Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido" (Read 28055 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido
Reply #10 - 18.08.2014 a les 08:38:51
 
Roger Layola wrote on 05.12.2008 a les 17:16:17:
Hola Pere,
La teva visió és diametralment oposada a la de'n Nieto. Ell fa referència a un nínxol residual anomenat vehicle elèctric.
En canvi tu poses en crisi tot el sistema present: que no val la pena apostar per cap tipus de transport privat motoritzat: Ni elèctric, ni benzina, ni gas ni pólvora ni res. 0!
Hi estic parcialment  d'acord: Sempre has anat 10-20 anys per endavant de la resta, i probablement dintre d'uns anys pensaré plenament així... però llavors...
Continues tenint un cotxe privat, a Sant Martí de Canals?  Si penses d'aquesta manera, no seria lògic vendre'l i anar amb un carruatge tirat per cavalls o per guarans catalans de raça, per a anar a comprar a la Pobla de Segur, o el que calgui?....
Proposes un modus vivendi que ni tu(imagino) ni jo (afirmo) estem disposats ara mateix a acceptar...



Recuperant aquest antic fil, només afegir que en el meu cas després del Mini-el van venir les bicicletes elèctriques, posteriorment les de pedals normals, i ara ja ni això: corrent (no de volts sinó de peus), trigo només el doble de temps que en cotxe convencional i de passada em diverteixo i faig salut (12 km i 400 metres de desnivell). Restant el temps que no haig de passar al gimnàs, encara n'estalvio.
Evidentment també es pot fer tot en cotxe, i al final també agafar el cotxe per anar al gimnàs a moure's. Molta gent ho fa, així que de segur que alguna cosa em dec perdre?
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido"
Reply #11 - 30.08.2014 a les 21:56:26
 
Si, quan comences a reduir sempre et trobes que pots reduir mes...
I la questió és arribar al punt que creguis que ja ho fas prou bé. Pero és cert que a mi també em passa amb el Leaf, que comences a pensar com reduir consums... menys kwh... i no s'acaba mai!!!


Que si cotxe electric, moto electrica, bici electrica, bici, a peu... al final ens quedarem al sofa mirant les mussaranyes per no consumir!!! jejeje
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido"
Reply #12 - 08.09.2014 a les 15:58:06
 
Hola,

alguna recomanació per a muntar un kit per a bici (vella... molt vella), de fet hauria de fer uns 20 km diaris per pla. Crec que tampoc necessito molta potència, ara ho faig sense kit. Veig que m'aniria bé perque a la tornada de la feina el vent acostuma a bufar en contra... i és al migdia i costa més.

No em preocupa que el kit sigui de més de 250w, pero em sembla que de 1000w és massa. Crec que amb 500w faria, i la bateria no se quina capacitat necessitaria. Veig diferents kits a diferents llocs, pero el tema marques no el conec gens.

Gràcies
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido"
Reply #13 - 26.09.2014 a les 23:32:41
 
Hola, qualsevol botiga especialitzada en bicicletes electriques et poden acabar d'orientar.

Per experiència, uns 300-500W i 30 km/h es suficient per anar amb certa alegria en una BTT, si es una bici de carretera em decantaria per 300-500W i 40 km/h.
Apunts:
La potencia la dona el controlador, és a dir, la placa electrònica, la velocitat, la dona els engranatges del motor, i no es pot canviar. Si agafes una marxa massa llarga, el motor va massa ofegat i gasta més del compte, si es massa curta, gasta poc, però no te velocitat punta. L'habitual són 250W i 25km/h, que resulten molt insuficients.

A més voltatge, menys s'escalfa el sistema, menys pèrdues. Un molt bon equip de e-bike treballaria a 72V. L'habitual es 24-36

Quan més gran es la bateria, menys pateix. quan menys profunda es la descarrega, menys pateix. Recomanaria carregar la bateria a només el 80%, i descarregar-la al 40%. Aquest 40% t'ha de servir per fer 20 km. Suposant una despesa de 200Wh cada 20 km (Segur que pedales fort), estic predimensionant una bateria de uns 600Wh. Et recomanaria uns 20Ah a 36V, o 10Ah a 72v.

Per posar  un exemple, triria per Un Crystalite G a 40 per hora
http://www.crystalyte.com/The%20G%20motor%20series.htm
Salut!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido"
Reply #14 - 02.10.2014 a les 15:34:50
 
Gràcies Roger, a veure què fem!!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: Actualitat:"coche eléctrico no tiene sentido
Reply #15 - 02.05.2019 a les 13:33:26
 
pc wrote on 04.12.2008 a les 10:18:32:
Havent fet molts més quilòmetres amb un mini-el, durant anys, m'afegeixo a l'opinió d'aquest senyor. Cada vegada estic més convençut que el vehicle individual motoritzat, elèctric o no, no és sostenible des de cap punt de vista. Només els vehicles de tracció animal (bicicletes i carros) o els elèctrics col·lectius amb alimentació en línia (trens i trolleybusos) tenen a la llarga un futur, i és per aquests que hauríem d'apostar ja ara. Segurament tornarem a anar a la cua i ens n'enterarem quan d'altres ens hauran passat de llarg al davant.

L'opinió d'aquest senyor també la trobo correcta degut a que sembla que el gran públic és induït a creure's que el cotxe elèctric tindrà unes prestacions similars als que coneixem actualment de combustió interna. Jo trobo que té tota la raó, encara que per raons en part diferents.


https://www.rac1.cat/info-rac1/20190501/461986265931/diesel-cotxe-electric-estud...

http://www.cesifo-group.de/ifoHome/publications/docbase/DocBase_Content/ZS/ZS-if...
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ