benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
Històric:1971 Opel Elektro GT (Read 4308 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Històric:1971 Opel Elektro GT
24.02.2009 a les 01:57:09
 
La crisi del petroli del 73,  va començar el 17 d'octubre de 1973, a arrel de la decisió de l'Organització dels Països Exportadors de Petroli Àrabs de boicotejar als països que havien donat suport a Israel en la guerra del Yom Kippur, el que afectava als Estats Units i a Europa Occidental.

Va coincidir a més amb que el model econòmic nord-americà ja estava esgotat, el creixement era nul i la inflació es convertia en una amenaça. Com a exemple d'aquesta situació, Nixon va abandonar el patró or el 15 d'agost de 1971 i el dòlar va ser devaluat el 1971 i el 1973.

Així doncs, la sensació de que hi hauria problemes amb els països productors de petroli, unit al aparentment debilitament del econòmic de USA, va permetre ja al 1971 que una serie de marques automotores fessin proves amb vehicles elèctrics. Una d'aquestes marques va ser Opel, amb el seu elektro GT.

El Opel GT no només va tenir la missió de causar el furor predestinat a un cotxe esportiu d’aquest calibre. La versió “Elektro” va cristal•litzar la visió  del propietari d’Opel   Dr Georg von Opel, un dels néts del fundador de la companyia:

Estava convençut de la idea de fabricar cotxes elèctrics, i volia demostrar al públic el seu potencial. Durant la preselecció de la plataforma de cotxe més idònia, es va veure que el Opel GT tenia bones qualitats aerodinàmiques i el xassís ja era prou dimensionat com per  resistir el enorme increment de pes de les bateries, una tasca extremadament difícil.

L’energia que podien obtenir les bateries era molt minsa, calia fer una tasca d’optimització aerodinàmica, com el tancament de totes les preses d'aire a la zona frontal, l'eliminació dels miralls retrovisors, dels para-xocs i empunyadures extres, entre altres elements alterats.  Per als motors elèctrics es va disposar un ventilador elèctric per refredar. Es va instal•lar el servofrè especial amb una bomba de buit elèctrica. A sota de la carrosseria es va disposar  la electrònica, prenent el lloc que antigament ocupava el dipòsit de benzina.

Les bateries  es va apostar pel  níquel-cadmi, aportat per la marca Varta. Les cel•les  es van distribuir envoltant al conductor, envaint els seients dels acompanyants davant i darrera. Hi havies dos tipus de bateria disponibles: una per a curta distància de 280 cèl lules de níquel-cadmi,  i una altra per  llargues distàncies de 360 cèl lules.  Malgrat els esforços de reduir pes el xassís, el prototip ca acabar pesant 1,7 tones. Continental va  aportar els pneumàtics especials d'alta pressió que baixaven el coeficient de rodadura..

En l’apartat de propulsió es van posar dos motors Bosch de corrent contínua acoblats mecànicament sobre la transmissió de cardan de sèrie de l'eix posterior. Els motors, governats per una primitiva electrònica amb una graella de resistors Bosch, donaven un rendiment  de 120 CV, que podria augmentar breument fins a 160 CV. Van permetre  arribar a una velocitat màxima de 240 km/h.

Amb aquest Opel GT el Dr Georg von Opel va aconseguir quatre rècords del món en l’apartat de cotxes elèctrics, als vols del maig de 1971. Però fracassa en l'intent de cobrir 100 km a una velocitat mitjana de 100 km / h, degut a la capacitat  baixa de les bancades de  bateries. Només va aconseguir fer  44 kms. Malgrat el alleugeriments de xassís i millora aerodinàmica, i els pneumàtics d’alta pressió, la ineficiencia elèctrica i el enorme pes de les bateries van rubricar la inviabilitat d’aquest projecte. Malgrat tots els problemes tecnològics, la sèrie GT elèctrica amb els seus rècords va marcar un nou èxit a la polifacètica història del Opel GT.

tornar a dalt
 

elektr44.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric:1971 Opel Elektro GT
Reply #1 - 24.02.2009 a les 01:58:38
 
.
tornar a dalt
 

elektro4.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric:1971 Opel Elektro GT
Reply #2 - 24.02.2009 a les 01:59:30
 
El regulador, mancat de transistors i altres modernitats electròniques: eren pures i simples resistències que es refredaven al aire... No em sorprèn que tingués poca autonomia, tota la seqüència energètica dintre del cotxe, tots els sistemes elèctrics,  eren molt poc eficients
tornar a dalt
 

elektro6.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric:1971 Opel Elektro GT
Reply #3 - 24.02.2009 a les 02:00:18
 
El motor marca Bosch...
tornar a dalt
 

elektro7.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric:1971 Opel Elektro GT
Reply #4 - 24.02.2009 a les 02:01:14
 
Amb el seu corresponent control electrònic, molt rudimentari, hereu directe de la embrionaria electrònica que existia en aquell moment...
tornar a dalt
 

elektro8.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric:1971 Opel Elektro GT
Reply #5 - 19.03.2009 a les 19:36:42
 
I una imatge d'allò més bonica del elektroGT... Si les bateries i la electrònica haguessin estat més bones, i la crisi del petroli s'hagués allargat un xic més,  potser s'hagués comercialitzat i tot... qui sap!

Hi ha una pregunta que em corgcega l'ànima: com podien girar les rodes de davant amb aquestes tapes carrossades?? Wink
tornar a dalt
 

elektrogt1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ