Els records de la FIA també registren les temptatives relacionades amb els vehicles elèctrics, tan de prototips com de vehicles comercials. Curiosament, dins de "vehicles comercials" no hi ha cap record: mai fins ara hi havien hagut "cotxes" elèctrics en condicions per a "provar" de fer un record.
La llista de prototips elèctrics que han homologat rècord a pàgina 18:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/D7F51092FE31DA4AC12575440041CC8F/$FILE/...A la imatge d'abaix:
quadre resum que condensa les dades més interessants, un viatge per l'història elèctrica.
Quote:categoria 1 és fins a 500 kg,
categoria 2 de 500 a 100kg,
la 3 més de 1000kg...
Quote:En la categoria 2 destaquen:
El Opel Elektro GT, fill directe de la primera crisi del petroli dels 70, era una conversió del model opel GT de benzina que va registrar diversos rècords al 1971. El seu propòsit era experimentar seriosament quines possibilitats podia oferir un vehicle elèctric de cara a substituir als vehicles de benzina. Podeu veure fotografies aquí:
Quote:El bertone ZER es podria dir que és el fill del vent: Gràcies a la seva extraordinària aerodinàmica i eficiència podia sostenir velocitats elevades per llargs periodes de temps. Encara ostenta els rècords de velocitat en una hora i el dels 100 km de distància a una velocitat mitjana de 200 km/h!!!
Quote:El battery box va ser el primer elèctric a trencar la barrera de les 100 milles en una curta distància de només un quart de milla, i va assolir la al·lucinant xifra de 280 km/h en 1 km de distància!!
Quote:El Autolite Lead Wedge va marcar el primer record modern que registrava la FIA d'un vehicle elèctric, a l'any 1968!
Quote:------------------------------------------------------
Quote:En la categoria 3 (més de 1000 kg) per ara hi ha 3 vehicles elèctrics.
El GM impact és el primer prototip del que després seria el arxi-conegut Ev-1, protagonista de "who killed the electric car"
Aquest post hi ha dedicat un article sobre la seva absurda destrucció.
http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1150029908Era un cotxe tan aerodinàmic que només duplicant les bateries va aconseguir assolir gairebé els 300 km/h. Tenim la gran fortuna de que aquest rècord està penjat al youtube!
Gaudiu si us plau d'aquestes meravelloses imatges del impact circulant a 300 km/h!
Una competició d'elèctrics en el seu temps... el "stereo amplifier" de 100.000 watts del Alan Coconi li fot mooolta canya!! Era una obra d'enginyeria, aquest cotxe!
Aquest vídeo promocional del 1990 de GM permet apreciar com n'era d'espectacular aquest cotxe...
Aquest cotxe elèctric va posar tan nerviosos als japonesos que van investigar a contrarellotge per a desenvolupar els vehicles híbrids, fruït d'això va sorgir el exitós Toyota Prius... Mentre GM desmantellava la joia tecnologica del segle XX, Toyota recull en el 2000-2010 grans èxits amb els seus híbrids.
Després del Gm impact va tocar el torn dels streamliners (fletxes aerodinàmiques elèctriques). Hi ha una web que agrupa una mica la història d'aquest vehicles:
http://www.speedace.info/feuling_streamliner.htmA la barra de dalt surten els enllaços per a vehicles, destaco els dos records de la FIA:
Quote:I no podia deixar de citar:
Quote:Ostenta el record mundial en un km (tot i no estar homologat a la FIA)
El pròxim intent per batre el record podria venir del Bluebird. Tan de bo el projecte acabi a bon port!
http://www.speedace.info/bluebird_electric_3.htmTeòricament hauria d'assolir uns 560km/h...
Quote:Edito: el Buckeye Bullet VBB 2.5 ha aconseguit un nou record: 514km/h