benvingut, convidat. sisplau entra o registrar't
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrarregistra't  
 
pàgines: 1
El motor de la bicicleta F lyer (Read 5300 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

El motor de la bicicleta F lyer
10.07.2005 a les 13:42:21
 
Després d'anys de servei, de quilòmetres i quilòmetres de pista, caigudes, sobreescalfaments i episodis de tot tipus, una de les Flyer que tenim, de la primera sèrie, ha patit uns desperfectes que, malgrat que serien reparables, donat l'estat general de desgast del vehicle no hem dut a terme, optant per un recanvi total.
Aprofitant l'avinentesa, l'he desmuntat completament. Encara que en tenia tot tipus d'informació sobre la construcció i el funcionament, res com veure les peces, els materials i els acabats. M'ha impressionat molt el veure la precisió del treball i la qualitat.
N'he fet algunes fotos, segur que no es veuen prou de detalls, però aquí van.

Per començar, el stator del motor, de 64 pols i bobinatge trifàsic. Al centre es veuen els anells de contacte elèctric per al sensor de torsió de l'eix.
tornar a dalt
 

stator.jpg

veure perfil | web   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: El motor de la bicicleta Flyer
Reply #1 - 10.07.2005 a les 13:45:53
 
El rotor, que gira sobre un coixi respecte la carcassa del motor. Porta 64 imants i és solidari amb el plat i, indirectament a través de l'eix, amb els pedals.
tornar a dalt
 

rotor.jpg

veure perfil | web   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: El motor de la bicicleta Flyer
Reply #2 - 10.07.2005 a les 13:52:18
 
L'eix, on s'aprecia a la banda esquerra la peça a la qual s'acopla el plat i que entra dintre del coixí del rotor i a la dreta el coixí de la banda "lliure". Al centre hi han dues peces amb una escructura dentada que serveix per a mesurar la torsió (l'esforç que fa el ciclista). El nucli, pressumptament d'elastomer, per la banda esquerra un treball de torsió entre el plat i l'eix pròpiament dit, per la banda dreta és solidari amb l'eix i serveix de referència. El desplaçament d'una banda contra l'altre és mesurada (no sé com, segurament per via magnètica/sensor de Hall) i s'envia al DSP que controla el sistema.
tornar a dalt
 

eix.jpg

veure perfil | web   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: El motor de la bicicleta Flyer
Reply #3 - 10.07.2005 a les 13:55:58
 
La placa base de la bicicleta, amb els tristors que comanden el motor i el DSP central. Aquesta peça es troba molt ben protegida dintre del quadre de la bicicleta que, a més, és també el refrigerador per contacte directe amb totes les peces que generen escalfor, sota la placa metàlica que es veu a la dreta. La peça de filferro és l'accionament mecànic dels contactes des de la clau de contacte.
tornar a dalt
 

print1.jpg

veure perfil | web   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: El motor de la bicicleta Flyer
Reply #4 - 10.07.2005 a les 14:01:40
 
La part posterior de la placa base, a la llegenda de l'etiqueta diu:

In 30..36 V +-20%
Out 3 x 0..36VAC
12.5 A cont
25 A peak

és a dir, sortida trifàsica regulada i síncrona, corrent nominal 12.5 amperis, amb un màxim de 25 - respectable!
tornar a dalt
 

print2.jpg

veure perfil | web   IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: El motor de la bicicleta Flyer
Reply #5 - 19.08.2005 a les 19:01:46
 
I la resta de la bicicleta ha quedat com a instal·lació "bicicleta solar" penjada dels pannells solars que l'alimentaven, després de treure-li totes les peces encara utilitzables.
tornar a dalt
 

2005_0818_192718AA.JPG

veure perfil | web   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ