Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
bicicletes electriques al rallie Phebus (Read 6177 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

bicicletes electriques al rallie Phebus
13.11.2005 a les 21:01:11
 
Quote:
bicicletes electriques al rally barcelona-tolouse: treball en equip...
Roger layola
17/ 6/03

primer punt bàsic:
Si les biciletes electriques funcionen com un pelotò a l'estil del tour de frança(el de davant, que talla el vent, es van renovant amb el de darrera immediat i successivament), el desgast energetic conjunt es menor i la velocitat de creuer s'incrementa moltíssim.
Si les bicicletes treballen com grups solidaris, tenimim moltes possibilitats d'acabar en bona posició i de fer notar al mon que som una gran alternativa.
jo m'apunto al rally i espero poder fer grup amb més gent de bicicletes electriques.
Segon punt basic
Si ajuntem cotxes de suport diversos EV's, podem arribar a reduir costos d'una manera considerable.
Espero les vostres opinions i propostes
per un món millor

Roger Layola


[ This message was edited on 17/ 6/03 by the author ]

Quote:
pere
17/ 6/03


Segurament i pel que vaig veient pel camí que pren el reglament la cosa no serà pas competitiva, per tant la velocitat no comptarà. Es valorarà sobretot la fiabilitat i, de manera especial, el consum energètic. Guanyarà qui faci el màxim de quilòmetres amb la mínima energia possible. Qui pedali molt i/o porti pannells solars ho tindrà més fàcil, ja que es comptabilitzarà només l'energia obtinguda de la xarxa per a carregar les bateries dels vehicles. Els autònoms amb pannells solars doncs han de guanyar a priori, aquests només ténen el repte de fer el trajecte.
Pel que sembla el no acabar una etapa no voldrà dir ni molt menys un abandó. El sistema es basa en un simple sumar i restar de punts. Aquí elgunes coses del projecte de reglament que m'han fet arribar, que bàsicament és el mateix de les edicions anteriors del rallye Phébus:

es donaran punts (quantitat a determinar) per cada quilòmetre recorregut

hi hauran punts extra per cada metre de desnivell en pujada superat en les etapes de muntanya

es restaran punts per cada minut d'aturada deguda a problemes amb el vehicle o el pilot

es restaran punts (pel que veig bastants) per cada KWh carregat

en el cas de les bicicletes elèctriques, no hi podrà haver canvi de pilot ni s'admetran esportistes d'alt nivell com a conductors (això ja era així en els precedents, encara que és gairebé impossible de determinar qui és esportista i qui no...)

pel que tinc entès, les bicicletes hauran d'anar en grups obligatoriament

cada un d'aquests grups haurà de portar obligatoriament un vehicle de suport amb llums giratoris i haurà de reservar una plaça per a un inspector de la cursa

en quant a la velocitat, s'establiran uns horaris a complir que són molt amplis i que s'hauran de respectar, però que en qualsevol cas no ens donaran pressa. Per les meves experiències anteriors els punts més importants seran la fiabilitat (per exemple passar sense problemes per una pluja artificial, així com fer tot el recorregut sense fallada ni acabar les bateries), els metres de desnivell superats i, com a aspecte de lluny més decisiu, el consum energètic.
"."

Quote:
Roger layola
17/ 6/03


Una normativa sorprenent... el plantejament d'energia gastada fiabilitat punts x kilometre etc etc és innovador, Està clar que té un caràcter marcadament de concentració turística: es va més a disfrutar i passejar que no pas a competir....
tinc una pregunta: Si els ciclistes han d'anar en grup i a la pujada algú es despenja perque el motor s'escalfa, falla alguna fase, s'acaba la bateria, que passa? i a la baixada si algú va més ràpid  per inercia ? la organització permet més flexibilitat?...
Un punt molt important, que soc novatillo en el tema: quan val inscriure's? Veig que hi ha una gran infraestructura al darrera i segons el que costi no m'ho podria permetre...
"."

Quote:
pere
17/ 6/03


Bé, jo em baso en el reglament sembla tradicional dels ral·lis en què he participat fins ara, que com aquest s'autodefineixen com a no competitius, entre altres perquè segurament sinó la policia podria posar-s'hi en contra essent per vies públiques. En certa manera fixar etapes de 110 km sortint a les 11 del matí, amb una parada obligada d'una hora en un lloc determinat (seu d'algun organisme que hi participa) i fixant que s'ha d'haver arribat abans de les 18:00 ja imposa una velocitat mínima. De totes maneres, velocitats prou que en farem, perquè pujarem a algun coll pirinenc, però desprès hem de baixar d'un sol cop fins a Tolosa, gairebé 200 km en un dia i tot de baixada.
Cal però pensar que tot això són idees encara per concretar exactament, que es basen per la meva part sobretot en l'experiència dels anys passats, al final les coses poden canviar ja que hi han moltes opinions en joc.

En quant a lo dels grups, això ja va ser prou conflictiu en ral·lis passats, sobretot perquè hi han bicicletes elèctriques que ténen una velocitat relativament fixa i constant, i no totes són iguals. Caldrà doncs fer uns certs compromisos i concessions individualment. Aquest és un tema molt discutit en la organització, n'hi ha que els hi costa d'entendre que una sola bicicleta ja és un vehicle i prefereix que vagin juntes perquè no sigui tan complicat. Evidentment que estic intentant fer clar que això no pot ser així, però a segons qui li costa entendre-ho.

De totes maneres enquant a la velocitat, està provat, tan en bicicletes com en vehicles de motor, que la velocitat òptima se sol situar entre els 16 i els 19 km/h, i que les bicicletes elèctriques legals no poden anar a més de 24 km/h. Segur que podem estirar una mica més, però per un trajecte llarg així on per norma general també haurem de portar els equipatges, motxilles i avituallament al damunt no crec que poguem fer més. Es tracta de la demostració d'un sistema de transport eficient i no pas d'una competició esportiva, com a mínim segons una bona part de les idees que n'he sentit fins ara. Tot s'anirà perfilant, o sigui que de moment tampoc es pot pensar massa en detall perquè moltes coses poden canviar, i mentre no estigui tot clar...
"."

Quote:
Roger layola
18/ 6/03


Es un compromís de seguretat portar equipatge amb les bicicletes: es tornen molt més inestables! s'hauria de permetre que el cotxe d'assitècia s'en fes càrrec!
per la meva part, podre mantenir creuers de 30-40 per hora sense bateria, aixpo vol dir que aniré sense grup??? Pere, a la baixada puc af¡gafar velocitats de fins 80 per hora sense bateria, has de batallar perque les bicis tinguin més mobilitat i llibertat!!
"."

Quote:
pere
18/ 6/03


El que pretenen els iniciadors és que, a part dels vehicles experimentals, hi prenguin part vehicles quotidians homologats en una situació quotidiana. Les bicicletes elèctriques com a mitjà de transport normalment van carregades amb alguna cosa, nosaltres quan tornem de comprar arribem a carregar fins a 50 quilos en una sola bicicleta. És també un aspecte que les bicicletes estiguin construïdes i carregades de manera que no n'afecti la seguretat. Es tract d'una demostració de la utilitat d'un vehicle per a fer un transport de mitja distància de la manera més eficient possible, no pas d'una carrera.
En quant a lo dels grups, jo estic intentant que es permetin tans grups de bicicletes com contructors hi hagin, degut a les diferències de velocitat. El que ténen por és de no tenir prous inspectors per a seguir-los a tots, ja veurem.

La qüestió de l'inscripció encara està completament oberta, com tota la resta. Tot plegat està en un estadi molt d'intercanvi d'idees i res, absolutament res, es pot donar com a cert. Esperem que les coses es concretin, però falta molt de temps encara...
"."


Quote:
Roger layola
18/ 6/03


El meu quadre es va dissenyar per resitir unes determinades exigències mecàniques. Aquestes estan forçades perque la fibra de carboni té deu anys i per l'increment de prestacions que representa el motor.
Jo no puc portar equipatge extra. No es una bicicleta de creuer o cicloturisme, es una bicicleta de carretera per a transport de cada dia fulgurantment ràpid, que no pot afrontar grans pesos ni ports de montanya.
Esta pensada per anar amb una petita motxila amb els apunts de cada dia!!!!!!
Això es serios, Amb l'equipatge, no em veig en cor de participar...

Quote:
pere
18/ 6/03


Jo només sé de coses que s'han parlat, no hi ha res definitiu. L'únic que sembla més o menys clar és que 1er no pot ser un ral·li competitiu per raons legals (vies públiques), 2on que per malgrat tot donar una certa competitivitat es trasllada aquest aspecte a l'eficiència energètica i 3er que justament es busca un esperit completament diferent del món habitual de la benzina, en comptes de potència i velocitat, oblidant molts altres aspectes, es vol valorar la eficiència energètica i l'enginy constructiu dels vehicles, sobretot en relació a l'aprofitament de l'energia solar. De tota la resta s'en podrà parlar i no hem de témer res per això.
"."


Quote:
Roger layola
20/ 6/03


Tinc en ment una proposta agosarada que vull fer: Es tracta de portar panells solars amb el vehicle de suport i en els descans i les arribades carregar energia d'aquests panells fotofoltaics, independents de la xarxa: així no es penalitzarien els kw carregats i ens perpetria de tenir els motors engegats mes estona del que fariem normalment: Aixi la velocitat si es important, perque quan més aviat s'arribi, més energia podrem recarregar de les plaques. Si no portem equipatge podriem incerementar a 35 km per hora, que per les flyers no suposa cap mena de compromís.
amb sis panells es podrien arribar a alimentar unes deu-12 bicicletes.
Josep viver d¡electron no te vehicle per participar pel que m'ha comentat, pero si fes de cotxe de recarrega, podria venir al rally i fer propaganda als productes, fen una demostració insitu d'una estació de recarrega!!
Si no et sembla una idea descabellada i el reglament ho permet, ho proposaré al josep, esperaré el teu comentari

Sobre les vostres flyers en le rally, proveu de posar pneumàtics de 1" d'ample (feu només pel rally) per carretera i proveu pedals automàtics de plataforma: son pedals que tenen cala per enganxar pero també te la corona per anar amb sabates normals-- t'asseguro que si tothom va amb això per la montanya es per alguna cosa!!
treureu molt més rendiemnt dels vostres dos motors musculars!

"."

[ This message was edited on 20/ 6/03 by pere ]

Quote:
pere
20/ 6/03


S'haurà de veure això de si es permet portar pannells en el cotxe o no, ja ho veurem. De fet no és el cas quotidià, que és el que es vol reflectir, no es té un cotxe al darrere amb pannells.

Jo el que estic intentant és d'aconseguir una solució que crec més correcte, eficient, realista i aplicable, i ja aplicada en alguns països com Suïssa, Alamenya i França mateix, i evidentment de fa temps a Sant Martí de Canals:

Partircipar amb un vehicle elèctric pur i dur, però demostrant que es té a casa una instal·lació fotovoltaica produint energia que es realimenta a la xarxa. Evidentment que no es tracta d'un vehicle solar convencional, però vinculat amb el vehicle hi ha el funcionament d'un sistema de producció que, per a tota claredat, ha de produir diàriament com a mínim del doble d'energia que el consumit per el vehicle.

El cas quotidià és naturalment que el vehicle es recarrega allí on es ténen els pannells, quan s'és fora el balanç energètic continua essen positiu, ja que la energia consumida en un lloc, és produïda en un altre punt de la xarxa elèctrica, amb lo qual aquesta l'únic que fa és, virtualment, transportar-la.

També és energèticament una bestiesa portar pannells solars amunt i avall si no és un cas especial, com la travessa d'un desert. Igualment és una ximpleria muntar-los sobre vehicles, perquè això no els permet en regla general ni una bona orientació, els comporta de vegades estar a l'ombra, i també estar inoperatius quan les bateries estan carregades. De l'altra manera tot això no passa, i produeixen el màxim en profit de tothom.

Mira aquest document, que ja té uns dies:

http://www.casacota.cat/Cool/estadistica_flyer.htm

També és la solució aplicable més fàcilment de manera general. És més, el govern de Basilea ofereix subvencions molt importants als qui s'instal·lin una microcentra elèctrica vinculada a la compra d'una bicicleta elèctrica d'alta eficiència, amb el que han aconseguit d'introduir aquests vehicles al carrer.
Uns anys després sembla que els comptes els surten: el moderat exercici físic que es fa utilitzant diàriament aquests vehicles comporta una disminució de gastos hospitalaris molt superior a les subvencions. Així, és clarament la societat qui hauria de col·laborar en l'adquisició i posada en marxa de les bicicletes elèctriques amb "pedaleig obligatori". Però fins i tot individualment crec que a la llarga surt a compte ja que t'estalvies maldecaps, visites al metge, allargues la vida (podent cobrar més temps la jubilació) etc. Ara que potser hi han polítics que voldrien que tots els jubilats es moríssin per a estalviar, això sí, que s'esperin l'endemà de les eleccions per a fer-ho...

"."

[ This message was edited on 20/ 6/03 by the author ]



Quote:
pere
20/ 6/03


--------------------------------------------------------------------------------

Dos comentaris al marge. Per si algun gavatxo, que ens entenen bé, es perd per aquí, he escurçat el titol de dos missatges, espero que no hi tinguis res en contra.
L'altre, tu dius que només escrius tú... no, no m'en canso, ja veus que jo tampoc no em quedo curt. És clar que ho podriem fer per mail, però pel que veig en les estadístiques del servidor es perd bastanta gent per aquí a llegir els missatges, i potser en treuen algunes coses, o no. En qualsevol cas crec que és útil portar això així obertament ja que són coses crec que útils i necessàries, i bé hi ha d'haver algú que comenci. Per això ho hem muntat. A més, si ets pràcticament el primer en anar en bici elèctrica per Barcelona, i jo el primer pel Pallars, és normal que siguem nosaltres els qui parlem de tot això, no? És natural...
"."

Quote:
demostrar que tens una central fotovoltaica a casa durant el rally..., tinc una placa de 40w
Roger layola
20/ 6/03


-Sense cap mena de dubte es la millor solució. portar pes amunt i vall es una bestiesa. Ara bé, comercialment pot ser interessant fer aquesta demostració. d'altra banda, com puc vincular-me a algun lloc amb plaques solars??tinc una placa de 40w que alimenta una bateria que fa anar llums d'incandescència procedents de desguàs de cotxes per la casa, reproductos de cd i un portàtil, pero com la demostro?
sobre el index amb imatges adjuntes, potser aniria be posar una miniatura petita que quedi com accés directe...
"."


Quote:
Re: demostrar que tens una central fotovoltaica a casa durant el rally..., tinc una placa de 40w
pere
20/ 6/03


De moment, no et preocupis, perquè em sembla que tindré feina a convèncels d'això que proposo, i potser no ho aconsegueixi, llavors de totes maneres...
"."

--------------------------------------------------------------------------------

 
Copyright © 1996 Lilikoi Software, Inc. www.lilikoi.com. All rights reserved.

Volttour (Nihil Obstat)
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





Re: bicicletes electriques al rally barcelona-tolo
Reply #1 - 24.03.2008 a les 00:52:26
 
Segueixo verificant els links de la part antiga importada del foro....
orris!
Un altre link orfe! Shocked
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: bicicletes electriques al rally barcelona-tolo
Reply #2 - 24.03.2008 a les 05:05:14
 
Quote:
orris!
Un altre link orfe! Shocked


http://www.casacota.cat/Cool/estadistica_flyer.htm
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ