enllumenat públic amb ample de potència sobrant, al costat de places verdes/blaves (el cobrament és implicit en la plaça...)
3) Que siguin telegestionats a distància, per controlar que passa en aquests punts.
4) Fins que no s'aclareixi que passa legalment, regalar la electricitat.
 
Quote:
Joan Pallisé (circuitor) recomana llegir la contra de "La vanguardia" del dia 24 de novembre de 2009






tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ