Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
KIT BICICLETA ELECTRICA (Read 20450 times)
bernat
participant

desconnectat



Posts: 7

KIT BICICLETA ELECTRICA
01.02.2009 a les 21:46:35
 
Hola. Fa tres anys vaig muntar un Kit Shaschner a una bici plegable Dahon pel meu pare, i fins el dia d'avui li va de conya.
Ara en vull muntar un altre per la meva dona, però veig que al mercat hi ha bastants mes sistemes. He sentit que els Heinzmann tot i ser cars, son els més robustos, a mes la roda gira lliurement enredera (cosa que no passa amb els Shaschner).
Pero tambe actualment hi ha altres kits (Velectris a torroella)
Les bicis elèctrques hi desconfio bastant. Les que he probat, son super pesants i amb components força dolents, aixi que prefereixo comprar una bicicleta, i muntar-hi un kit. Tot i que he vist que les bicis elèctriques com les stelle (porten el kit heinzmann), o les monty sembla que estan força be.
Hi ha algun lloc o algu que em puguin ajudar a comparar-ho una mica. Evidentment, a la pagina web de cada fabricant, ells son els millors, i no trobo enlloc per poder comparar lliurement.

Qualsevol opció és bastant cara, visc a Arbucies, o sigui que la bicicleta haura de fer esforços importants amb pujades, i duent el nen al derrere amb cadireta. No vull que es sobreescalfi a la primera. Estic bastant decidit pel Heinzmann, però aprofitant que tinc problemes amb la seva pagina web, i aqui no se si es pot trobar a cap botiga, mirare una mica més.

Gràcies
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #1 - 02.02.2009 a les 04:39:23
 
Bevolgut Bernat.

Et puc aconsellar des de la meva experiència personal:

La millor bicicleta elèctrica que he probat al mercat és la flyer F series: és una bicicleta que té integrat dintre el eix de pedalier un motor trifàsic de 128 pols controlat per un processador 386, que arriba a una eficiència pròxima al 96%. El motor és tan eficient que la directiva Suïssa en va limitar la potència a 180 watts enlloc dels 250 habituals, perquè sinó la bicicleta tenia massa prestacions. El quadre era molt robust, amb doble suspensió, que permetia transitar sense problema per camins de terra força espartans. Sense limitacions electròniques de potència i velocitat havia de superar els 100km/h.
malauradament, la sèrie F em sembla que ja no és fabrica, però els models nous de passeig no es deuen quedar enrera en quan a qualitat.
La pàgina web és aquesta:
http://biketec.ch/

La meva bicicleta elèctrica porta un motor heinzmann de 930w del 2002, engranat per circular a uns 55 km/h. La meva experiència amb ell no és bona: tot i tenir una gran qualitat enginyeril, se m'escalfa moltíssim, el sensor de temperatura salta molt sovint, i les molles de les escombretes se m'han fos un parell de vegades fins al punt que deixaven de fer pressió sobre el colector i el motor perdia força sobtadament...  haig de confessar que els engranatges helicoidals, després de un munt de quilometres, estaven nous, sense cap desgast aparent. per tant no és una opció descartable:
Si et decantessis per un Heinzamnn, agafa'l amb una velocitat punta no superior a 20 km/h i de potencia superior als 500w, per a que vagi molt descansat a les pujades i mai s'escalfi.

Les bicicletes de passeig que he provat, com les de monty, ecobike, giant etc amb sensor de POTENCIA de pedaleig integrat als pedal o als plats són molt progressives i agradables de conduïr, i opino que els models superiors de Giant serie Hibridas  tenen prou qualitat de components... N'hi ha més, però aquestes són les que he probat, i funcionen acceptblement.

La pagina web és aquesta. http://www.giant-bicycles.com/es-es/bikes/ebike/

En jordi Duard de Formentera, organitzador del Ecorally de Formentera, les va probar durant molts km en una travessa, i n'està molt content!

Ara bé, la nineta dels meus ulls, sense dubte, és la bici plegable de monty amb bateria de liti: Molt potent, i molt lleugera! Si els components no són prou bons, sempre pots canviar-los... Potser no dona la sensació estética de ser una gran bici, però després de la flyer, crec que és la millor bici elèctrica comercial que he provat!

la pots veure aquí, pàgina 2
http://www.monty.es/ebikes/catalogue/2009/Monty_E-Bikes%20_09.pdf

Si enlloc de una bici senscera encara vols un kit, et recomano evitar els motors d'escombretes. La meva opció és un motor Cristalyte de 3000w a 72 volts amb dues bateries Kokam de 36v 10 amps... Si et poses això, t'asseguro que mai arribaràs a estressar el sistema. pots trobar més detalls aquí:

http://www.servidorsolar.cat/2x2/yabb2/YaBB.pl?num=1203517224

Espero que aquest comentari hagi estat d'utilitat.
Salutacions,
(a la fotografia, la giant)
tornar a dalt
 

Hybrid_m700.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
bernat
participant

desconnectat



Posts: 7

Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #2 - 02.02.2009 a les 21:50:27
 
Moltissimes gràcies

Ja he fet una ullada a les diferents pàgines web. Les giant, semblen que estan molt bé, però tot i que no em caldria una montain bike, si que caldria una amb rodes una mica ampletes i quadre robust per fer pistes.

El kit que em proposes  potser podria agafar el que és el control i el motor, però amb una bateria de NiMh una mica menys cara passaria. Aquest motor va amb maneta, o amb control al pedaleig?
El motor el recomeneu posar davant o derrere?  A la seva pàgina diu que s'ha de vigilar amb les forquilles, que les pot arribar a doblegar !!!

Que tal surt comprar-ho per internet?  Em fa por que al ser peces sueltes que vas agafant, no la caguis amb algun connector o component (maneta, sensor de pedaleig, control, ...) que no siguin del tot compatibles...

M'ho acabare de rumiar. Em passo de pressupost, i em fa por que agafant això ho hagi d'acavar muntant amb la bici mes barata del decathlon!!!  Grin

Moltes gràcies. Si realment em recomeneu aquest kit, i m'ha de durar forces anys, ja trovare la manera de pagar-ho a plaços... De totes maneres, una bici electrica muntada amb una mica de garanties acava sortint  mes o menys pel mateix preu em sembla.

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #3 - 03.02.2009 a les 12:52:27
 
Hola!
Tan de bo fos tan fàcil com un mecano!

Sobre la bateria:
En la configuració  com la que vull jo, de 40 amps 72v de potència, la única bateria que pots fer servir amb aquest motor es la de liti polímer de kokam. Perquè?
És la única que descarrega 50 ampers de manera constant sense fer-se malbé. Si pot descarregar 5 vegades la seva capacitat de manera continua, és "5c".
Una bateria de NImh de les més bones i robustes, com la de la meva moto vectrix, dona "2c". Per dimensionar la bateria correctament, necessites 40 ampers motor/0.8(factor envelliment bateria)= 50 ampers de descarrega contínua, exàctament el que dóna la bateria de liti polimer de kokam de 10 Ah de capacitat: 50 ampers de descàrrega contínua (i 100 de punta).

Si les millors bateries  Nimh donen 2c, per tant necessites una bateria de 25 Ah de capacitat a 72v. Si fas números, veuràs que et surt més barat els 10 Ah a 72v del liti polímer.

I si la bateria que poses no dona prou energia contínua?
passaria que:
1- El motor no donara tota la potència esperada, però com que te tanta potència, no ho notes.
2- PERÒ la bateria es troba sempre sobre-sol·licitada, és incapaç de donar prou energia al control electrònic, es troba sempre al limit, degradant-se ràpidament. Resultat: Perds els diners invertits en la bateria, et deprimeixes perquè la bici falla en pocs mesos.

Que pots fer?
opció 1: comprar la bateria que toca.
Opció 2: Decidir quina bateria vols, i comprar el control amb el limit de potència i voltatge que coincideixi amb la capacitat de descàrrega constant de la bateria, amb un 20% de marge de seguretat. Més endavant, pots posar el control de 40 amps 72v amb la bateria bona.

Si agafes una bateria genèrica de bici elèctrica de NiMH de 10 Ah a 36 volts, que estan dissenyades per a descarregues de 1c, t'hauries de posar un control de menys de 10 ampers a 36 volts = 10x36 = 360 watts, unes 9 vegades menys que la potència màxima del motor.
El motor girarà deslluïdament.... Grin Grin Shocked

has vist aquest vídeo? una bici amb aquest motor agafant 85km/h!
Aquest és la versió amb el engranatge llarg, per agafar alta velocitat...
Per al teu cas millor amb el engranatge més curt per a menys velocitat i més parell a les pujades!

http://video.google.com/videoplay?docid=8362332207857461276

Sobre el motor:

Muntar-lo a davant es millor només per traccionar en gel. Si no t'has de trobar gel, el millor es darrera. La mala notícia és que el sistema de pinyons en els motors posteriors funciona amb rosca enlloc de casset, el màxim que podràs tenir són 7 pinyons a darrera. naturalment, pot partir una forquilla. Poses la potència de un ciclomotor en una bici! Necessites una forquilla robusta, una forquilla de suspensió servirà. Al darrera la triangulació del quadre absorveix el enorme parell del motor.

Sobre els connectors, no hi ha problema. Entre el control i la bateria no seran compatibles si no els compres al mateix lloc, però es tan fàcil com tallar els cables terminals i posar-ne un connector nou. A llocs d'electrònica com a Diatronic a Barcelona pots trobar tot tipus de connectors.

Sobre recomanació:
Si t'agrada fer de manetes i aprendre coses, el motor crystalyte 5000 és de lo milloret que pots comprar.

Si no tens temps ni ganes de muntar el kit, i el que vols és una cosa que funcioni sense preocupacions, agafa una bici sencera.

Tal com dius, surt igual de preu, amb l'avantatge que ja tens la bici muntada i tens garantia, però renunciant a qualsevol tipus de prestació extre: són bicis de 250 miserables w que t'ajuden fins a 24 km/h (des del meu punt de vista insuficient, però potser per a la teva dona és suficient). En aquest cas, em decanto per la bici plegable monty amb bateria de liti.
Que en penses?
tornar a dalt
 

5000series__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
bernat
participant

desconnectat



Posts: 7

Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #4 - 03.02.2009 a les 20:20:02
 
Hola
Veig que la cosa s'em complica.
M'he mirat mes deingudament la pagina web de crystalyte. Em sembla que el motor que em proposes i el joc de bateries son una passada. Això és directament per substituir un ciclomotor i no pagar impostos  Grin.
M'agrada molt, però ara mateix no és el que busco. ( a més els municipals d'arbucies ja m'han cridat l'atenció per anar amb bicicleta i un remolc, que no esta permes...  si ara em poso aquest motor que em sembla que moltiplica per deu (o mes) el que és "legal"... em requisen la bicicleta.

Opto clarament pel Kit. M'agrada massa remenar, desmuntar i fer proves, per comprar una bici ja feta... però agafare el tipic de 250W i de moment una bateria de 36V 10A. De fet vull que la meva dona m'acompanyi a les sortides... i que sui una mica... no que vagi davant meu sense pedalar...Wink

Ara el dilema  CRYSTALYTE Road runner (igualment sense escombretes) ?   o acabo de passar per terrassa on vaig comprar el del meu pare, i em deixen un kit Schachner amb bateria 10AhNiMh i el nou motor que han tret d'igual potencia pero mes petit i lleiger que l'anterior....  a preu gairebe de cost !!! ...   La qualitat se que no sera la mateixa, pero la diferencia de preu és massa gran

Ho consultarem amb el coixi...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #5 - 03.02.2009 a les 21:40:17
 
Hola!
La lògica s'acaba imposant!
Si tens el kit a la cantonada no ho dubtis. Potser no et funcionarà tan bé com altres, però aquí el tens per agafar-lo ja. Es com el de la fotografia? El motor de la foto és l'antic, el nou s'assembla molt al de la Giant.. mateix fabricant xinés potser?

Sobre el Crystalyte, seria molt més que substituir un ciclomotor "sense impostos": parlem un vehicle hibrid (muscular-electric) d'alta eficiència pensat per anar pedalant sense cansar-se massa, i que en cas de necessitat, et permet circular pel transit urbà a la mateixa velocitat que els cotxes.....

Perquè la normativa no ens permet diposar de vehicles d'alta eficiència alhora que no ens haguem de veure limitats a arrossegar-nos a 24 km/h? Per seguretat? Per favor! amb una bicicleta de carretera una persona assoleix fàcilment els 40 km/h!
HI ha un buit comercial que no e spot omplir per la retrograda normativa d'aquest país... Almenys a suïssa el límit de les bicis elèctriques està en 35 km/h... com es nota que és un païs molt més avançat !!
tornar a dalt
 

bausatz.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
bernat
participant

desconnectat



Posts: 7

Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #6 - 04.02.2009 a les 17:45:46
 
Hola

Aquest és el kit de la bici del meu pare. El nou el motor és una mica diferent (suposo i espero que més modern i de mes qualitat...) i la bateria en comptes de 5Ah és de 10Ah.

Moltes gràcies per la informació... el Crystalyte quedera en ment. Si d'una punyetera vegada aconsegueixo una feina on sigui factible anar-hi en bicicleta des de casa, no a 70Km com ara...  Cry , no dubtare ni un moment en transgredir les lleis en comprar-lo.

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miguel
participant

desconnectat



Posts: 2

Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #7 - 19.02.2009 a les 22:11:17
 
Hola, sabeis si se puede conseguir este motor http://www.tongxin.net.cn/en/summerise.htm en algún comercio de aquí o de fuera similar a esta webhttp://www.nano-motor.co.uk/nanomotor.php
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: KIT BICICLETA ELECTRICA
Reply #8 - 20.02.2009 a les 00:32:57
 
Hola miguel!
He estat mirant el motor aquest. Si vols que et parli amb franquesa, no te res d'especial. No val la pena liarte amb una compra al estranger.
Hi ha opcions semblants al costat de casa: Acostat a la fabrica de Monty a Sant Feliu de LLobregat, pregunta per la divisió de bicis electriques i digues que vens de part de volttour, i que vols comprar el kit de la bici plegable amb bateria de liti...
Ja ens comentaràs les teves impressions...

http://www.monty.es/ebikes/es/index.asp
tornar a dalt
 

Monty_E-Bikes_09_Page_2.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ