benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1 2 
Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V (Read 9583 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
14.11.2008 a les 02:03:29
 
A can Layola ronda la idea de fer una bicicleta elèctrica reclinada.
Mentre que mon germà li agradaria una bicicleta reclinada convencional amb un motoret modest, jo em decanto per un xassís sobredimesionat  que pugui admetre potències per superar àmpliament els 100 km/h.
Un dels punts del frec a frec venia pel carenat. (si valia la pena plantejar-se'l). En relació amb això, he trobat el llistat següent:

   * 2,1 - un totxo pulit
   * 1    - un cub llis (valor referència)
   * 0,9 - una bicicleta típica, con ciclista.
   * 0,7 a 1,1 - Fórmula 1
   * més de 0,6 - un camió típic.
   * 0,57 - Hummer H2, 2003
   * 0,51 - Citroën 2CV
   * 0,42 - Lamborghini Countach, 1974
   * 0,38 - Volkswagen Escarabajo
   * 0,372 - Ferrari F50, 1996
   * 0,36 - Ferrari Testarossa, 1986
   * 0,36 - Opel GT, 1969
   * 0,36 - Honda Civic, 2001
   * 0,36 - Citroën CX, 1974 (el modelo recibió su nombre precisamente por su bajo Cx)
   * 0,34 - Ford Sierra, 1982
   * 0,34 - Fiat Uno, 1983 - 1989
   * 0,33 - Audi A3, 2006
   * 0,33 - Subaru Impreza WRX STi, 2004
   * 0,33 - Mazda RX-7 FC3C, 1987-91
   * 0,32 - Toyota Celica, 1995-2005
   * 0,31 - Citroën AX, 1986
   * 0,31 - Ford Falcon, 1995-1998
   * 0,31 - Renault 25, 1984
   * 0,30 - Audi 100, 1983
   * 0,30 - Fiat Uno, 1989 - 1996
   * 0,30 - BMW E90, 2006
   * 0,30 - Porsche 996, 1997
   * 0,30 - Saab 92, 1947
   * 0,29 - Honda CRX HF 1988
   * 0,29 - BMW 8-Series, 1989
   * 0,29 - Porsche Boxster, 2005
   * 0,29 - Chevrolet Corvette, 2005
   * 0,29 - Honda Accord Hybrid, 2005
   * 0,29 - Mercedes-Benz Clase C Coupé, 2001-2007
   * 0,28 - Porsche 997, 2004
   * 0,28 - Renault 25 TS, 1984
   * 0,28 - Saab 9-3, 2003
   * 0,27 - Mercedes-Benz Clase C Sedan, 2001 - 2007
   * 0,27 - Rumpler, 1921
   * 0,26 - Mercedes-Benz W221 S-Class, 2006
   * 0,26 - Toyota Prius, 2004
   * 0,25 - Dymaxion, 1933
   * 0,25 - Honda Insight, 1999
   * 0,24 - Audi A2 1.2 TDI, 2001
   * 0,212 - Tatra T77 a, 1935
   * 0,20 - Loremo Concept, 2006
   * 0,20 - Opel Eco Speedster Concept, 2003
   * 0,195 - General Motors EV1, 1996
   * 0,19 - Alfa Romeo BAT Concept Car, 1953
   * 0,19 - Dodge Intrepid ESX Concept Car , 1995
   * 0,19 - Mercedes-Benz "Bionic Car", Concept Car 2005
   * 0,16 - Daihatsu UFEIII Concept Car, 2005
   * 0,16 - General Motors Precept Concept Car, 2000
   * 0,14 - Fiat Turbina Concept Car, 1954
   * 0,137 - Ford Probe V prototype, 1985
   * 0,1    - esfera llisa

D'aquest llistat, es poden deduir dues coses:

1) Dit a grosso modo, el "coeficient aerodinàmic" (cx) és un factor que no depèn de la superfície total exposada del vehicle, sinó la eficiència amb què aquesta superfície travessa el aire (sigui la superfície més gran o petita).

http://es.wikipedia.org/wiki/Coeficiente_de_resistencia_aerodinámica

2) El cx de una bicicleta és molt deficitari! 0,9! (la majoria de cotxes ronda els 0.3).

Reclinar la bicicleta milloraria l'eficiència, perquè exposes menys superfície a travessar, però el coeficient no sofrirà una millora espectacular, doncs les múltiples friccions del xassís i la persona continuen sent presents.
Sobre el paper, val la pena intentar carenar, encara que sigui un sistema molt econòmic i elemental.

M'agradaria fer méció especial del Ford probe V de 1985, hereu directe de la segona crisi del petroli. Malgrat no ser cotxe elèctric, se l'ha de tenir molt en compte, doncs és una obra mestre de la aerodinàmica: amb un coeficient de 0,137, hi ha pocs cotxes al mon que el puguin superar-lo (ZER bertone és un d'ells, 0.11 cx).
tornar a dalt
 

1985FordProbe-concept_V_front.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #1 - 14.11.2008 a les 02:05:59
 
I pel darrera
tornar a dalt
 

85ford_probe5_02_1_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #2 - 16.11.2008 a les 21:05:59
 
Aprofitant la informació que ens brinda oportunament la wikipedia, es podria fer una estimació de quina velocitat podria assolir  la nostra bicicleta amb un dels motors previstos (sense sumar friccions pèrdues....):

http://www.perm-motor.de/site/en/products/index.php?linkid=p

un PMG 132  a 72v, de 7,2 kwh nominals (100 amps), i 14.4 kwh de punta (200 amps).

http://www.perm-motor.de/site/en/products/dc_motors.php?linkid=p&linkid2=4
Dades:

   * Vehicle considerat: prototip bicicleta reclinada carenada
   * Superfície frontal: el·lipse 0,65x0,70m S=0,36 \ m2
   * Coeficient de penetració: Cx = 0,20 (estimació)
   * Densitat del aire:1,225 kg/m3 (densitat a 0 metres segons International Standard Atmosphere (ISA))
   * Potència: 14.400w de punta
   * Velocitat: en metres / segon, a cercar


Fòrmula:

Potència = força * velocitat = 1/2 * densitat aire * superfície * coeficient penetració * velocitat3

14.400w = 1/2 *1,225 * 0,36 * 0,20 * V3

V= 68.86 metres/segon = 247,9 km/h

Ara es comença entendre com una persona en un "torpedo" reclinat, amb la seva força muscular es capaç d'assolir 120 km/h...

http://www.ihpva.org/Records/land.html#nom21




Aquest segon video suggereix que no seria descabellat  plantejar la bicicleta com un tricicle, preferentment dues rodes al davant....





tornar a dalt
 

finalPosition__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #3 - 28.10.2009 a les 12:47:37
 
Us poso alguna imatge més del Provbe V. la seva forma segueix uns conceptes aerodinamics molt lògics que s'acabaran imposant; serà doncs, 30 anys més tard, el referent a seguir?...
tornar a dalt
 

concepte_cars687.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #4 - 28.10.2009 a les 12:48:13
 
.
tornar a dalt
 

conceptcarsfordprobe53fq0.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #5 - 28.10.2009 a les 12:48:43
 
.
tornar a dalt
 

conceptcarsfordprobe513dq4.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #6 - 28.10.2009 a les 13:03:57
 
.
tornar a dalt
 

conceptcarsfordprobe54bm5.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #7 - 28.10.2009 a les 13:05:53
 
Una llàstima que la crisi del petroli va remetre... aquest cotxe tenia una eficiència que els models d'avui dia ni tan sols igualen.
tornar a dalt
 

conceptcarsfordprobe511an3.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #8 - 28.10.2009 a les 20:08:49
 
havia vist cotxes amb el pas de roda posterior tapat com l'EV1, però no amb TOTS els passos de roda tapats.
Com podia fer el girs? possiblement la direcció funcionaba de manera diferent als cotxes comuns, sino hauria de tenir un radi de gir molt gran.
Em sembla fascinant una carrossería tant aerodinàmica, la principal virtut es la eficiència, pero a mes, es mes facil de netejar i mes silenciós. Em sembla que el Prius III ha millorat Cx respecte al model anterior de la llista.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecànica: Aerodinàmica? 1985 Ford probe V
Reply #9 - 29.10.2009 a les 11:55:50
 
Ves a saber... Aquests dissenys es van haver de fer a correcuita perquè la crisi del petroli els va agafar a tots amb els pantalons abaixats.. potser no podia girar gaire el cotxe....
Poso uns exercicis d'aerodinàmica que semblen confirmar el que intuïa en aquest post. L'aerodinàmica d'aquest Audi hauria de ser una de les millors del mon...
tornar a dalt
 

render-concept-audi4.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ