Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Conversió  d'explosió a electric (Read 18402 times)
Vuit
participant

desconnectat



Posts: 7

Conversió  d'explosió a electric
25.01.2009 a les 22:16:23
 
Hola!
Primer de tot felicitarvos! aquest forum es un tresor per qui li agradin els vehicles electrics de tot tipus. Moltes gracies Roger per tota aquesta informació, m'ho he mirat quasi tot sencer.
Jo soc un jove que aquest estiu si tot va bé tindré un grau superior d'instalacions electrotecniques.
Quan vaig anar veient que habia llum me enllá dels cilindres amb la seva ineficiencia, contaminació i corporativisme, em vaig quedar enamorat dels vehicles electrics per la seva sencillesa i ja no diguem veient les maravelles com Tesla Roadster o el Lightning.
Tot el que se diriem que ho se d'aquest forum, del documental ''Quién mató el coche electrico'', del llibre ''convert it''...
La veritat es que el que més m'agradaria si fos minimament posible seria mirar de fer una conversió d'algun vehicle amb motor averiat tipus fiat coupe, ford probe, honda crx del sol... Tongue
Però pel que vaig llegir sobre un fil al forum que parlaba d'homologar una moto la cosa no es jens facil amb la nostra legislació, al respecte.
Segons vaig entendre calia que un enginier industrial colegiat prepares i dirigis el projecte realitzat per un taller qualificat, i a més a mes un cop fet fer-li ,amb tot això proves a l' Idiada del tipus emisions electromagnetiques i coses així...
Això requereix una inversió que es clar queda més enllá del que ara per ara disposo. Ademés que jo voldría mirar de realitzar la conversió jo mateix dins del posible..
Una opció que potser hauria seria mirar d'aconseguir tenir una homologació a unaltre pais d'Europa? on realment fos mes simple i despres potser et permeten tenir matricula aquí i homologació sense tants requisits.
Moltes gracies.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Vuit
participant

desconnectat



Posts: 7

Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #1 - 26.01.2009 a les 12:18:39
 
He trovat una web on surten les conversions de milers de vehicles ja.
Només dona una mica de info, depenent de la fitxa però bueno te la seva gracia.

Honda del sol:
http://www.evalbum.com/1250

Ford Probe:
http://www.evalbum.com/1791

...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #2 - 26.01.2009 a les 17:12:28
 
HOla!
Benvingut! És una alegria trobar més gent apassionada amb el mundillo dels elèctrics!!
Tot just ara una persona es compra una Vectrix, i part  de la "culpa" sospito que la te aquest foro! Wink

Evalbum és un bon lloc per mirar conversions... has mirat aquesta?
http://www.evalbum.com/1627  Grin

Com ja estas sospitant, és una bojeria legalitzar una conversió. Si t'hi vols gastar diners, compra't directament un vehicle elèctric, si ho vols fer per hobby, recicla tot el que puguis, doncs a menys que et gastis una burrada de diners i temps en legalitzacions absurdes,  no podrà circular per la via publica....

MOn germà volia convertir una Honda NSR 125cc amb un motor trifàsic refrigerat per aigua de 40kw de punta i ha decidit renunciar pel tema de la homologació...
hauria anat de 0 a 100 km/h en 5 segons!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Aleix Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 35
Barcelona
gènere: male
Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #3 - 03.02.2009 a les 00:27:01
 
Hola,

L'únic país Europeu proper on es pot fer amb facilitat és Anglaterra. Però és clar, hauria de ser un vehicle amb matrícula anglesa amb residència allà. Si la provessis de portar aquí i rematricular hauríes de passar una homologació unitària i estaries igual. I no la pots tenir eternament matriculada a anglaterra si no hi tens la residència.

Si descobreixes el forat legal, jo m'animo i ho tiro endavant. La moto la tinc criant pols esperant el seu moment. Els costos de legalització superaven els 3000€ i sense garanties d'aconseguir-ho (es pot endurir al màxim la interpretació de la normativa). I a més a més la conversió (una simple però amb cara i ulls també pujava a 3000€).

Aleix
tornar a dalt
 
 
veure perfil | web   IP Logged
Vuit
participant

desconnectat



Posts: 7

Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #4 - 18.02.2009 a les 21:27:45
 
Gracies Aleix i Roger!

Amb aquesta frase M'has rematat Aleix: ''(es pot endurir al màxim la interpretació de la normativa)''
Com s'anomena i on es pot aconseguir aquesta normativa?

Jo pensaba que potser Suissa o algun país de per allá, vaig veure en unaltre fi del forum una ciutat on tot eren tramvies, i cotxes electrics.. No se quina era ara. Potser allá no son tan durs.
Però sempre hi ha el problema de tenir-lo aquí sense mals de caps ni problemes. O sigui matricular-lo i tenir-ho legal.  Undecided

A veure si mica a mica ho vaig tenint més clar, perquè pinta malament..
Grin
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #5 - 01.04.2009 a les 17:29:33
 
Aleix Layola wrote on 03.02.2009 a les 00:27:01:
Hola,

L'únic país Europeu proper on es pot fer amb facilitat és Anglaterra. Però és clar, hauria de ser un vehicle amb matrícula anglesa amb residència allà. Si la provessis de portar aquí i rematricular hauríes de passar una homologació unitària i estaries igual. I no la pots tenir eternament matriculada a anglaterra si no hi tens la residència.

Si descobreixes el forat legal, jo m'animo i ho tiro endavant. La moto la tinc criant pols esperant el seu moment. Els costos de legalització superaven els 3000€ i sense garanties d'aconseguir-ho (es pot endurir al màxim la interpretació de la normativa). I a més a més la conversió (una simple però amb cara i ulls també pujava a 3000€).

Aleix


Hola, mira la sensació que tinc es que la normativa està pensada per que un particular i per una vegada no valgui la pena fer-ho,

Per questions que no venen el cas es que un company de feina va coneixer una gent que tenien un taller que feien initacions de cotxes esportius amb un motor nornal de gasolina d'uns 150Cv la questió es que el meu company va demanar com era possible legatitzar això i resulta que  ells van demanar l'homologació d'un xaxis i un tipus de construció del vehicle i despres el poden vestir-lo com vulguin, sempre respectant el metode de montage del cotxe que tenien homologat.

Per tant penso que si hi ha algú que vulgui fer aquesta conversió hauria de ser un taller on s'hauria de presentar a industria un medode standard de canvi de motor i montar bateries amb uns motors homologats i bateries homologades per ser utilitzades en un cotxe. la cosa no es fàcil però esclar si hi ha algú que tingui aquesta homologació tot seria mes fàcil


Ara això de fer de forma casolana ho veig molt dificil

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #6 - 06.04.2009 a les 17:56:46
 
Hola!
Això està bé per fer series limitades noves...
Homologar un xassís nou és una millonada!

Els que ens interessa és reconvertir vehicles contaminants a elèctrics. Aprofitar plataformes ja existents!!
Ens resulta força sorprenent que a Anglaterra o Estats Units sigui la cosa més facil del món, això de legalitzar una conversió, i en canvi aquí hi hagin tantes traves... s'està matant la creaticvitat tecnològica de la societat??
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #7 - 07.04.2009 a les 19:06:58
 
Roger Layola wrote on 06.04.2009 a les 17:56:46:
Hola!
Això està bé per fer series limitades noves...
Homologar un xassís nou és una millonada!

Els que ens interessa és reconvertir vehicles contaminants a elèctrics. Aprofitar plataformes ja existents!!
Ens resulta força sorprenent que a Anglaterra o Estats Units sigui la cosa més facil del món, això de legalitzar una conversió, i en canvi aquí hi hagin tantes traves... s'està matant la creaticvitat tecnològica de la societat??


No m'has entes el que volia dir es que aquest taller van homologar un xasis i un mètode de construcció, el que jo volia dir es que es podria determinar un mètode standard de canvi de motor de combustió a electric i homologar-lo i així es podria fer servir per molts cotxes que circulen actualment, de fet quasi tots tenen el motor a la part davantera i la tranmisió també per tant tots aquest tenen un forma molt semblant i podria ser una conversió similar per a tots


Roger Layola wrote on 06.04.2009 a les 17:56:46:
Ens resulta força sorprenent que a Anglaterra o Estats Units sigui la cosa més facil del món, això de legalitzar una conversió, i en canvi aquí hi hagin tantes traves... s'està matant la creaticvitat tecnològica de la societat??


Efectivament hi estic d'acord
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #8 - 18.11.2009 a les 18:52:05
 
Sobre aquest tema, voldría fer notar el següent:

Haureu vist, que ultimament es succeeixen les bones noticies de tot tipus de traves que teníen fins ara els vehicles elèctric, que les administracions van treient, es com un degoteig.
Això te dues causes principals.
1 Els grans fabricants (Nissan p.e.) exigeigen treure tots els obstacles al cotxe elèctric com a condició per a establir centres de producció. Als països on hi hagi traves, no fabricaran.
2 La situació económica actual, té una posible sortida per la recuperació económica que pot significar la aplicació massiva de tecnologia verda, la administració dels USA tira per aqui i la resta de països ho segueixen, com sempre si fa o no fa. Almenys aquesta vegada em sembla bé.

Amb tot aquest rotllo, el que vull dir es que tot allò que no s'havía aconseguit fins ara, d'ara endavant es podrà aconseguir, nomes cal que plataformes con aquesta actuin de forma coordinada e inteligent, cose que també esta començant a passar.

Crec que ara, passat el temps del diner del totxo, les administracions, tot i que obtuses com sempre, estan molt mes disposades a moure normatives absurdes i que impedeixen desenvolupar-se a una industria local.

Entre tots podem fer que en un temps no gaire llunyà, legalitzar una conversió sigui quelcom a l'abast de qualsevol.

Actualment, adquirir un vehicle de gasolina es a l'abast de gairebé qualsevol, i el petroli que crema es compra fora. Tot allò que es compra a fora deteriora la balança comercial de un país, l'empobreix.

Quant tots, incloent les administracions comprenguin tot aixó, es camviaran les normatives. De moment està tot prohibit i tenim un 20% d'atur. Si prohibim treballar, tindrem el 100%

Aleshores podràs adquirir un vehicle, dur-lo  a un taller autoritzat, convertir-lo en electric, rebre una part de l'import de la conversió en concepte de subvenció, i matricular-lo, tot això amb una excempció total d'impostos, i un cost raonable.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Marfio
participant

desconnectat



Posts: 3

Re: Conversió  d'explosió a electric
Reply #9 - 01.11.2011 a les 18:18:24
 
Dieu-me agosarat, però veig que l'ultim missatge te uns quants dies ja. El cas que a hora d'ara, ja hi han empreses convertint cotxes de motor tèrmic a elèctric, o sigui que les coses, pel que he anat veien han canviat una mica... També hi han les empreses que transformen en un prius hibrid en híbrid endollable.
Just aquestes empreses acaben de començar però si hi son, d'altres es poden posar.
M'està agradant bastant el tema dels elèctrics (hi acabo d'aterrar) i si hi ha algun grup de treball sobre conversions tèrmic-elèctric si m'hi voleu m'apunto. Tot sigui per aprendre'n i veure com va...

Gràcies per aquest punt de trobada tant proper dins la graaaaan xarxa d'Internet.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ