benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
Who killed the elèctric car? (Read 6435 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Who killed the elèctric car?
11.06.2006 a les 12:45:08
 
Qui va matar el cotxe elèctric?

It was among the fastest, most efficient production cars ever built.  It ran on electricity,
produced no emissions and catapulted American technology to the forefront of the automotive
industry.  The lucky few who drove it never wanted to give it up.  So why did General
Motors crush its fleet of EV1 electric vehicles in the Arizona desert?  

Who killed the electric car? chronicles the life and mysterious death of the GM EV1,
examining its cultural and economic ripple effects and how they reverberated through
the halls of government and big business.

http://www.youtube.com/watch?v=MSBykAngDpY
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





Article (1)
Reply #1 - 23.05.2008 a les 15:33:06
 
Poso aqui un article que vaig escriure en el 2006 rel·lacionat amb el EV1 i la pel·licula... espero que sigui del vostre agrad!


El Gran Engany: L’ última croada per a la supervivència.

     Ara fa una dècada, l’estat americà de Califòrnia contava amb una extraordinària flota de 3000 vehicles elèctrics. Nets, silenciosos, eficients, amb autonomia per fer més de 200km en una sola recàrrega, i capaços de rebassar sense problemes els 130Km/h. Una proesa tecnològica, de la qual probablement cap lector mai no n’ha sentit  parlar, i encara menys imaginar que fos possible fabricar-ho en sèrie. Us heu aventurat mai a pensar que si vosaltres, lectors, demanéssiu als fabricants europeus bons cotxes elèctrics, a hores d’ara podrien estar circulant per les nostres carreteres en aquests moments??
     Paradoxalment, aquests cotxes elèctrics, que eren l’orgull de Califòrnia i el futur de la nació americana, a hores d’ara han desaparegut d’aquelles carreteres sense deixar rastre... Com és possible?
tornar a dalt
 

clip_image002.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Article (2)
Reply #2 - 23.05.2008 a les 15:34:39
 
Per causa de la crisi de contaminació de Califòrnia en la dècada dels 90, les autoritats van haver de prendre mesures extremes per reduir la contaminació. Una d’aquestes mesures, la “Zero Emission Vehicle Mandate”, era una llei californiana que obligava els fabricants d’automòbils a que un percentatge de la producció fossin vehicles elèctrics.
     Aquestes companyies automotores, governades pels multimilionaris carters de la benzina, veien en aquesta llei una greu amenaça comercial: Els cotxes elèctrics, als seus ulls, eren summament defectuosos: no gasten petroli, no tenen canvis de bugies, ni olis, ni filtres d’aire, ni reparacions, ni manteniments... Eren massa perfectes, pronosticaven la fi del petroli, la fi del negoci dels recanvis.
     Per tal de garantir-se el futur a curt termini, van basar la seva estratègia en dos fronts:
     D’una banda van acceptar la llei, deixant que enginyers entusiastes, aliens als interessos comercials de les automotores, dissenyessin cotxes elèctrics amb unes prestacions notables, que permetien moure’s sense problema en el dia a dia. Malgrat la inexistent campanya de promoció, se’n van anar venent força unitats.
     Per altra banda, van dedicar-se a combatre aferrissadament als tribunals la llei fins a aconseguir la seva final derogació en el 2003, casualment just quan diversos estats més del país la volien adoptar. Un cop derogada, els fabricants van reclamar immediatament que es retornessin tots els cotxes elèctrics. Venuts sota contracte de leasing, els usuaris es va veure obligats per llei a retornar-los.
     Algunes persones disconformes amb aquest retorn tan estrany, van investigar fins a descobrir que aquestes joies, gairebé noves de trinca i en perfecte funcionament, eren desballestades sense contemplacions. Malgrat les mobilitzacions, gairebé la totalitat de la flota californiana va ser destruïda.
tornar a dalt
 

clip_image003.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Article (3)
Reply #3 - 23.05.2008 a les 15:43:44
 
Imatge de dalt: AIXÒ ÉS TOT EL QUE QUEDA DELS COTXES ELECTRICS CALIFORNIANS...



     Després de 100 anys del declivi de la primera era elèctrica (al 1900 hi havia més cotxes elèctrics que de benzina), aquest desballestament caricaturitzà la segona vegada en què el cotxe elèctric és “assassinat”.

     La següent maniobra va ser molt hàbil: Les automotores, per tal de desviar l’atenció mediàtica sobre la polèmica destrucció de cotxes elèctrics, fan una forta i efectiva campanya promocional, DONANT A ENTENDRE que l’hidrogen és font energètica neta que ha de salvar el món de l’escalfament global.
     L’estratègia des del seu punt de vista es perfecta:

-      Un cotxe d’hidrogen és 10 vegades més car que un d’elèctric. Per a què l’hidrogen produeixi per processos químics l’electricitat que mourà el cotxe, de moment cal emprar platí, un material que no és precisament barat.
-      Un cotxe d’hidrogen ara mateix no es pot fer servir: No hi ha cap infraestructura per recarregar el dipòsit d’hidrogen, i aquesta infraestructura demana una inversió astronòmica. Els homònims elèctrics disposen de centenars de milers de preses potencials d’energia, des de fanals, garatges, etc.
-      Un cotxe d’hidrogen gasta tres vegades més energia que un elèctric pur: l’hidrogen no existeix en la natura, s’ha de refinar. Aquest procés de conversió d’aigua a hidrogen requereix molta energia que es desaprofita, per contra en els elèctrics l’energia entra directament a les bateries, minimitzant-ne les pèrdues.
- El hidrogen és la molècula més petita que existeix al univers: és filtra irremediablement per les parets moleculars dels tancs contenidors a un ritme de entre el 3%-10%.. diaris!! Amb una setmana tornes a tenir el dipòsit buit!
-      Un cotxe elèctric amb la tecnologia actual gairebé duplica l’autonomia del cotxe d’hidrogen.
-      Un vehicle elèctric pur és molt més simple de mantenir, i a més a més, molt més segur (l’hidrogen és un gas combustible emmagatzemat a alta pressió)

     La conseqüència és clara: és impossible comercialitzar cap cotxe amb hidrogen: Els cotxes d’hidrogen SÓN UN INVENT DE LES GRANS COMPANYIES DE L’AUTOMOCIÓ PER RETARDAR LA VINGUDA DEL COTXE ELECTRIC ALMENYS 20 ANYS MÉS.
     És un engany perfecte per perpetrar la seva contaminant tecnologia.

     Malauradament per a aquestes empreses, hi ha altres factors que entren en joc, i que estan per damunt dels seus interessos econòmics particulars. La comunitat científica està d’acord que som al límit d’entrar en el que s’anomena “període de conseqüències”. Una variació d’una fracció petita  en la concentració de Co2 en l’atmosfera marca la diferencia de tenir un quilòmetre de gel al damunt o no. I la concentració d’aquest gas s’incrementa inexorablement a uns nivells mai vistos en els darrers 500.000 anys.

     És un fet demostrat que la temperatura està pujant en tots els punts del planeta. Que els glaciars desapareixen. Que el nombre de tifons s’incrementa. Que el nivell del mar puja, anegant les illes de la Polinèsia. Que la dinàmica climàtica de tot el planeta canvia, amb unes conseqüències molt imprevisibles. Som en un moment crucial, que condicionarà el futur de la humanitat en els pròxims 60 anys.
tornar a dalt
 

clip_image006.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





article (4)
Reply #4 - 23.05.2008 a les 15:46:18
 
A dalt l'esquerra
C02 ULTIMS 500.000 ANYS (PREVISIÓ 2100)            

A dalt a la dreta
INCREMENT C02EN ULTIMS 45 ANYS

     El nostre paper en aquesta evolució és fonamental. De la nostra mà hi ha la possibilitat d’invertir aquesta tendència a l’alça i superar el que ja s’anomena “crisi del Co2”, tal i com ho vam fer amb la crisi del forat de la capa d’ozó. Amb l’extinció dels gasos CFC, entre altres, el forat de la capa d’ozó s’ha estabilitzat, i la previsió en els pròxims anys és que comenci a normalitzar-se la quantitat d’ozó a l’atmosfera.

     La pressió que podem exercir  nosaltres, com a compradors, és determinant. Mitjançant la racionalització de la nostra vida, és possible ajudar d’una manera molt efectiva a reduir la contaminació.
     Per exemple, si en fer una estadística dels desplaçaments diaris en cotxe es comprova que la majoria de vegades no se supera els dos ocupants i els 120 km de recorregut diari, és molt sensat plantejar de comprar un cotxe elèctric biplaça de 12.000-18.000 euros, com a cotxe d’ús primari, que resultaria extremadament barat de mantenir (incloent la recàrrega, assegurança reduïda, subvencions, descomptes en impostos).
     Emprant pel dia a dia l’elèctric, es redueixen notablement els costos econòmics i mediambientals, i per les sortides ocasionals de màxima ocupació o llarga distància es pot contractar un efectiu servei de car sharing, gràcies a l’estalvi pel que fa a la compra i manteniment d’un cotxe contaminant de benzina rondant els 17.000 euros.
     I els cotxes d’ús secundari d’aquest exemple, que precisen capacitat i autonomia, podrien ser també elèctrics?
     La primera resposta que ve al cap és : IMPOSSIBLE!
     Afortunadament, aquells enginyers entusiastes que feren realitat els primers vehicles elèctrics californians, han continuat treballant pel seu compte. Els cotxes elèctrics han evolucionat notablement, equipant bancades de bateries lleugeres de mitja tona, que permeten  acceleracions de 0 a 100km/h d’entre 2,9 i 4 segons, amb uns 250cv de potència, una velocitat punta d’entre 180 i 230 km/h, una autonomia rondant entre els 350 i 500 km, amb un temps de recàrrega d’entre mitja hora i dues hores, depenent del model, a un cost de compra d’uns 70.000-90.000 euros, sense comptar ni incentius ni ajudes (que poden arribar a un 30%). Tot això tenint en compte una eficiència energètica de quasi el 90%, enfront del 20% d’un cotxe de benzina. Gairebé un somni fet realitat.

     La sortida comercial d’aquests superesportius elèctrics és molt bona, ja que ostenten unes prestacions espectaculars a un cost de compra i manteniment irrisoris al costat dels esportius de pistons i vàlvules.

Imatge d'abaix, Superesportiu elèctric tesla Roadster
tornar a dalt
 

clip_image007.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Article (5)
Reply #5 - 23.05.2008 a les 15:47:25
 
Imatge abaix: Motor del Tesla: 250cv... elèctrics!!!!!
tornar a dalt
 

clip_image008.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Article (6)
Reply #6 - 23.05.2008 a les 15:49:44
 
Altrament, si s’agafés l’última tecnologia en bateries de liti polímer disponible al mercat, es podria arribar a emmagatzemar l’energia equivalent a 9 litres de benzina (70kwh de emmagatzematge) dins la bateria, que permetrien autonomies d’entre 700 i 1000km.
     Si es té en compte que les bateries noves es poden recarregar unes 800 vegades en un temps record de mitja hora, i en cada recàrrega es disposen de 700 km d’autonomia, la bateria tindria uns 500.000 km de vida útil, abans d’haver-les de canviar.
     Hi ha prototips de bateries que es podrien recarregar en 60 segons. Aquestes intensitats de recarrega tan altes s’haurien de fer ja mitjançant estacions tipus benzinera de mitja intensitat (11.000 volts), com les que hi ha repartides per nodrir totes les ciutats, la qual cosa eliminaria el problema d’haver de cercar un endoll per recarregar, i eliminaria el temps d’espera a 1 minut.
      Val a pensar que AMB LA TECNOLOGIA EXISTENT en un futur pròxim serà possible comprar cotxes amb unes prestacions de benzina, però en complet silenci, sense vibracions, amb eficiència, sense contaminar. Als Estats Units ja s’està donant la paradoxa de cotxes elèctrics en competició oficial que comencen a guanyar els seus equivalents de benzina.
     Nosaltres tenim l’última paraula.

2006, Roger Layola Fabra, Secretari general de l’associació Volt-tour.

      L’associació Volt-Tour vol promocionar, divulgar i fomentar la investigació i el desenvolupament del vehicle elèctric perquè aporta millores mediambientals, diversificació de les fonts d’energia i qualitat de vida als ciutadans. Oferim assessorament i ajuda desinteressada a tothom que vulgui conèixer, comprar, reconvertir i homologar vehicles elèctrics a Catalunya. Us podeu posar en contacte amb nosaltres a través de la web www.volttour.net.

Consulta recomanada:

Pel•lícula “Who killed the electric car”, sobre el desballestament de cotxes a Califòrnia.
Pel•lícula “An inconvinient truth (Una verdad incómoda)”, sobre l’escalfament global.
Web http://www.evuk.co.uk sobre novetats vehicles elèctrics

Web www.evworld.com  sobre vehicles elèctrics.

Web www.evalbum.com, recull mundial de cotxes elèctrics autoconstruïts.

Web www.teslamotors.com, cotxe elèctric superesportiu en producció.

Web www.proev.com, escuderia amb cotxe elèctric de competició

Web www.kokam.com/english/product/battery_main.html, bateries liti-polymer d’última generació.

Web http://www.toshiba.co.jp/about/press/2005_03/pr2901.htm bateries liti-io de recarrega de 60 segons.

Web www.vv.se/filer/publikationer/2001-85.pdf, estudi sobre eficiència combustibles, noteu que no inclou l’electricitat com a possible font energètica. La informació en el camp energètic sol estar polititzada segons els interessos de qui fa l’estudi, cal llegir-la amb compte.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Nota sobre l'article...
Reply #7 - 23.05.2008 a les 15:56:59
 
Val a dir que  en el moment d'escriure l'article, desconeixia completament el fenòmen del peak oil.
Com tothom, sabia que per lògica els pous petrolifers no durarien per sempre, però el que no em podia imaginar és que ja estavem atravessant el zènit màxim d'extracció mundial...
Per sobre de la contaminació del c02, el nostre problema primari s'ha convertit en el final de l'era dels hidrocarburs barats. S'ha acabat la energia barata.... amb tot el que això implica... Si voleu saber que implica, cerqueu un post dins d'aquest forum que es titula: Quote:
la fi de la civilització....
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ