Hola Ferran.
Els quadricles sense carnet estan limitats a 45 km/h. Els quadricicles amb carnet poden arribar a més velocitat: el Reva és considerat un quadricicle i agafa 85 km/h.
A Espanya, ara mateix vehicles de 4 rodes amb velocitat per anar per autovia només es comercialitzen 2: El reva, i els vehicles de Veocars.
El problema és que la versió actual del reva no té prou potència per anar per autovia, en alguna pujades es pot quedar a 60 km/h, donant molta sensació de inseguretat. La nova versió del reva solventarà aerodinàmica, potència i autonomia, fent-lo una opció molt interessant de compra.
Només et queda una opció aquí: Els vehicles de veocars tenen potència i autonomia suficient per circular còmodament per autovia, amb autonomies que superen els 80 km. D'entre ells, hi ha vehicles de segona mà provinents de flotes franceses, als que els canvien les bateries i els deixen nous de trinca a un preu molt competitiu: És el cas de peugeot 106 elèctric de 3p (ja no és quadricicle, és cotxe), que l'ofereixen amb tot incós per 12500 euros. Un vehicle elèctric equivalent nou de trinca costa actualment uns 30.000 euros.
L'altra alternativa és comprar el vehicle fora d'Espanya, un candidat molt bo és el think city:
http://www.think.no/think/content/view/full/290100 km/h i 200 km d'autonomia. També el pots esperar, tot i que aquestes esperes s'allarguen: diuen a la venda aquí a mitjans de 2009 (data real, 2010 com a mínim)
A la imatge, un prototip Reva ngx, 200 km autonomia, 120km/h i 37kwh de potència..
Si vols un cotxe elèctric i operatiu ara mateix, et recomano el Peugeot 106. Hi ha un soci de volttour que en té un vora el Montseny, si el vols veure i provar podem quedar.
Aquí hi ha la seva història:
http://www.casacota.cat/teranyina?num=1211561451