Miquel Martin wrote on 31.12.2009 a les 11:22:05:Un altre tema que es va mencionar al Quantya Parx era si es podien recarregar Vehicles Electrics lleugers mentre so transportats dins o sobre un automobil amb motor ICE, usant un inversor DC-AC.
Es va dir que en principi no es fes, perque podria danyar-se el carregador o el automobil.
Ho he estat mirant, i els carregadors de les bicicletes electriques, usen menys de 500W mentre carreguen. ( per exemple, el meu, 1.8 Amps @ 230V , 230x1.8= 414W )
Una opció seria modificar un carregador, posant un convetidor DC-DC que permetría que funciones amb 12V a la entrada, pero es bastant car.
Si s'utilitza un inversor de mes de 500W; p.e. 700W ó 1000W amb sortida senoidal ( son els mes cars, peró ), la cosa hauría de funcionar bé. Només haurien dos coses a mencionar.
L'alimentació de 12V desde el cotxe s'obté del connector de encenedor, ( que es una cosa en extinció, ja no es posa si no es demana en un cotxe nou ) porta un fusible de protecció. s'ha de mirar el manual del cotxe, i on parla dels fusible, veure de quants Ampers es el fusible del encenedor, solen esser grossos, de 20A o més. Un inversor DC-AC de 1000W necesitara: 1000/12= 83 Amps, es pasa tres pobles! Amb aquest consum, nomes es podría carregar mente el motor esta encés, sino el cotxe es quedaria sense batería.
Un altre tema a mencionar es que una carrega completa pot durar 6 hores. Si s'ha de tenir 6 hores el motor ICE en marxa, es una barbaritat energética, gairebe un delicte ecologic!
En resum, nomes es podria fer durant un desplaçament llarg, amb un inversor DC-AC amb sortida senoidal ( de gamma alta ) i comprovant que el fusible de l'encenedor del cotxe suportará tanta intensitat.
Se m'acaben els temes per a investigar o fer nous projectes, si voleu donar-me alguna idea per a desenvolupar, jo encantat d'intentar-ho!
Més interessant semblaria la recàrrega de cotxes elèctrics durant un transport ferroviari, on sí que es pot disposar d'energia elèctrica subministrada per la locomotora. Els trens, a més de vagons de viatgers, podrien portar vagons-plataforma on els vehicles elèctrics hi podrien entrar lateralment, quedant entravessats al sentit de la marxa. A la banda oposada per on s'entra, un connector elèctric que permetria recarregar les bateries i també fer funcionar una calefacció durant el trajecte, de manera que els usuaris s'hi podrien quedar a dintre sense ocupar els vagons de viatgers. no caldria fer pas sempre una recàrrega completa, sinó que es tractaria de mantenir la càrrega i sobretot allargar el radi d'acció d'aquests vehicles, substituint els trams d'autopista per trens ràpids amb recàrrega.
Si la cosa té èxit es podria plantejar la reconversió de un dels sentits de les autopistes en traçats ferroviaris, quedant l'altre com a carretera convencional, els pàrquings en punts de recàrrega...