Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Dissenyant un totxo "aerodinàmic". (Read 5643 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Dissenyant un totxo "aerodinàmic".
24.04.2009 a les 18:25:03
 
Quan una nova tecnologia es posa en pràctica, es triga un temps  a entendre com funciona. Per exemple, en els primers ponts de ferro es van posar multitud de bigues metàl·liques com si es tractessin  troncs de fusta. Ràpidament van veure que el ferro tenia una resistència infinitament superior i que permetia fer configuracions estructurals molt més òptimes, estalviant un munt de material.
Avui acabo de veure novament una d'aquestes bestieses:

S'esta organitzant una cursa de motos ecològiques (TTXGP) a la illa de man. Entre els participants hi ha dues universitats, la imatge correspon a la del Imperial College of London.
llista participants: http://www.autobloggreen.com/2009/04/09/officially-official-ttxgp-releases-full-...

Sobta la manera com han construït el carenat, amb aquesta entrada davantera que comprimeix el aire cap a una paret sòlida de bateries. En els motos de combustió interna aquesta configuració tenia sentit, doncs es forçava l'entrada d'aire pel radiador i refrigerava el sistema. En aquest cas, l'aire no te cap lloc per passar,  xoca contra una paret de bateries!, i que per cert, si estan ben construïdes, no els cal refrigeració!!...

Aquesta moto no podrà agafar velocitats gaire elevades i gastarà la bateria en un plis plas... i després diran que els vehicles elèctrics no tenen autonomia!! Senyors, a veure si feu un disseny davanter que sigui mínimament aerodinàmic!!!!! quants anys hauran de passar abans que els enginyers entenguin com s'ha de construir un vehicle elèctric??????
tornar a dalt
 

kingston_ttxgp_580.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Aleix Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 35
Barcelona
gènere: male
Re: Dissenyant un totxo "aerodinàmic".
Reply #1 - 27.04.2009 a les 22:27:11
 
Discrepo, utilitzant bateries al límit (amb fortes descàrregues en competició) la resistència interna pot provocar gran dissipació de calor reduint-ne rendiment i fins i tot arribar a la seva destrucció.

Vectrix ho soluciona amb ventiladors elèctrics que aspiren aire de l'exterior per refrigerar les bateries, activats per un sensor tèrmic. Les bateries ThunderSky porten petites aletes per facilitar la refrigeració. Potser són les que porta aquest equip, ademés alineades amb el sentit de la marxa per facilitar el fluxe d'aire.

Penso que té sentit. Ja la veurem córrer i quin resultat se n'obté.
tornar a dalt
 
 
veure perfil | web   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Dissenyant un totxo "aerodinàmic".
Reply #2 - 02.10.2009 a les 13:24:24
 
Les aletes aquestes de les bateries thundersky no tenen funció tèrmica, doncs el plàstic no transmet bé la calor. Estan per donar més resistència a la carcassa de la bateria contra les pressions dels gasos interns, sense comprometre exvessivament el pes....

Les motos elèctriques haurien de millorar la aerodinàmica i adoptar carrosseries tipus dustbin, que permeten millorar extraordinàriament el coeficient de penetració ... mes quilòmetres mab la mateixa energia.
Una recreació de com podria ser una Vectrix Dustbin...
tornar a dalt
 

dustbin_5_vectrix.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ