Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Sessió de fotos: Vectrix (Read 14975 times)
Roger_Layola





Sessió de fotos: Vectrix
09.04.2008 a les 15:54:49
 
Sento els ocells de Collserola mentre traço corbes a tot drap. Quina estabilitat. Quina potència. I quina suavitat el fre regeneratiu!! Mai hauria imaginat que això fos possible en un vehicle elèctric. Però és real! Existeix! L'alternativa ja està aquí! Se'ns dubte, es un vehicle que trenca amb tot el que havia existit fins ara. Ja en soc feliç propietari, i porto 7000 km sobre ella. La millor compra que fet en la meva vida!


Quan la gent la prova, li resulta també difícil de creure que sigui real, i sobretot, com és que no les havien fet abans... bé, en realitat, no és tan difícil d¡entendre:

Si mires la història dels Vehicles elèctrics, està plegada de centenars d'empreses que han intentat tirar endavant algun tipus de vehicle elèctric, i tard o d'hora han fet fallida. De fet, no hi ha cap marca de vehicles elèctrics fins avui dia que hagi tingut èxit rotund, a excepció de "Detroit Elèctric", la marca elèctrica més longànime en la història de la humanitat (1907-1939)!!

El motiu és més o menys el mateix (de fet, sempre el mateix): Un cop la gent tasta la benzina, els hi és molt difícil renunciar cap a un estrat de densitat energètica 100 vegades inferior. Durant 100 anys, hem anat a la benzinera pressuposant que ompliríem el dipòsit per un preu escandalosament barat ( i així ha passat fins ara), i això ha vetat qualsevol interès a desenvolupar vehicles elèctrics completament operatius..Fins on podríem renunciar? Cada cop que emplenes el tanc de combustible hi posem 500.000 watts de potència... que malgastis després un 90% d'aquesta energia, es gravíssim. A la Vectrix, la bateria del primer model en prou feines n'hi caben 3700... la segona generació de liti ens portarà només  10.000watts, que gràcies a la seva extrema eficiència, permet 200 km autonomia).

La gent no renunciarà mentre pugui pagar la benzina, però està deixant de ser clar que la gent la pugui pagar. Fins ara totes les empreses fabricants elèctriques s'ha trobat amb  una perpetua falta de recursos per falta de interés d'inversors i de vendes, que els priva de fer un correcte desenvolupament del producte, que acabi donant productes acceptables  que es vendrien molt més, que rebaixarien costos  i donarien més recursos perquè aquests fabricants continuïn millorant els seus vehicles per a que es venguin encara millor... Si, teniu raó, és un argument gastat... PERÒ CERT!

Vectrix pertany a una nova generació d'empreses fabricants d'elèctrics: la situació energètica canvia a passos agegantats, i hi  ha inversors que han vist en la fi del petroli barat noves oportunitats. Això ha permès aixecar un capital de més de 100 milions de dolars per a construir un producte que des de la primera versió fos més que acceptable: extraordinari!.

No vaig dubtar ni un moment a compar-la, en part per exercir una compra responsable, en part per  donar suport a la marca, però sobretot per a poder gaudir-ne ja. Els primers números de vendes no son bons, Només cal mirar a la gràfica de les accions d'aquesta marca... passar de 50 dòlars /acció a 5 dòlars/acció en 6 mesos no sembla un bon registre...? I encara menys quan en tot el 2007 a tot el món, de les 2000 motos fabricades, només se n'ha venut 180 a particulars....

Malgrat la situació adversa, hi ha 1 element que juga a favor de manera determinant: Escassetat de petroli. Si gestiona correctament i col·loca bateries encara més desenvolupades que permetin 300 km d'autonomia, només li caldria aguantar un parell d'anys per a que la gent comenci a trobar-se sense combustible i hagi de cercar alternatives.... A italia amb la protesta de transportistes les vendes de la marca van pujar com la escuma!!

Jo mentrestant circulo per Barcelona, acompanyat ocasionalment per alguna bici elèctrica i alguna scootelect de Peugeot... gran serà el moment en què a cada cantonada em trobi per casualitat amb una altra Vectrix o un Reva!!

Desitjant el millor per a Vectrix, us adjunto un passi de fotos promocional de la moto. La moto no només funciona de nassos, sinó que (com podeu veure) es preciosa!! Algú vol exercir una compra responsable i entrar per la porta gran al segle XXI?
tornar a dalt
 

grafica_vectrix.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #1 - 09.04.2008 a les 15:58:52
 
.
tornar a dalt
 

vectrix1.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #2 - 09.04.2008 a les 16:02:59
 
.
tornar a dalt
 

vectrix2.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #3 - 09.04.2008 a les 16:03:29
 
.
tornar a dalt
 

vectrix3.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #4 - 09.04.2008 a les 16:04:03
 
.
tornar a dalt
 

vectrix4.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #5 - 09.04.2008 a les 16:04:31
 
.
tornar a dalt
 

vectrix6.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #6 - 09.04.2008 a les 16:05:14
 
.
tornar a dalt
 

vectrix7.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: VECTRIX
Reply #7 - 09.04.2008 a les 16:05:47
 
.
tornar a dalt
 

vectrix5.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: Vectrix
Reply #8 - 31.07.2008 a les 16:26:36
 
I aquí el video promocional!



tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Sessió de fotos: Vectrix
Reply #9 - 31.07.2008 a les 16:47:57
 
I reportatge del Concessionari Vectrix a Madrid



Esperem ben aviat tenir un a Barcelona...
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ