benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
Hidrògen: serà el combustible del futur? (Read 5481 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Hidrògen: serà el combustible del futur?
13.11.2005 a les 20:56:06
 
Quote:
pere
11/ 5/03
L'hidrogen serà el combustible renovable i no contaminant dels cotxes del futur
10/05/2003 16:10


BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
L'hidrogen és el combustible que usarà la societat com a energia
renovable i no contaminant en un futur, en substitució de fonts
d''energia fòssils i no renovables, com ara el carbó, el petroli i el
gas natural, segons ha afirmat Jón Björn Skúlason, director general
de la companyia Icelandic New Energy.

Skúlason ha explicat, en una conferència organitzada per
l''Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona a la ''''Setmana de
l''hidrògen'''', que a Islàndia, el país pioner en aquest àmbit, es
preveu que el 81 per cent de l''energia que s''usi l''any 2050 sigui
d''hidrogen.

En l''actualitat, Icelandic New Energy està desenvolupant i
fabricant autobusos, cotxes i vaixells de pesca que funcionen amb
hidrogen. No obstant això, Skúlason ha pronosticat que la producció
en sèrie d''aquests mitjans de transport no es portarà a terme abans
de l''any 2010.

L''empresa Icelandic New Energy està constituïda en el 51 per cent
per un holding format pel Govern islandès i les universitats i, a
parts iguals, per les empreses Shell Hydrogen, Norsk Hydro i Daimler
Chrysler.nmnmn
"."

[ This message was edited on 11/ 5/03 by Patrick ]

Quote:
Pere
20/ 5/03


Aquesta notícia és una mica preocupant, ja que deixa entreveure el que molt possiblement acabi passant: que l'hidrogen acabi reemplaçant la gasolina i que els cotxes continuïn amb la tecnologia del motor de combustió en comptes d'utilitzar cèl·lules de combustió, malgastant com ara gairebé el 80% de l'energia i provocant una demanda d'energia elèctrica monstruosa que només es podrà cobrir omplint el món de centrals nuclears. Si no hi ha mesures de correcció pot ser molt pitjor que ara, i a més ens ho vendran com un avenç tecnològic i com a alternativa "ecològica". Només desitjo que m'equivoqui amb aquesta visió.
"."

Quote:
hidrogen??? i un rave!! altres formes de bateries...
Roger layola
28/ 5/03


Vaja! Ja ens estan venent el hidrogen com a font d'energia?
La energia... Diuen que ni es crea ni es destrueix.
Tota l'energia que disposem prové del sol i la geotèrmia (El petroli ve de plantes i animals prehistòrics en descomposició, en definitiva, del sol).
Aquesta energia s'ha d'acumular en bateries per a fer-la sevir.

L'hidrogen no es res més que un mitjà per acumular energia, no una font energètica. El Hidrogen no el trobes espontàniament sota terra o al aire, s'ha de crear, i per crear-lo has d'invertir enormes quantitats d'energia... i la infraestructura és complexe! A més a més, aquesta energia d'on es treuria? del sol? i la energia per fer els panells solars i els molins de vent d'on es treu? de les nuclears? i per extreure el urani, el combustible de les nuclears? i no oblidem la energia que cal per  construir les infraestructures adjacents... Entrem vorejant en un cercle viciós, un esvoranc energètic format per una cadena molt llarga que l'únic que fa es remenar energia amunt i avall.... enlloc de utilitzar-la directament.

El Hidrògen es net? te futur? Es viable?

Si que és net: Mitjançant la l'electricitat captada del sol es pot agafar aigua i produir hidrogen. La combustió de l'hidrogen tan tèrmica com freda (piles de combustible que retornen l'electricitat) es neta, però presenta diversos problemes:

1 - Es car: El sistema no és immediat: no hi ha hidrogen pul·lulant per l'aire...
La manera més fàcil de crear-lo gasta Gas natural i contamina, i encara que es fes d'electricitat d'energies renovables, es necessitaria una infraestructura extraordinaria per crear, emagatzemar i distribuir l'hidrogen. Només cal pensar que els tancs d'emmagatzematge no poden contenir l'element atòmic més petit del univers, doncs s'acaba filtrant per les seves parets, entre els espais deixats per les molècules metàliques/carbòniques.

2 - No es fàcil: transportar hidrogen liquat a alta pressió en un cotxe no es cosa de nens.

3 - No es lliure: És fàcilment controlable pel govern i les grans industries. Crea dependències: Això no ens soluciona res, ja que el que  precisa per a un mon civilitzat es la independència energètica de tothom. (mireu sinó Usa envaïnt irak etc pel petroli!)

4- conflicte moral: L'escassetat d'aigua en alguns territoris portarà situacions dantesques: es primarà tenir hidrògen per a moure vehicles,  enlloc de cobrir les necesitast d'aigua de la població.
El conflicte de l'aigua no fara res més que portar noves guerres i nous interessos econòmics.

Te futur?

Quan hi hagi més escassetat de combustible, la ineficient combustió interna de benzina i d'hidrogen s'abandonarà.
Es evident que és molt més fàcil i barat fer un cotxe elèctric potent que un cotxe de benzina potent. El problema son les bateries.
La pila de combustible, amb la densitat energètica de aporta el hidrògen,  te un potencial interessant.

És viable?

El problema de sempre és la escalabilitat de la tecnologia... Es podran construir les 22.000.000.000 de piles que es necessitariem en un futur pròxim?

L'era del petroli s'esgota. La tecnologia es veurà forçada a trobar una bateria prou simple, energèticament densa i econòmica o el model econòmic i social com el coneixem canviarà radicalment. Estats units ho sap i per això s'ha fet amb el control del 80% el petroli mundial. Però quan s'acabi dintre de uns anys i no es pugui tenir prou energia per fer una transició a un model energètic més eficient, què?

Les centrals de fusió?

Diuen que hi havia mars sencers que van deixar rastres molt evidents en la superfície de mart.... On és ara aquesta aigua? Es va convertir en hidrogen, l'element més lleuger del univers, i va escapar de la gravetat cap a l'espai exterior? Sigui com sigui, sense aigua el planeta Mart és un desert inhòspit que no pot albergar vida de cap manera... Imagineu-vos ara una terra sense aigua!
Si uneixes dos àtoms d'hidrogen produeixes una quantitat enorme d'energia. Però destrueixes la possibilitat de poder tenir aigua un altre cop d'aquelles molècules... Aniríem gastant pels segles dels segles l'aigua fins quedar-nos sense?

A més a més, fa 40 anys que es diu que tindrem la central de fusió en 40 anys. Tot i haver passat 40 anys, continuen faltant 40? Hi ha alguna cosa que no rutlla.... la tindrem mai?

Sostenibilitat = renunciar.

Tot es redueix a una elecció personal: Fins a on podem renunciar...
Al final tot es redueix a questionar-nos el nostre model de vida. M'esgarrifo cada cop que veig la quantitat de material,  mecanismes, tubs, i cablejats que necessita un  habitatge "ecològic" durant la seva construcció. Abans no tenien cap cablejat de coure... i la gent igualment vivia...

Fins on hem de renunciar? Un pensament trencador: Renuciariem a tenir les 30 típiques bombetes que calen en una casa, amb el seu corresponents cablejats, mecanismes, interruptors, diferencials, i et passejaries amb un frontal per il·luminar el teu camí per la foscor de la casa? Seria energéticament molt eficient.... seria extremadament sostenible!... però seria una bestiesa, oi? O es que et sembla massa difícil renunciar a aquesta comoditat que ara sembla bàsica i essencial?? Clar tothom ho té! Quin sentit té deixar de tenir-ho voluntariament?... Perdre qualitat de vida... sacrificar el teu estatus tecnològic a costa de renunciar a alló que havies donat per normal tota la teva vida.... massa impopular, quin polític ho aplicaria?

Deixaries el teu cotxe aparcat a casa i et desplaçaries en bicicleta per recollir el teu nen de la guarderia? perquè? has pagat el teu cotxe amb esforç, tens energia per un "tubo" a qualsevol benzinera a preu de saldo, i no vols que el teu fill passi fred.. Quin sentit tindria renunciar ara, quan encara hi ha tanta energia abundant i barata al nostre voltant?

Ecologistes... El cotxe elèctric és la resposta? Circular amb un vehicle elèctric que consumeix l'equivalent a 1l els 100 km, quan en una bici elèctrica gastes l'equivalent 0,07 litres els 100 km (0,07!!!), i assobre, trigues menys?? Et compres un vehicle elèctric per maquillar la teva consciència? Realment calen 1000kg de metall i bateries adherits al cul per a desplaçar una persona, o podem renunciar i arrossegar menys metall i bateries per càpita? Quin model de societat ecològica i sostenible ens estan venent? Quin futur volem?

Quote:
Roger layola
28/ 5/03


Arrel d'aquestes reflexions, I admetent obertament que som incapaços de renunciar voluntàriament al nostre nivell de vida,sembla que el millor és prescindir en la mesura del possible del hidrògen. Hi ha alternatives vàlides, un substitut ideal es l'aire comprimit:
Combinat amb els pistons de doble biela es comporta igual que una bateria: acumula i entrega energia quan es necessita...
Pots acumular l'energia de plaques solars amb un compressor elèctric en un tanc d'aire comprimit i agafar-la com electricitat amb motors de doble biela i dinamo quan la necessites. El tanc d'aire no necessita manteniment. el motor d'aire comprimit, gairebé tampoc. Les bateries convencioanls, en canvi, s'han de canviar cada cert temps.

l'aire com a bateria

1-l'aire es molt lleuger: augmenta l'eficiència dels vehicles en pesar menys.
2- L'aire es a tot arreu: no hi ha ni interessos ni guerres per aquest medi, ja que es universal.
3- es una tecnologia barata, ja desenvolupada i qua admet millions de motors en funcionament: endollant el compressor a la xarxa elèctrica d'energia renovable es poden recarregar els dipòsits bateries d'aire indefinidament)

Els cotxes d'aire comprimit ja es perfeccionen a França, amb unes autonomies i potències semblants als homòlegs elèctrics d'ara, encara que necessiten més energia per a funcionar.

Potser s'arribarà a descobrir un superconductor que pugui assimilar electricitat... Algun tipus de bateria perfecte....
Mentrestant, la bateria definitiva esperarà ser descoberta.


Per un món millor,
RNX

[ This message was edited on 28/ 5/03 by the author ]

Quote:
pere
28/ 5/03


Segons les informacions que tinc, hi ha models de cotxe d'aire comprimit on la mateixa màquina propulsora porta un motor elèctric que, en qualsevol endoll de 220 volts, la fa girar a l'inrevés podent recarregar el cotxe d'aquesta manera, sense cap tipus d'infraestructura suplementària.
Tecnològicament no hi ha cap problema amb les tècniques sostenibles. El problema gros és que desmuntaria molts negocis de gent poderosa gràcies a aquests negocis. Mentre no ens movem massa no passa res, i si ens movem ens intentaran primer fer callar, després comprar, i finalment eliminar. Però res d'això és motiu per a desistir.
"."

Quote:
Roger layola
28/ 5/03


Per res del mon hem deixar de lluitar.
Per a mi, el aire comprimit és massa complex encara. El primer pas es aconseguir unes bateries de liti de baix cost i segures, a veure si amb el patrick ho podem assentar.
"."
--------------------------------------------------------------------------------

 
Copyright © 1996 Lilikoi Software, Inc. www.lilikoi.com

Volttour (nihil obstat Smiley)
tornar a dalt
 

echelon.gif

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





Hidrogen, miralls i fum
Reply #1 - 18.03.2008 a les 12:55:58
 
Han passat 5 anys des de que vaig afegir aquest post anterior sobre el hidrògen...

I l'Hidrògen encara sembla encara més lluny de ser viable: Per fer funcionar les cèl·lules de combustible es necessita platí, que no és precisament abundant i barat... i deixant la banda la ineficiència del procés de invertir electricitat per teure hidrogen del aigua i juntar hidrogen i oxigen per tenir electricitat al cotxe ( que difícilmentt arriba al 50%), L'hidrogen és l'element més petit del univers, i per molt be que cosntruieixis els tancs d'emmagatzematge, els atoms es filtren irremissiblement per les parets... Cada dia pots arribar un 5% del hidrogen emmagatzemat... Seria molt més sensat fer servir aire comprimit, pero la pregunta continua sent la mateixa... D'ón surt la energia per recarregar el hidrogen, el aire, o les bateries?

Almenys la alternativa d'aire ja la tenim aqui (gairebe):
http://www.mdi.lu/eng/affiche_eng.php?page=minicats

Tan de bo arrambin amb un dissenyador italià.... més lletjos impossible...

interessant història:
http://www.motordeaire.com/acf/los-coches/historia-aire-comprimido.html
tornar a dalt
 

mdi-air-car-engine.jpg
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Hidrògen: serà el combustible del futur?
Reply #2 - 04.11.2010 a les 01:12:57
 
El link de la història del aire comprimit ha canviat. Com que és fàcil que torni a moure's, en guardo una copia en pdf.

http://www.aircar.cat/los-coches/historia-aire-comprimido.html

HI ha diverses entrades un xic estranyes... Cal ull crític. Per exmple:

Quote:
Al 1934 Johannes Wardenier, de 21 anys, va anunciar el desenvolupament del primer automòbil sense combustible del món. Durant setmanes els periòdics holandesos van divulgar la increïble invenció que canviaria el món per sempre. Poc després de la divulgació de la notícia, Johannes va ser misteriosament empresonat en una institució mental, el disseny del motor va desaparèixer i ell va ser posat sota vigilància constant i no li van permetre mai rebre visites.


"automobil sense combustible" es pot entendre de moltes maneres. L'aire no es un combustible (no combustiona), i que per tant, és un tractar d'un motor d'aire comprimit...

Quote:
Segons el seu disseny l'aire calent era pressionat en un motor que contenia un número de cilindres, la meitat dels quals baixaven quan els altres pujaven. Com en un motor ordinari, el cigonyal forçava un moviment rotatiu. La principal diferència era que l'aire després d'haver passat a través dels cilindres, tornava a passar un altre cop mitjançant un compressor en el costat, causant una circulació contínua i generant un moviment perpetu durant tres mesos


Naturalment, no s'està parlant d'una màquina màgica que es mou sola durant 3 mesos. Alguna cosa calentava l'aire que feia moure els pistons. Mentre es gastés combustible per calentar l'aire, el motor girava...
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ