fòrum de vehicles elèctrics
http://www.casacota.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> vehicles històrics >> Primer Vehicle elèctric de catalunya
http://www.casacota.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1366765177

missatge començat per Roger Layola a 24.04.2013 a les 00:59:37

títol: Primer Vehicle elèctric de catalunya
escrit per Roger Layola a 24.04.2013 a les 00:59:37

Emilio de la Cuadra i Albiol va ser un emprenedor avançat als seus temps, a l'any 1898 funda a Barcelona la Companyia General Espanyola de Cotxes Automòbils E. de la Cuadra, una empresa pensada per a la fabricació d'automòbils.

Com per aquell temps la fabricació de cotxes amb motor de combustió estava en mans d'una altra marca i gaudia d'aquests drets en exclusiva, de la Cuadra, aprofitant el seu profund coneixement del sector de l'electricitat, es va llançar al disseny i fabricació de vehicles elèctrics, que aleshores també comença la seva aparició a Europa.

Però el principal problema era que la tecnologia disponible en aquell temps no era precisament bona en Espanya, i des del principi es van trobar amb el problema d'usar les pesades bateries existents, o buscar un disseny nou que permetés reduir l'elevat pes que els vehicles elèctrics havien de suportar.

títol: Re: Primer Vehicle elèctric de catalunya
escrit per Roger Layola a 24.04.2013 a les 01:02:12

Els primers intents no van ser gens encoratjadors, ja que els seus models en el millor dels casos amb prou feines aconseguien recórrer entre quatre i cinc quilòmetres abans de quedar-se sense càrrega en les seves bateries, i fins i tot es va intentar col·locar un motor de gasolina a forma de generador, convertint-lo en el primer híbrid català, però aquesta solució tampoc funcionava.

Però la història d'un vehicle que es movia sense soroll i a més gaudia d'una conducció senzilla va córrer entre la població, i d'aquesta manera de la Cuadra va aconseguir un contracte per a la fabricació d'un òmnibus elèctric per a l'hotel Orient de la Rambla, que el necessitava per anar a buscar els seus clients a l'estació de França.

Aquest luxós transport de 5.5 metres de llarg, 2,2 metres d'ample i 3 metres d'alçada, havia de ser capaç de transportar 20 persones, a més de comptar amb detalls com enllumenat elèctric exterior i interior i espai cobert per a 500 KG d'equipatge, el que en total sumaven ni més ni menys que 7.000 quilos de pes, una tasca titànica per als gairebé 30 kW (41 CV) de potència de les seves dos motors elèctrics.

títol: Re: Primer Vehicle elèctric de catalunya
escrit per Roger Layola a 24.04.2013 a les 01:04:13

El disseny de les bateries era obra de Carlos Vellino, i constava d'una sèrie de làmines de fusta contraxapada recobertes per una fina capa de plom capaços de subministrar 450 ampers hora a 110 volts, que a més seria recolzat per un motor gasolina d'15CV de potència , però malgrat l'intens treball de tot l'equip de de la uadra, no van aconseguir que aquest sistema funcionés i al final es va decidir optar per muntar un pack de bateries de plom, que durant la seva presentació amb prou feines li van permetre recórrer uns metres abans de deixar de funcionar.

Aquest va suposar l'abandó dels projectes elèctrics de l'empresa de la Quadra, i el seu pas al puixant món dels motors de combustió que malgrat la seva complexitat i dificultat per ser conduïts, van aconseguir imposar-se a uns elèctrics als que només els faltava una evolució dels acumuladors per haver-se convertit en els motors del segle XX.

(agraiments a FCE per l'article)

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.