benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
Consells per viatjar en Vectrix ( i altres) (Read 1745 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Consells per viatjar en Vectrix ( i altres)
14.11.2009 a les 19:00:42
 
El la pròxima reunió Volttour un company vol anar amb la seva Vectrix de Sant Feliu de Guíxols a Sant Feliu de Codines.

En contra del que molta gent creu, es possible viatjar amb vehicles elèctrics. Només requereix un canvi de mentalitat.
Adjunto aquí la carta que li vaig respondre, amb l'esperança que pugui ser d'utilitat a més gent:

Quote:
Viatjar amb la vectrix es tota una aventura. Es un viatge que requereix planificació i ser conscient de que viatges " a l'antiga", com quan els nostres avis anaven amb osses 75 i trigaven un dia en anar de Barcelona a Martorell.

M'has fet pensar ara mateix en un amic que està a canet i que la setmana passada ha anat amb el seu cotxe elèctric de Suïssa a casa... 1500 km a l'aventura, en tungades de 60 km.... en menys d'una setmana. Si,  viatjar en vehicle elèctric es perfectament viable, només cal mentalitzar-se e que no es el mateix que anar amb benzina.

El trajecte.
Des de St Feliu de Guíxols s'hi han de posar 113 km que a ritme de carretera són 3 recàrregues. la segona recàrrega la pots fer a llinars del vallés (em sembla), hi ha un endoll public, t'ho preguntaria. La primera l'hauries de gestionar tu. Un càmping, un restaurant, qualsevol lloc serveix, nomes cal trucar prèviament per arranjar-ho.

El timing

El trajecte mes llarg que he fet son 190 km, vaig trigar 10 hores, 5 circulant, 5 carregant aprox. La moto tenia una autonomia de 60 km a 40 km/h, el sofware era molt antic i no treia tot el rendiment. ara les motos fan 60 km a 70 km/h sense problema.

Suggereixo fer tres etapes de  40, 40 i 40, a 70 km/h són 40 minuts. la bateria hauria de descarregar 2/3, recarregar és 1:30 h aprox.
Sortint amb bateria a tope, 40+90 càmping rest+40+90 llinars+40 = 300 minuts, unes 5 hores de trajecte.
Sortint a les 6 del matí arribaries a les 11. Com en una excursió molt matinera.

La preparació:

S'ha de despertar i equilibrar la bateria: Circular amb la moto fins que s'encengui la llum vermella ( no s'ha d'esperar que la moto vagi lenta, sobretot, nomes que s'encengui la llum vermella ja posar a  recarregar. Carregar a la nit anterior no Val. s'ha de programar per a que la càrrega acabi poques hores abans de marxar de viatge (carrega recent= més energia)
Portar GPS amb la ruta preparada.
Sobre-inflar els pneumàtics lleugerament, 2.5bar davant, 3bar a darrera.


En ruta:

No sobrepassar els 70 km/h, o la despesa energètica pujarà exponencialment.
Apagar el llum de davant sempre que es pugui, en carretera guanyes un 500- 800 metres més d'autonomia cada 50 km.
Circular a velocitat de creuer estable, constant, evitant accelerades i frenades.
Si el transit et deixa, deixar que la velocitat de la moto es mori lleugerament a les pujades, com si tu fossis un ciclista que afronta una pujada i no pot mantenir el mateix ritme...


A la foto, la meva vectrix coronant el coll de Puymorens 1915m!!. Els límits es troben més en les nostres ments que no pas amb les nostres possibilitats.
tornar a dalt
 

Vectrix_puymorens.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ