benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
NOvetat: Nissan Leaf EV (Read 3343 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
NOvetat: Nissan Leaf EV
07.08.2009 a les 18:54:48
 
Nissan ha sorprés amb la pressentació del LEaf EV. La gestació d'aquest vehicle elèctric s'ha dut en absolut secret: Mentre Mitsubishi i Subaru proclamaven als 4 vents  les respectives evolucions dels seus prototips elèctrics, Toyota i NIssan s'han mantingut en un estrategic 2on terme, traçant la entrada en producció pels vols del 2010, quan es preveu que comenci a mancar combustible fóssil.

Això fa un joc interessant. mentre mitsubishi té un acord amb Peugeot per comercialitzar el IMIEV amb el escut del lleó a Europa, Nissan cedirà la tecnologia del LEAF a Renault. Al finals de 2010 pràcticament hi haurà un model elèctric en cada automotora generalista, un fet impensable fa escassos 2 anys... Aquests passats 150 dolars el barril WTI ens han fet un gran favor!!!
tornar a dalt
 

nissan-leaf_2011_800x600_wallpaper_01-640x480.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: NOvetat: Nissan Leaf EV
Reply #1 - 07.08.2009 a les 19:07:35
 
Té una enginyeria aerodinàmica força correcte, destacant el morro afilat i la tipica caiguda corvada de sostre que ens han acostumat els híbrids.
Posteriorment té uns spoilers aerodinàmics que fan sospitar que per sota també s'ha tingut en compte el tema del fregament amb l'aire.
A destacar, les desastroses llantes que munta a les fotos, construides amb uns radis plans que no deflecteixen de cap manera el aire. Puc imaginar que el model 2010 muntarà una geometria més óptima.

El cor del cotxe empra unes bateries de liti ió laminades i compactades que poden oferir una descàrrega instatània de 90 kwh. El motor està limitat a uns 80 kwh (110cv) i 280 Nm, xifres semblants a un propulsor de 1.6 de benzina. L'autonomia ronda sobre la xifra psicològica de les 100 milles (160 km), que a tenor de la potencia del vehicle, jo reduïria a a uns 100 km reals.

Segons la nota de premsa, aquests 160 km d'autonomia "teòrica" dóna resposta al 70% de totes les "necessitats" de desplaçament diaries de qualsevol persona.

Personalment, crec que s'esta entrant en l'error de volguer construir  cotxes elèctrics a imatge i semblança de la benzina. Energèticament no és el mateix, i s'hauria de notar en molt més que no pas en 4 retocs aerodinàmics. El concepte del que és un cotxe, quan no hi hagi energia ni fòssil ni elèctrica per recarregar les bateries, haurà de canviar per força. Continuo pensant que no te sentit portar adherits 1000 kg de metall al cul per moure't amunt i avall!!
tornar a dalt
 

nissan-leaf_2011_800x600_wallpaper_07-640x480.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: NOvetat: Nissan Leaf EV
Reply #2 - 07.08.2009 a les 19:10:42
 
Es podran recarregar les bateries de dues maneres: un endoll trifàsic que podrà reomplir la bateria fins al 80% en 30 minuts, o un presa convencional  monofàsica que recarregarà la bateria  en 8 hores.
tornar a dalt
 

nissan-leaf_2011_800x600_wallpaper_1b-640x480.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: NOvetat: Nissan Leaf EV
Reply #3 - 07.08.2009 a les 19:14:09
 
L'interior, més pròxim a una nau de Star Wars que no pas d'un cotxe...
Jo aposto per un preu rondant els 50.000 euros!
tornar a dalt
 

nissan-leaf_2011_800x600_wallpaper_13.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: NOvetat: Nissan Leaf EV
Reply #4 - 10.08.2009 a les 17:08:57
 
Roger Layola wrote on 07.08.2009 a les 19:07:35:


Personalment, crec que s'esta entrant en l'error de volguer construir  cotxes elèctrics a imatge i semblança de la benzina. Energèticament no és el mateix, i s'hauria de notar en molt més que no pas en 4 retocs aerodinàmics. El concepte del que és un cotxe, quan no hi hagi energia ni fòssil ni elèctrica per recarregar les bateries, haurà de canviar a la força. Continuo pensant que no te sentit portar aderits 1000 kg de metall al cul per moure't amunt i avall!!


No se si es un error però penso que hi haurà molt poca gent que compri un cotxe que no sigui de característiques similars al que circulen ara, i els fabricants ho tenen molt clar, ara està clar que fer el canvi del 100% del combustible fòssil a elèctric amb uns cotxes semblants es difícilment viable ara per ara

i parlant del Leaf

En aquest article parla de que el cotxe tindrà un preu similar al d'un de gasolina sense bateries i que el cost del lloguer de les bateries i l'electricitat no sigui diferent o una mica inferior  al de un de gasolina, aquesta opció seria una bona política per introduir cotxes elèctrics i potser serà la manera de que els fabricant tinguin ingressos desprès de la venda, que ara per ara penso que  es els preocupa mes i a part de que si et canvien la bateria quant te una capacitat inferior al 80%, la poden vendre i així tenir uns ingressos mes.


http://motor.terra.es/novedades-coches/articulo/nissan-leaf-50630.htm
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ