Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Compra de Bateries de liti de la Thunder-Sky (Read 7287 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Compra de Bateries de liti de la Thunder-Sky
13.11.2005 a les 20:59:39
 
Quote:
Bateries de liti de la Thunder-Sky
Patrick Renau
10/ 6/03


Hola companys,
m'he enterat per altres forums de vehicles elèctrics (www.elweb.info) que la casa china Thunder-sky, segueix donant-nos sorpreses :
Ara ha tret un pack de liti-io de 36V i 10Ah.
També pel tricile solar hi hauria un pack : 24 V 100 Ah.

Ens falta el BMS i el carregador. Estic intentant que John Campos (de Formentera), tu el coneixes Pere, s'animi a dissenyar un BMS universal.
Espero que vingui al ral.li solar i en podem parlar més.
"."

Quote:
Roger layola
17/ 6/03


Estem a punt d'embarcar-nos en una compra interessant! bateries de LITI!
Ja he fet un model en cartro del teu estil, patrick, del pack.
Puc col·locar 2 packs de bateries. 20 Ah
Altrament, ho tinc decidit: participaré al rally de tolouse s tinc la bateria....

per provar, he tantejat un preu nice a thundersky, a veure que passa- realment sembla  la opció més industrial i fiable, a veure quines opcions apareixen amb el balance management...
"."

Quote:
Patrick Renau
19/ 6/03


Roger,
estic intentant contactar amb Thunder-Sky perque ens diguin els preus dels nous packs. No em contesten. A tu si ?
"."

Quote:
Roger layola
20/ 6/03


http://www.everspring.net/product-battery.htm

Solid Sate Cr-F-Li Battery- aquesta es la definicio de les bateries que el patrick i jo volem comprar, no es doncs li-io!

Aquesta pàgina relata breument perque les bateries de thundersky són tan barates i perque són més adequades per vehicles elèctrics. Encara que tenen una vida molt limitada, el seu baix pes, cost irrisori (1/10 de li io normal) i alt poder de descarrega, amb poc volum; compensa la poca vida amb escreix. Supera al LI-ion el molts aspectes:
whL: 330w davant dels 200w de saft
w/kg 720w
durabilitat: 300 cicles davant dels 500 de saft

Les flyer amb li ion, apart de portar una bateria més pesada, te menys poder de descarrega, te més volum, costa 10 vegades més...
Soc el primer interessat a que aquesta tecnologia es generalitzi, o sigui que comenta'ls la tecnologia als de can flyer, Pere.
m'interessa comprar la f10 en el futur amb aquesta mena de tecnologia.
"."

Quote:
pere
20/ 6/03


Tantes vegades s'han anunciat bateries revolucionàries, i tan poques tecnologies s'han mostrat sòlides. En quan a les flyer, es tracta de màquines molt ben construides on res no es deixa a l'atzar, ja que s'intenta de fer un vehicle de sèrie eficient i fiable, i això vol dir no aplicar tecnologies fins que aquestes assoleixen un grau de maduresa i solidesa considerable.

No vull pas dir amb això que aquestes tècniques no siguin altament interessants, ans al contrari. Però la flyer, tal i com està feta, no és el suport apropiat, fàcil ni convenient per a fer experiments, per això ja hi han prototipus que fan la feina de recerca més fàcil - a la fàbrica hi ha un museu (entre els que hi ha el meu flyer anterior, que a còpia de provar massa coses va acabar inservible allí) on es poden veure algunes meravelles, per exemple la primera flyer on el motor era el netejavidres d'un camió!

Serà molt interessant veure com van aquestes bateries. Per la meva banda vull provar d'anar amb la meva flyer de sèrie sense canviar-li res. És un vehicle que utilitzo diàriament i que porta ja 30000 km, amb el que he arribat sempre a tot arreu, i em fa una certa gràcia veure com es comporta en situacions extremes sense fer-li cap tipus de preparació ni adaptació.
"."

Quote:
pere
20/ 6/03


Perdó, no havia acabat de llegir el teu mail (no m'havia sortit l'últim tros). Evidentment que comentaré això als de can flyer, però el problema és que encara que ells en facin prototipus, sempre tarda un cert temps a tenir les experiències necessàries. Ells proven diferents tipus de management d'energia en els ordinadors de gestió, però per a tenir-ne dades calen molts cicles de càrrega i descàrrega en situacions versemblants.

Ténen un laboratori que fa això continuament, amb unes maquinetes per carregar i descarregar bateries. Però tenint en compte que calen alguns milers de cicles d'unes quantes hores cada un nomñes per fer una prova, és normal que la cosa vagi per llarg si es vol obtenir un sistema amb un rendiment energètic i ecològic màxim. Però no dubtis que si la tecnologia es demostra sòlida i viable veurem les fyers amb aquest acumulador, de ben segur. A més, les bateries per a la sèrie F són intercanviables, el vehicle és idèntic. Canviar d'una tecnologia a l'altra és qüestió de segons, perquè tot el sistema de gestió va integrat en l'acumulador-carregador extraïble.

Just per això pensava en una possibilitat per a travessar deserts i ral·lis: en un remolc d'una roda allargat un pannell solar, que va carregant una bateria que porta a sota. Quant la bateria de tracció s'esgota, es canvien les dues bateries. Tenint en compte que el consum mitjà del motor és d'uns 100 watts, amb un carregador de 100 watts o una mica més es pot rodar gairebé indefinidament mentre faci sol, i no és tan complicat. En qualsevol cas això és millor, en el cas del Ni-Cd i del NiMH, perquè un cop la bateria en tensió de càrrega és millor manternir-li el règim, i els pannells es poden ajustar en el punt de treball òptim, mentre que la descàrrega és un procés molt més adaptable a les necessitats. Encara estic pensant si no fer-ho així...
"."

Quote:
Roger layola
25/ 11/03


Finalment el patrick i jo hem comprat les bateries de liti a Xina!
Som els únics d'aquestes contrades en tenir unes bateries tan avançades!
A partir d'aquí comença l'experiènci amb aquesta tecnologia!

--------------------------------------------------------------------------------

Copyright © 1996 Lilikoi Software, Inc. www.lilikoi.com. All rights reserved.

Volttour (Nihil Obstat)
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





compra 2008 liti
Reply #1 - 21.05.2008 a les 14:16:26
 
En patrick acaba de comprar en el present 2008 un nou pack de bateries de liti pel seu prototip elèctric, de cara al rally phèbus 2008
Els problemes més greus que ens haviem trobat  amb la primera compra  al 2003-04 van ser:

1) baixada espectacular de la capcitat de descàrrega amb el fred, la potència  mermava significativament.
2) baixa longevitat de les bateries. Asolits els 200 cicles i 5 anys, la bateria de la meva SIE està molt danyada en quan a capacitat.
3)Mort súbita: Tan un element del Patrick com el meu es va quedar súbitament a 0. Possible trencament intern?

Les noves bateries han canviat radicalment, oferint diversificació de qímiques adaptades a cada ús. la quimica d'aquesta nova compraAquesta nova compra promet:

1)Seguir funcionant perfectament en ambients molt freds.
2)Major capacitat nominal de descàrrega: passa de 0,3c nominal a 3c nominal.
3)Carcassa més resitent i durable. Suestructura interna 10 vegades mes durable, prometen 3000 cicles de vida enlloc dels 300 d'abans

En Patrick m'ha informat que ja esta ensamblant la nova bateria, serà moltinteressant apreciar de primera mà les primeres sensacions d'aquest nou pack!

tornar a dalt
 
 
  IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: compra 2008 liti
Reply #2 - 02.11.2009 a les 18:48:45
 
Quote:
En patrick acaba de comprar en el present 2008 un nou pack de bateries de liti pel seu prototip elèctric, de cara al rally phèbus 2008
Els problemes més greus que ens haviem trobat  amb la primera compra  al 2003-04 van ser:

1) baixada espectacular de la capcitat de descàrrega amb el fred, la potència  mermava significativament.
2) baixa longevitat de les bateries. Asolits els 200 cicles i 5 anys, la bateria de la meva SIE està molt danyada en quan a capacitat.
3)Mort súbita: Tan un element del Patrick com el meu es va quedar súbitament a 0. Possible trencament intern?

Les noves bateries han canviat radicalment, oferint diversificació de qímiques adaptades a cada ús. la quimica d'aquesta nova compraAquesta nova compra promet:

1)Seguir funcionant perfectament en ambients molt freds.
2)Major capacitat nominal de descàrrega: passa de 0,3c nominal a 3c nominal.
3)Carcassa més resitent i durable. Suestructura interna 10 vegades mes durable, prometen 3000 cicles de vida enlloc dels 300 d'abans

En Patrick m'ha informat que ja esta ensamblant la nova bateria, serà moltinteressant apreciar de primera mà les primeres sensacions d'aquest nou pack!



Pel resultat que vaig veure del vehicle del Patrick sembla que van anar be, per cert com les vau comprar? potser algun dia voldria fer alguna cosa.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Compra de Bateries de liti de la Thunder-Sky
Reply #3 - 03.11.2009 a les 09:48:37
 
El procediment va ser força fàcil, entres a la pàgina web, contactes amb ells, demanes un a quantitat, et diuen el preu amb enviament i on ingressar-ho.

http://www.thunder-sky.com/home_en.asp

De totes maneres em sembla que ara hi ha un distribuidor a Europa d'aquestes bateries.
Saps quines motos porten thundersky? les teycars cantabrico -  bereco voltio - goelix taiga....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ