benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1 2 
Trolebús (Read 18006 times)
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Trolebús
14.02.2009 a les 18:07:24
 
Algú sap alguna cosa sobre un trolebús instal.lat a Castelló de la Plana?.
Diuen que té un tram en plataforma reservada i guiatge òptic.
Esta considerat cotxe elèctric el trolebús?
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #1 - 15.02.2009 a les 07:26:57
 
El tema del trolebús ve al cas del tema del transport públic mogut per electricitat. En Ciutats mitjanes i grans el tranvía i el trolebús poden ser la gran solució. Però en altres zones incloses les rurals i també en els cotxes particulars, camions i furgonetes hi ha el tema de la bateria d'hidrògen per produir l'electricitat que mou els motors del vehícle. Sé que l'ajuntament de Barcelona va fer una prova amb dos autobusos que l'únic que enviaven a l'atmosfera era vapor d'aigua i eren moguts per electricitat. Pel que sembla la cosa no ha passat d'aqui. El preu és l'escusa, però l'autonomia és igual o superior als de combustibles fòssils. L'hidrògen s'obté per electròlisi de l'aigua i el residu de la combustió, com deia més amunt és, precisament, vapor d'aigua pel que entrem en el cicle quasi natural de l'aigua. L'hidrògen si que es pot obtenir facilment utilitzant energia solar fotovoltàica en plantes especials o bé en les pròpies "Gasolineres" convertides en "Hidrogeneres". És a dir: Autonomies de fins a 1000 Quilòmetres a velocitats comercials entre 80 i 120 Kms/h en vehícles moguts exclusivament per motors elèctrics. A més a més es pot fer servir aigua del mar per produir l'hidrògen. Wink
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #2 - 17.02.2009 a les 09:55:56
 
benvolgut Acdc.

El trolebús, es connsideri vehicle elèctric o no, és un dels vehicles més ecològics que existeixen:

No li calen bateries, de manera que s'eliminen els enormes costos mediambientals de crear i reciclar aquestes caixes químiques cada poc anys, i també estalvies el pes d'aquestes, augmentant l'eficiència del vehicle...

A més a més, té molta més  flexibilitat, doncs no li calen els rails a terra i pot sortejar el transit  amb certa facilitat...
El gran problema és la infraestructura de la catenària... compensa la energia invertida en construir i mantenir la catenària respecte la energia consumida en cosntruir les bateries i substituir-les cada pocs anys?

En quan al hidrogen, veig que has caigut en el parany de 4 potes!!

Revisa aquests articles i diga'm si encara penses que te algun futur el hidrogen...

http://www.servidorsolar.cat/2x2/yabb2/YaBB.pl?num=1150029908/0#3

http://europe.theoildrum.com/node/5101

Encara no han aconseguit construir cap prototip d'hidrogen que arribi als 1000 km d'autonomia.

Els autobusos d'Hidrogen de Barcelona van ser un fracàs estrepitós, ara el que estan intentant incorporar  són autobusos híbrids amb gas natural: tracció 100% elèctrica amb un generador de gas, diesel, biodiesel o gasolina: S'intenta que la plataforma base sigui el màxim flexible per poder alternar d'un combustible a un altre...
tornar a dalt
 

cars_2.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #3 - 17.02.2009 a les 17:52:12
 
He trobat una fotografia d'un trolebús modern a francia.
No deia ni detalls de la ciutat ni del fabricant, però ha resultat ser el mateix  model que el emprat a castelló.
Mha cridat l'atenció el escut del dolfí...
tornar a dalt
 

trolebus1.JPG

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #4 - 17.02.2009 a les 17:53:10
 
Us resulta familiar aquest escut? I tant!
tornar a dalt
 

1249330730_8227f57d53.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #5 - 17.02.2009 a les 17:58:22
 
Hi ha autobusos a barcelona que porten aquest escut del dofí!
tornar a dalt
 

1249330730_8227f57d53-2.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #6 - 17.02.2009 a les 18:02:23
 
Navegant per internet he trobat una web amb la cronologia dels autobusos barcelonins...

http://www.arca-bus.org/centenari/cent_galeriaC.htm

La antiga pegaso va ser absorvida per Iveco, i posteriorment transformat en el consorci IVECO-IRISBUS, que ostenta el escut del dofí
tornar a dalt
 

cent_cityclass_art.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #7 - 17.02.2009 a les 18:13:11
 
A la web de irisbus iveco, hi ha una entrada sobre aquest trolebús.

http://irisbusiveco.com/prod/civis.html

El sistema de motor està integrat a la roda, permeten el terra interior pla.
Pot funcionar amb energia de xarxa (catenària), amb bateries (elèctric) o bé amb motor tèrmic de suport (híbrid). A més a més, porta un sistema de guiatge òptic que permet funcionar gairebé sol.

Té més voluntat de tramvia que no pas de bus, però aportant molta més flexibilitat!



tornar a dalt
 

civis_P_gina_1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #8 - 17.02.2009 a les 18:13:48
 
I aquí un detall de la tracció...
tornar a dalt
 

civis_P_gina_2.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #9 - 17.02.2009 a les 18:18:23
 
Una de les coses que més m'ha cridat l'atenció de la cronologia dels autobusos barcelonins és aquest fragment:

Quote:
Después de la Guerra Civil la escasez de combustible hizo difícil la explotación de líneas de autobús, con un material que había quedado en mal estado. La solución pasó por la transformación de autobuses en trolebuses, una operación que afectó a 38 autobuses de las antiguas series 200 y 300 de la C.G.A realizada en los propios talleres de la empresa, pasando a formar parte de la serie 501-538 (Tipo A) de Tranvías de Barcelona.


O sigui que en el 1941 van transformar vehicles de benzina a elèctrics i catenària... Sempre que hi ha escassetat energètica, els elèctrics ressusciten... igual que ara...
tornar a dalt
 

cent_troletipoA.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ