fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres invents >> Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1384641746

missatge començat per Oriol a 16.11.2013 a les 22:42:26

títol: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 16.11.2013 a les 22:42:26

Remenant la pagina web volttour.net, he trobat el Projecte R+D referent al Desenvolupament d'un nou vehicle elèctric integral.

Com tenim el tema? ;)





títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 19.11.2013 a les 07:37:16

Si, el recordo el projecte. Es va abandonar per falta de fons monetari.
El pressupost disponible s'ha destinat a reflotar una Berlingo electrica que un ajuntament va fer donació a l'associació, i que estava completament innoperativa. Ara, despres de molt d'esforç i investigació, funciona perfectament, amb una autonomia acceptable, i es comparteix gratuïtament entre els socis de l'associació.

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 19.11.2013 a les 11:27:50

Bé, jo no se a on arribarà la meva idea, però fa dies que hi dono voltes i us la voldria exposar. (les idees les vaig estructurant a mesura que escric, o sigui que hi ha coses desordenades, perdó...)

Crec que hi ha un segment de cotxe que no està oferintse actualment i que hi podriem fer alguna cosa. Jo sol em veig, ara mateix, incapacitat per fer algo amb una certa embergadura. Internet ens ofereix la possibilitat d'ajuntar diferent gent  (que sap de diferents coses, i en llocs i horaris diferents).

Crec que s'hauria de crear un espai web a on poguessim "crear" aquest vehicle elèctric integral. Se us acut alguna plataforma per fer-ho efectiu i àgil? (de moment disposem d'aquest forum per anar discutint diferents punts inicials).

S'hauria de definir quin tipus de cotxe seria (places, velocitat max, autonomia, usos,...), materials necessaris-proveidors,

Tal i com deia al principi no se a on arribarà al final aquest correu: pot quedar-se aqui, pot agrupar una serie de gent que ens porti a alguna banda i arribar a fer un model o més..., o simplement passar una bona estona pensant en com ens fariem un cotxe per a nosaltres mateixos.

Bé, per ara ho deixo aqui! Nanem parlant! :o



títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 23.11.2013 a les 21:37:33

Hola Oriol,
Una proposta maca, però veient com esta el mercat, diria que està tots els ninxols estan coberts. Sinó, fes la teva proposta de vehicle, i veuràs com en trobo algun que s'assembli
;-)

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 24.11.2013 a les 22:06:08

Bé jo havia pensat amb un tipus Little4 pero amb més potència de motor (actualment només hi posen 4kw em sembla). Al tenir més motor que pugues anar a 100km/h o 90km/h (sense grans acceleracions...) més aerodinamic, tancat, més autonomia... dos seients i que en cas de necessitat a darrera enxovadets que ni capiguessin dos més.

Em sembla que el tope per ser quadricicle lleuger son 15kw, i suposo que superar aquesta potència fa que les lleis, homologacions es compliquin més.

Un cotxe barat de construir (sense gaires comoditats), funcional (poderte desplaçar "aprop" entre pobles), barat de mantenir i de gasto (si gasta pocs kwh es més facil que puguis ser autonom amb ell, si algun dia l'UE fa aprovar la llei d'autoconsum). Seria com un cotxe de "batalla", tipus vespinos de fa anys, una mica com els microcars actuals pero més aerodinamics i veloços.

Ah! i barato! jejeje

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 26.11.2013 a les 12:15:33

Encara que fer un twike aqui i vendrel més barato també estaria bé. Crec que és un bon producte, pero és molt car. El preu el veig molt exigerat per lo que és.

Han passat els anys, ja deuen tenirla tecnologia més que amortitzada i no hi ha manera de que baixin preus.

Si fessin un model més barat el vendrien molt més, si amb aquests preus n'han venut bastants (i és un cotxe aspartà), si li possessin un preu millor no donarien l'abast.

El tema bateries per una empresa com ells l'haurien de treure molt millor. Abusen una mica-bastant, o és que alli la gent cobra les hores a preu d'or i han de posar aquells preus...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 02.12.2013 a les 15:40:42

Hola,

Remenant per el facebook del Twike en algun lloc diuen que estan buscant algu per muntar algo per Espanya, preferentment a Barcelona.

Jo del tema d'importacions no en tinc ni idea. Tampoc se si volen només portar els twikes fets a qui per vendre'ls o si els volen muntar aqui. A algu li sobra un magatzem?  ::)

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Jan Delcrous a 05.12.2013 a les 22:17:45

Interessant !

Primer m´agradaria saber si la Renault ha fet o ha dit quelcom referent al Berlingo.Sembla que és un model tret al carrer,homologat,amb promo
per alguns ajuntaments o entitats i els han deixat desemparats ...(penso) Estaria bé saber quants n´han fet i entregat i si els han reconvertit.
Crec que és obligat respondre per un mal disseny i tinguent departaments tècnics que han desenvolupat altres models haurien de netejar aquest
mal inici.En termes bancaris seria un actiu negatiu per qüestió d´imatge i difussió del transport elèctric.

Segon,,la idea del Twike és interessant però crec que està desfassat,Seria una bona opció per repartir feina entre les indústries locals que
ho passen malament : Derbi,Monty,Rieju etc. Un clúster per tornar a començar poc a poc sense gaires riscos d´inversió i aprofitant el capital
humá,marca ,xarxa de distribució i post venda experimentada.Si a la India venen el Tata per menys de 5000€ s´hauria de trobar la manera
de fer un vehicle alternatiu més econòmic i exportable a nivell global.Els xinesos farien la pirula rapidament.Es qüestió de blindar el concepte
i el model.feina de voltors mafiosos o protegits a nivell europeu com a eina per reflotar el treball.Els del Club Bilderberg ens saltarien a la
iugular ... I el trust del petroli també però si cal treurem la dalla.

VEHICLE INTEGRAL
Com que posar cullerada i imaginar encara és de franc hi dic la meva per animar el fil.Primer s´hauria de mirar la part conceptual,el sector al
qual podria estar dirigit,mixte pedal+motor o només motor,carenat,semi o descobert ,autonomía i velocitat máxima ...

CONCEPTE
Em sembla bé la idea de ´Albert que hauria de ser un "vespino" per la senzillesa.Un microcar també está bé pel concepte biplaça,petit,quatre
rodes,homologació tipus velomotor (45 Km/h) o quadricicle (25 Km/h ajudat per pedals i arrancada a 6 Km/h) .Crec que 15 Kw són suficients
per a un vehicle urbà/interurbà que pugui anar entre 25 i 45 K/h segons es decideixi la versió mixta o microcar.

SECTOR
Un medi alternatiu per a la movilitat ecosostenible ha de estar a l´abast de tots els sectors deixant a part el tunning que pugui fer un particular.
Per tant ha de ser accessible,cómode,"espartá" i de manteniment senzill.Conducció directa  intuitiva i segura.Gas i fre , conmutador de poténcia
i marxa,llums i timbre/pito.

MOTORITZACIO I BATERIES
La qüestió d´autonomia és important,Si és un mixte amb dos motors direct drive,brushless de 350/500 W n´hi hauria prou amb un by pass
de 36 a 48 V.hauria d´anar amb rodes de 20 " per tenir parell per les pujades.Els Nine Continent 5/12 són escaladors,bateries de LiFePo4
amb 2 C de entrega contínua ,48V 20A (la Winston de Golden Motor té molts models i amperatges) i controladors de 17 a 22 A.
També hi ha la opció Pb-gel de descàrrega profunda i cicles forçats.Més barates,més pes,més models,recanvis a l´abast.
Miraría un "forero" Experts en Bateríes o Renobat  de Figueres,potser li interessa entrar en el clúster ...

DISSENY
Optaría per estructura d´acer per qüestió de preu i mecanització.Suspensions independents i seient tipus Citroën 2 CV que eren de lona i
elastómers,gomes tipus juntes tóriques.Tous,amotllables,poc pes i senzills.També hi han teles náutiques tipus trampolí dels catamarans.
Motors a dues rodes,frens de disc hidraulics a les quatre rodes,fre d´estacionament,bateríes sota els seients per raó del centre de gravetat
i accés plegant els seients.Carregador incorporat i fácil de fer anar com un mòbil.
La carrosseria podria ser laminada o mixta amb parts de lona com el Mehari.El laminat pot ser d´epoxi amb fusta de bedoll finlandés (náu-
tica i aviació) o aprofitar el suro de l´Empordá i fer un producte nostre amb malla de fibra de vidre.El carboni encara és car.Vernís o pintat
amb poliuretá de dos components resistent als UVA o pintura a l´aigua ecológica.Paraxocs envolvents com els autoxocs d´escuma d´alta
densitat reciclada (soles de sabatilles esportives)
El sostre el faria amb un Flex Solar Cell de Suissa per carregar quan estigui aturat o en marxa per poder allargar l´autonomía.
Vidres de policarbonat i escombretes neteja-vidres de látex sense càrrega abrassiva.
Llums de leds.Cinturons de seguretat i casc en cas de ser quadricicle.
Calefacció i aire condicionat com les motos i les bicis : ben abrigat o amb samarreta.Avantatge de no mullar-se quan plou.
Podria haver una versió amb mini caixa de càrrega per serveis ,repartiment,missatgers,consistoris,accés a zona peatonal,emergències ,aeropo-
rts ,estacions de tren i marítimes,fábriques,oci ...
Pes,quan menys millor.Crec que un quadricicle mixte no hauria de passar dels 75 Kg i un microcar dels 150.
Quan surtin les bateríes de grafé o les d´alumini que están desenvolupant a Israel aquest tema estará ben resolt a més de l´augment d´auto-
nomia y reducció del pes i volum així com els cicles de recàrrega i  vida.
Utilitzar peces  ,mecànica i accesoris que estiguin al mercat per estalviar motlles , dissenys i fabricació.No stock com en López d´Arreiortúa
quan va entrar a la VW portant idees de la GM.Tot peces senzilles i estandaritzades que amb una clau anglesa i un filferro puguis sortir del
pas.Era l´encant del 2 CV i un afegit positiu de propaganda, el boca-orella funciona i pots donar la volta al món doncs el poden reparar a qual-
sevol lloc.Seria un estil de vida de travel low cost car TLCC (ti el chi chi) amb perdó ...
O CAT CAR i fem país.

Bé,espero que aquest conte hagi fet passar una bona estona. Jules Verne i Tintín van fer un viatge a la lluna i al cap d´uns anys hi van anar.
Salut !


títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 09.12.2013 a les 16:13:00

Gràcies Jan!

Doncs ara que només falten 4 detallets per tenir-lo enllestit... jejeje continuo el tema.

Comences dient que el tema Twike esta desfaçat. Per que? Per estavilitat? Disseny? Facilitat de muntatge? El tema 3 rodes es pot descartar, pero s'ha de tenir  clar que és més eficient un vehicle amb 3 rodes. (i sempre podem millorar el disseny...)

Si es fa un vehicle moooolt lleuger, pot ser mixte (pedal+motor), pero si ja és quadricicle i pesa més no se si és gaire util posar pedals.

L'opcio semidescobert o cobert crec que és millor semidescobert amb possibilitats de que cadascu pugui tapar els laterals facilment si vol.

Parlaves de la motorització. En un lloc de 350/500w i en un altre 15kw. Suposo que per a quadricicle 15kw i 500w per al velomotor.  També parles d'unes rodes nine continenta. No donen gaire velocitat. Jo tinc un ciclomotor d'un kw i arriba a 50kmh. Potser amb 2 motor a roda de 2kw cada un ja n'hi hauria prou (pero estariem lluny dels 15kw que deiem), és una mica lo que porta el twike i arriba als 90kwh, pero pesa molt poc. Legalment si poses 4kw seria un L6e pero en teoria no pot passar de 45kmh, es podria trucar com les vespinos!!!

És facil homologar un quadricicle? i 10 d'iguals?




títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Oriol a 09.12.2013 a les 16:14:34

Ah si... TLCC es pot millorar, pero és un bon punt de partida!  ;D

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 19.12.2013 a les 23:07:22

Conec un amic que te un twike. Conceptualment no funciona en aquest país nostre, monetariament tampoc. Si fóssim un suís, que cobrés 100.000 euros l'any, li t'agradés anar en bicicleta, aleshores sí, es una bona opció per portar el nen i fer la compra, o fer turisme. però aquí? com els expliques que val el mateix que un BMW?

El twike mai baixarà de preu, perquè ha de pagar els sous de les persones que el fabriquen, que son suïsses. Es portés a xina, el traurien per 5000 euros, però clar, el copiarien...


títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 19.12.2013 a les 23:16:11

.

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 19.12.2013 a les 23:20:33

.

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 19.12.2013 a les 23:34:45

Menció especial, la victoria d'un twike 5 a la eRUDA, a German electric vehicle rally, en l'ambit de l'autonomia, 510 km!!
en segona posició, un tesla roadster, 418 km..

http://www.eruda.de/teams-2014/

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Jan Delcrous a 20.12.2013 a les 10:41:34

Si els països asiàtics emergents encara no l´han copiat és que no els interessa,no crec que sigui qüestió d´ètica professional
o desconeixement del model que el dèuen tenir més que acotat.Segurament estigui en stand by en espera de l´evolució del
mercat i tendències.I si no el calquen segurament tindran el concepte i idea clars per fer un model semblant i estalviar-se
embolics legals de patents i royalties.
Segurament interessa més un model low cost tipus Tata amb aparença de vehicle convencional i quan les bateries siguin mi-
llors fer una versió eléctrica.El perfil de l´usuari consumista fuig dels pedals,ecologia,esport,salut ... Ara que van deixant els
pedals i els rickshaw els pot semblar un retrocés social i evolutiu.
Aixó no vol dir que si un estudi del mercat ocidental veu que un sector potencial pot estar interessat amb el producte no facin
un intent de producció.Abans han de solucionar molts esculls : homologació,preu,taxa antidumping,transport,post venda garan-
tia i recanvis,promoció i marketing.En aquest aspecte són molt obtusos.
En el fons les botigues de tot a 100 tenen l´esma de l´auca del Sr. Esteve,de botiga de betes i fils ,poc coneixement i ganes
d´embrutar-se les mans i complicar-se la vida.Prefereixen el sector de les galindaines.
I el sector tècnic més preparat decanta per les grans construccions d´infraestructures i industria,no perdre el temps amb foteses.

Segueixo amb la idea d´aprofitar el capital humá del sector local que ha fet devallada degut a la crisi,i aprofitar el coneixement
espai i xarxes de distribució.Ja vaig comentar que etimologicament crisi vol dir gir,canvi i els motors i pedals funcionen degut al
gir dels seus components.Els governants no fan res creatiu per tirar endevant i es miren el melic i a veure qui fa el cap més gros.
L´autogestió i evolució ha de sortir de la base que és qui suporta la cúpula.Una banca industrial enfocada al sector,mitjançant un
accionariat que gestioni els excedents i beneficis del pool metal·lúrgic per reivertir-los i que defugi la banca clássica que ha de-
mostrat la seva ineficàcia i manca de visió general enfocant els interessos a mentenir l´oligopoli i els alts sous blindats dels caps
grossos.Són curts de gambals però manen.I els polítics fan de titelles i llepes.La premisa del Maig de 68 i del 15 M,creativitat al
poder hauria de seguir vigent.Si no ens espavilem i fem autogestió no ens en sortirem.Els manàies no en saben ni ho volen,estan
enrocats en una mala praxi i inèrcia de tenir les espatlles cobertes i el capital a un paradís fiscal.
El mal és que aquest virus s´encomana i si la vaca deixa de rajar no podran seguir tirant de beta.O d´estar enganxats a la mame-
lla que els alimenta.
M´en faig creus que no hi vegin més enllà del nas en un temps que la globalització obre horitzons.A vegades crec que el nacional-
masoquisme és un refugi per una gerentocràcia que no sap ni reciclar.Es queden amb la musiqueta de "envàs on vas" i ja estan sa-
tisfets. L´onanisme mental no afavoreix relacions amb la xarxa social.

En fi,la pedagogia es fa fora de les aules i temples.Aquest col·lapse encara té corda programada fins al 2018 tirant curt.I els NI-NI
que es fotin  i segueixin torrant-se que així estan adormits  no emprenyen.
                                                                                       
                                                                                                        Bones festes del solstici d´hivern ! Salut !

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 20.12.2013 a les 11:18:52

A mi aquest també m'agrada és un Horlacher, un prototipus, a veure si ho se adjuntar bé...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 20.12.2013 a les 11:27:49

Veig que aquests Suissos i una mica els alemanys estan a tope amb el desenvolupament tipus twike, el Horlacher, el Sam tots ells conceptes de baix consum, electrics.

Organitzen la cursa Wave cada any (tipus la que havia organitzat volttour el Phebus) i alguns anys amb més paisos que altres. Hi anem a fer una visita?

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Jan Delcrous a 20.12.2013 a les 22:14:58

Hola Oriol,
He mirat el Wavetrophy i els vehicles-e que has citat.Veig que és una aventura que cal esponsoritzar.
i preparar molt bé per aguantar 10 dies.També he vist alguna bici-e,no he entés si van fer tot el recorregut
Aixó d´anar-hi  és temptador,caldria saber dades, pressupost i allotjament.Potser amb TGV i tren ?
Salut !

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 21.12.2013 a les 22:50:44

Em sembla que les bicis-e es poden tornar els ciclistes, i els equips són de dos.

Ostres, jo ho veig molt complicat. I si enganyem als de Little4 o els de Comarth per que posin més bateries i modifiquin una mica algun dels seus cotxes i ens el regalin i els hi provem en condicions reals? i ja els hi farem propaganda! jejeje

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Jan Delcrous a 24.12.2013 a les 21:43:43

Per demanar que no quedi ... Suposo que ha d´haver un bon projecte,uns padrins o entitat que avalin,uns sponsors,temps i diners ...
Tota una estratègia ! Com que el no ja está sobre la taula s´ha d´anar pel sí.

Jo em conformaria amb un trike,teulat amb Flex Solar Cell,unes bones bateries de Golden,Headway,Winston,Panasonic o Sony de 48 V
i 20 A amb recanvis carregats.Motor Nine Continent 8x8,controlador de 17 o 22 A de 12 mosfets.Un copilot,cotxe escombra per l´equipatge
recanvis,intendència i mostres dels productes dels patrocinadors per donar a conèixer durant els descans del recorregut.
Vins i caves del Priorat,Penedés,Empordà i altres,formatges,embotits i pernils,fruits secs,olis,i arrós de Pals o del Delta.Una bona paella de
tant en tant.La qüestió de teca agermana i fa gola,ben remullada i de postres xocolates i productes bio de firmes ecològiques.
Potser Som Energia patrocinaria la part elèctrica.

Jo em comprometo a controlar la part mecànica,elèctrica,conduir a mitges i fer paelles .  Qui s´anima ?

Crec que Volt-Tour té una Berlingo elèctrica,no sé quina autonomia podria tenir.Hi cabria la teca,beure,tenda,sacs,eines,paella i paellero ...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 26.12.2013 a les 10:13:41

Doncs jo un problemilla que veig és que he de demanar "permis" a la feina (soc profe de mates-tecno), i potser em deixarien pero no és un permiset de 1 dia... la cosa és llargueta.

El tema que dius d'un trike, pot ser interessant, més que res per la logistica (el pots carregar a una vaca de cotxe si cal). Amb quin trike pensaves? com que parles de copilot...

Si no també si podria anar simplement el cap de setmana a mirar-col·laborar per alli...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 14.01.2014 a les 10:20:41

Vist a forococheselectricos.com

http://forococheselectricos.com/2014/01/tabby-construye-tu-propio-coche-electrico-en-1-hora.html

Suposo que el problema seria l'homologació...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 12.07.2014 a les 14:26:57

Aquest estiu aniré a veure (si no hi ha res d'ultima hora) al propietari del Horlacher Sport 1. (hi ha una foto per aquest fil). He pensat de fer-li preguntes i a veure que m'explica del cotxe, de com el carrega, com veu la mobilitat elèctrica...,

Si algú li vol preguntar alguna cosa concreta que ho escrigui per aqui i ja ho miraré, (en principi hem quedat el 18 de juliol) o sigui que... rapidet!!! jejeje

I ja que estem per Suïssa, potser haurem de mirar algun Tesla... res, per fer la foto 8-) i quedar bé! i potser algun twike... ja vorem, el que ens deixi la dona! jejeje no es pot atabalar tot el dia!!

Intentaré fer com un article i passar-lo per aqui amb fotos, videos.... ja us explicaré.

I si algu sap d'alguna cosa que no em puc perdre de per alli dalt, que m'ho digui!

Bon estiu!

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 14.07.2014 a les 23:46:26

Oriol, em sembla recordar que es pot llogar un tesla per un dia en diversos llocs, alguns per menys de 400 euros:

http://pace.conceptualklt.es/2013-06-26-09-43-07/coche-el%C3%A9ctrico/item/3034-ya-puedes-alquilar-un-tesla-model-s%E2%80%A6en-alemania
http://www.eliterent.com/en/rent-car/tesla-9999,0,107,0,0

Molt temptador...

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per oriol a 31.07.2014 a les 11:09:34

EXPERIÈNCIES ELÈCTRIQUES PER SUÏSSA

Aquest juliol hem anat per Suïssa de vacances i hem aprofitat per tenir algunes experiències amb la mobilitat elèctrica.

Circulant per les carreteres hem vist tota la gamma de vehicles elèctrics del mercat: Nissan Leaf, Renault Zoe i Twizy, Mi-ev, un Smart elèctric i  un parell de Model S!! No està mal! També vem veure un Twike (una mica deixat) en un poblet perdut. Tenia propaganda d'una formatgeria, però la dona de la formatgeria ni parlava anglès o francès (i ni ganes) i ens va “despatxar” ràpidament. Però la foto no ens la va treure ningu!

La meva intenció era veure el Horlacher Sport 1, però al final per diferents motius no va ser possible anar-hi, una llàstima. El que si que va ser possible va ser visitar Werk-design una empresa petita però bastant puntera i que es dediquen a desenvolupar projectes de mobilitat elèctrica, des de “cotxets” per a Correus de Suïssa fins a camions! Són els que van desenvolupar la Zero-Tracer i alli hi tenien els dos models, una virgueria!   També hi havia un Isetta convertit a elèctric i un carregador portatil a continua tan per a Chademo i/o Combo a 22kw per a flotes (15mil francs suissos).

I si, animat pels esdeveniments, vem anar a Zurich i vem passar per la botiga de Tesla. Com diria aquell: dues paraules IM-PRESSIONANT. A Zurich no hi havia possibilitat de provar-lo, però a Geneve si, i com que hi haviem de passar el vem provar alli. Els qui no estem acostumats a cotxes tant potents, l'acceleració ens resulta sorprenent. Com un Dragonkan! També sorpren molt la pantalla tàctic amb 3G amb totes les aplicacions i els maleters enormes. Si mai teniu la oportunitat de provar-lo (aviat pel sud de França serà possible) no us ho perdeu.

Au doncs acabar de passar unes bones vacances! Si em surt adjuntaré alguna foto

títol: Re: Desenvolupament d’un nou vehicle elèctric integral
escrit per Roger Layola a 10.09.2014 a les 11:46:06

Felicitats pel viatge! I molt bona foto la del twike!

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.