benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1 2 3 
Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes (Read 13642 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #10 - 31.12.2009 a les 18:13:34
 
HOla Molt interessant el aparell!
una cosa que estic fent ultimament es llençar un cable des del àtic per carregar la meva moto. Com que encara el tema del endoll va per llarg, i els veïns no es queixen, vaig fent. El problema:
aparco la moto. he de pujar fins l'atic per tirar  el cable i baixar per endollari tornar a pujar.
M'aniria de perles un aparell que amb un comandament a distàcia que activaria des d'abaix em llencés el endoll façana avall. Potser una adaptació d'algun cabrestany? Un cop a dalt podria endollar el nucli del cabrestany a la corrent...


Que et sembla?
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #11 - 31.12.2009 a les 20:54:51
 
El tema d'alliberar una linia remotament per una façana es interessant, hi pensaré. Entenc que es tracta d'alguna solucio temporal, perque s'esta arrajant un endoll permanent.
quant metres aproximadament hi ha d'alçada o distancia?
la façana, te algun via llisa desde l'atic, o hi han obstacles?
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #12 - 02.01.2010 a les 19:54:12
 
aconseguir baixar un cable amb endoll per una façana, remotament, es podria considerar un automatisme,  existeixen molt productes en el mercat del automatismes que podrien servir.

opció minimalista: el cable esta recollit (llaçat o en zig-zag), subjectat per una peça en forma de C fixada a la façana, i tancada per l'embol o nucli de un solenoide que pugui anar a 230V AC. Quant el solenoide s'activa, el cable es desplega i cau fins a terra.
Per a engegar el solenoide a distancia, es pot utilitzar uns endolls que venen a les grans superficies que venen amb un comanament a distancia (uns 20€, pero tenen un radi limitat de uns 30 metres).

opció "high end": utilitzar el comanament RF i la estació receptora de una porta automatica de garatge per a controlar un motor de persiana, que pot moure un recollidor de cable "modificat". A la web de Cebek Fadisel hi han emisors i receptors per a automatismes tipus porta de garatge, etc.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #13 - 07.01.2010 a les 07:58:15
 
Miquel Martin wrote on 31.12.2009 a les 11:22:05:
Un altre tema que es va mencionar al Quantya Parx era si es podien recarregar Vehicles Electrics lleugers mentre so transportats dins o sobre un automobil amb motor ICE, usant un inversor DC-AC.
Es va dir que en principi no es fes, perque podria danyar-se el carregador o el automobil.
Ho he estat mirant, i els carregadors de les bicicletes electriques, usen menys de 500W mentre carreguen. ( per exemple, el meu, 1.8 Amps @ 230V , 230x1.8= 414W )
Una opció seria modificar un carregador, posant un convetidor DC-DC que permetría que funciones amb 12V a la entrada, pero es bastant car.
Si s'utilitza un inversor de mes de 500W; p.e. 700W ó 1000W amb sortida senoidal ( son els mes cars, peró ), la cosa hauría de funcionar bé. Només haurien dos coses a mencionar.

L'alimentació de 12V desde el cotxe s'obté del connector de encenedor, ( que es una cosa en extinció, ja no es posa si no es demana en un cotxe nou ) porta un fusible de protecció. s'ha de mirar el manual del cotxe, i on parla dels fusible, veure de quants Ampers es el fusible del encenedor, solen esser grossos, de 20A o més. Un inversor DC-AC de 1000W necesitara: 1000/12= 83 Amps, es pasa tres pobles! Amb aquest consum, nomes es podría carregar mente el motor esta encés, sino el cotxe es quedaria sense batería.

Un altre tema a mencionar es que una carrega completa pot durar 6 hores. Si s'ha de tenir 6 hores el motor ICE en marxa, es una barbaritat energética, gairebe un delicte ecologic!

En resum, nomes es podria fer durant un desplaçament llarg, amb un inversor DC-AC amb sortida senoidal ( de gamma alta ) i comprovant que el fusible de l'encenedor del cotxe suportará tanta intensitat.

Se m'acaben els temes per a investigar o fer nous projectes, si voleu donar-me alguna idea per a desenvolupar, jo encantat d'intentar-ho!




Més interessant semblaria la recàrrega de cotxes elèctrics durant un transport ferroviari, on sí que es pot disposar d'energia elèctrica subministrada per la locomotora. Els trens, a més de vagons de viatgers, podrien portar vagons-plataforma on els vehicles elèctrics hi podrien entrar lateralment, quedant entravessats al sentit de la marxa. A la banda oposada per on s'entra, un connector elèctric que permetria recarregar les bateries i també fer funcionar una calefacció durant el trajecte, de manera que els usuaris s'hi podrien quedar a dintre sense ocupar els vagons de viatgers. no caldria fer pas sempre una recàrrega completa, sinó que es tractaria de mantenir la càrrega i sobretot allargar el radi d'acció d'aquests vehicles, substituint els trams d'autopista per trens ràpids amb recàrrega.

Si la cosa té èxit es podria plantejar la reconversió de un dels sentits de les autopistes en traçats ferroviaris, quedant l'altre com a carretera convencional, els pàrquings en punts de recàrrega...
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #14 - 07.01.2010 a les 19:45:00
 
QUote:
Més interessant semblaria la recàrrega de cotxes elèctrics durant un transport ferroviari, on sí que es pot disposar d'energia elèctrica subministrada per la locomotora. Els trens, a més de vagons de viatgers, podrien portar vagons-plataforma on els vehicles elèctrics hi podrien entrar lateralment, quedant entravessats al sentit de la marxa. A la banda oposada per on s'entra, un connector elèctric que permetria recarregar les bateries i també fer funcionar una calefacció durant el trajecte, de manera que els usuaris s'hi podrien quedar a dintre sense ocupar els vagons de viatgers. no caldria fer pas sempre una recàrrega completa, sinó que es tractaria de mantenir la càrrega i sobretot allargar el radi d'acció d'aquests vehicles, substituint els trams d'autopista per trens ràpids amb recàrrega.

Si la cosa té èxit es podria plantejar la reconversió de un dels sentits de les autopistes en traçats ferroviaris, quedant l'altre com a carretera convencional, els pàrquings en punts de recàrrega...




Un operador ferroviari competent (i amb via d'ample Europeu, no com ara) podria tenir un servei que encarregant-lo el dia anterior per internet, posaría els suficients vagons per a cotxes en la configuració del convoi, i et portaria el vehicle a l'altre punta d'Europa si cal.

Combinant tren en llarga distancia (vehicle electric) amb cotxe o moto electrica (vehicle eléctric) per arribar a la destinació final, la combinació es super-eficient! tant en energia, com en seguretat, com puntualitat.

Em consta que molts turistes alemanys venen a l'estiu aqui en avio mentre el seu cotxe ve en tren, se n'encarrega l'automobil club d'alemanya, o sigui, que tampoc seria res impossible ni que requereixi cap invent complicat.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #15 - 10.01.2010 a les 12:37:23
 
Molt interessant la recàrrega dels vehicles mentre viatgen en tren.
Els trens xuclen de la catenària a 3.000 volts contínua (1.500 v a França) i tenen convertiors estàtics que trauen 380 v trifàsica. N'hi han molts cotxtes de viatgers actualment a punt de desballestament que porten aquestos convertidors.
A més a més, els trens tornen electricitat a la xarxa en la frenada.
No ès gens complicat ficar endolls en una plataforma porta-automóbils.

Salutacions.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #16 - 13.01.2010 a les 16:28:39
 
Com el ferran apunta molt bé, la tecnologia hi és.. ara bé... us imagineu renfe accedint a posar aquestes plataformes als trens?...
Com a mínim el 20% dels vehicles del mercat haurien de ser elèctrics... Ja tenen masses mal de caps i masses pèrdues, com per entrar en la croada dels vehicles elèctrics....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #17 - 29.04.2010 a les 19:40:03
 
Finalment ha sortit publicat l'article del punt de recarrega a monedes.

Versió en Castellà de l'article.


tornar a dalt
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #18 - 29.04.2010 a les 19:43:55
 
Aqui el link a la pagina de la revista on es pot descarregar el programari del microcontrolador. Cheesy

http://www.elektor.com/magazines/2010/may/low-cost-electric-vehicle-charge-stati...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
Reply #19 - 30.04.2010 a les 10:32:31
 
Impressionant!
t'agradaria publicar-ho també a la revista de l'associació?
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 3 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ