benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
Històric: 1998 Nissan ALTRA EV (Read 3521 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Històric: 1998 Nissan ALTRA EV
14.12.2008 a les 19:38:49
 
     En 1998 la companyia japonesa Nissan va desenvolupar un nou i revolucionari vehicle elèctric, el Nissan Altra EV. Formava part del segon ressorgiment dels vehicles elèctrics, encapçalats pel GM EV-1 (veure “who killed the electric car”). Eren la punta de llança d'una nova era d'automòbils silenciosos i no contaminants, dissenyats per donar resposta a la nova normativa californiana, que obligava a que un percentatge de vehicle produïts fossin elèctrics. Malauradament, els carters energètics i automotius americans van aconseguir derogar aquesta normativa, resultant el la destrucció i cancel·lació prematura de tots aquest meravellosos projectes de vehicles elèctrics.
     El altra EV va destacar en el seu temps per incorporar una bateria de liti-ió, més lleugera i compacte que el plom i altres químiques, i amb una densitat energètica superior, que permetia autonomies de 200 km.
 
http://www.theautochannel.com/news/press/date/19971229/press008845.html

  L'Altra EV es fabricà sobre una nova plataforma a  moderna planta d'ensamblatge d'Atsugi, al Japó. Sobre la base d'un acord amb el California Air Resources Board, va oferir en el 1998  una flota de demostració de 30 Altra EVs a un nombre selecte d'usuaris de  Califòrnia, i altres 90 unitats de demostració  a 1999, amb les vendes al detall previstes a partir de 2000. Malauradament, no es va posar mai en venda.

   Bateria / Càrrega de la tecnologia
   L'avançada de bateria Li-ion de l'Altra EV, que va ser desenvolupat conjuntament per Nissan i Sony Corporation, ofereix densitat d'energia superior, entregant una major càrrega d'energia a partir d'una bateria més petita, més lleugera. Com a resultat d'això, aquestes piles assolir l'alt nivell de 90 watts-hora per quilogram - Sobre tres vegades la densitat d'energia de les bateries de plom-àcid i més del 150 per cent de níquel-metal hidrur (Ni-MH).

    El nou pack Li-ió consten és un mòdul base de vuit cèl·lules connectades en  
serie.  La bateria del cotxe pesa uns 800 lliures, conté dotze mòduls base o 96 cèl·lules.  Cada cel·la de 2,6 polzades de diàmetre i 16 polzades de longitud.

    L'Altra EV utilitza un sistema de càrrega inductiu, el mateix sistema utilitzat per General Motors (ev1).  Aquest sitema pemert recarregar fins it tot en immersió, doncs no hi ha contatce directe entre l'endoll i la base de recàrrega. Principals beneficis d'aquesta plataforma i la bateria de liti: un període de cinc hores de recàrrega, amb un mesurament detallat(SOC) sense l ' "efecte memòria" de plom àcid i Ni-MH bateries.
 
    Motor / Rendiment
     L'Altra EV està equipat amb un motor síncron d'imant i un
controlador d'última generació de 32 bits d'alta velocitat RISC (Reduced Instruction Set Computing). El motor incorpora un disseny compacte, però que genera una potència màxima de 62 quilovats o 83 cavalls de força.
    El controlador, amb un disseny ultralleuger (aproximadament de 85
1.pl lliures)fan possible assolir una l'eficiència energètica d'aproximadament el 90 per cent.
    El motor és capaç de funcionar a una  velocitat de 13.000 rpm, va ser possible reduir el pes de motor de 40 per cent en comparació amb motors d'inducció convencionals.

   

tornar a dalt
 

altra_number_7_nissan_altra__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric: 1998 Nissan ALTRA EV
Reply #1 - 14.12.2008 a les 19:40:43
 
La actual línia de muntatge de vehicles elèctrics que ja està preparada a la fàbrica catalana és hereditària directe de la experiència assolida amb aquest cotxe. Nissan, a diferencia del que es creu,  sí té experiència dilatada amb vehicles elèctrics, simplement, s'ha encarregat molt bé tots aquesta anys de no difondre-ho....
tornar a dalt
 

altrapro.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric: 1998 Nissan ALTRA EV
Reply #2 - 14.12.2008 a les 19:58:39
 
.
tornar a dalt
 

altralr.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Històric: 1998 Nissan ALTRA EV
Reply #3 - 14.12.2008 a les 23:29:50
 
compta revolucions i sensor de temperatura per al sistema refrigerant... dues lectures poc útils en un vehicle elèctric, però queden molt elegants...
tornar a dalt
 

altradsh.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ