fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
altres >> política (de transport i energia) >> Nou pla movele: Plan Integral de Impulso al VE
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1304764228

missatge començat per Roger Layola a 07.05.2011 a les 10:30:28

títol: Nou pla movele: Plan Integral de Impulso al VE
escrit per Roger Layola a 07.05.2011 a les 10:30:28

Una molt bona notícia pel sector de la mobilitat elèctrica:
(extret de foro coches electricos)

cita:
El govern per fi ha donat sortida al successor del Pla Movele anomenat Pla Integral d'Impuls al Vehicle Elèctric que comprendrà el període 2010-2014 i durant el qual es destinaran 72 milions d'euros per a l'ajuda a l'adquisició directa de vehicles elèctrics ia més es crearà l'anomenat "gestor de càrrega" que regularitza el sector dels punts de recàrrega, fins ara en un limbe legal.

Aquest ha estat un dels punts més demandats per les empreses relacionades que han vist l'actual marc una mica confús i que la nova legislació facilitarà la instal lació i explotació comercial dels punts de recàrrega públics, un sector fonamental per a la correcta expansió de la mobilitat elèctrica , sobretot en els seus inicis.

A més es determina també la creació de l'esperada "tarifa supervalle" destinada a incentivar les recàrregues i que discorrerà entre l'una i les set del matí. Una tarifa que augmentarà la rendibilitat tant dels propis vehicles, menor cost per recàrrega, com de fonts renovables, especialment l'eòlica, sens dubte la gran beneficiària de l'arribada dels elèctrics al mercat.

Pel que fa a les ajudes directes a la compra, aquestes han sofert algunes modificacions i s'han adaptat amb un augment del màxim subvencionable que ha passat del 20 al 25%, el que beneficiarà els models més econòmics, mantenint el màxim de 6.000 euros i tot això, abans d'impostos. Una altra de les diferències serà que se subvencionarà el 25% del preu brut d'adquisició d'altres vehicles elèctrics com autobusos o furgonetes amb un màxim de 15.000 o 30.000 euros, depenent de tipus de vehicle i la seva autonomia.

En definitiva, un pla ple de bones intencions i que suposa un salt endavant respecte al Pla Movele 2010, però que deixa un dels pilars, com són els punts de recàrrega en mans d'ajuntaments i empreses privades que o bé no ho contemplen com una prioritat per la reduïda quantitat de vehicles en els carrers o per que de moment no és rendible econòmicament, de manera que molts ens temem que igual que l'any passat, els 72 milions d'euros quedaran en la seva major part sense ús, el que demostrarà de nou el fallida de les actuals polítiques.

títol: Re: Nou pla movele: Plan Integral de Impulso al VE
escrit per Roger Layola a 11.05.2011 a les 22:58:57

extret de foro coches electricos:

cita:
Finalment ahir Dimarts 10 de març es va publicar al BOE el Reial Decret que regula la concessió directa de subvencions per a l'adquisició, operacions de finançament per lísing financer i arrendament per rènting o lísing operatiu de vehicles elèctrics durant 2011. Importants canvis s'han produït pel que fa a l'anterior pla, el Movele, els quals beneficien clarament a Renault i perjudiquen GM.

Intentaré sintetitzar el reial decret el màxim possible:
-Ajudes:

25 per cent del preu de venda abans d'impostos que consti en la factura, del vehicle complet incloses les seves bateries propulsores, per a tots aquells vehicles de les categories M1 (turismes), N1 (furgonetes), L6e (quadricicle lleuger), L7e (quadricicle pesat), L5e i L3e (motocicletes de 2 - 3 rodes +45 km / h) que es propulsen totalment o parcialment amb electricitat de la xarxa sempre que no se superin les quanties màximes:

a) 2.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica no superior als 40 km i no inferior a 15 km. (Exemple: Toyota Prius Plug-in)

b) 4.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica superior a 40 km i inferior o igual a 90 km. (Exemple: Opel Ampera)

c) 6.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica superior a 90 km. (Exemple: Nissan Leaf)

En el cas d'adquisició d'un vehicle que no inclogui les seves bateries propulsores, el percentatge del 25 per cent dels tres grups anteriors es substituirà pel percentatge del 35 per cent del preu net de factura abans d'impostos del vehicle sense els seus bateries propulsores, mantenint-se els límits màxims esmentats per a cada tipus de vehicle i autonomia.
(Exemple: Renault Fluence ZE)

- Conceptes subvencionables:

Les ajudes s'aplicaran per a l'adquisició i per a les operacions de finançament per lísing financer i arrendament per rènting o lísing operatiu de vehicles elèctrics nous matriculats per primera vegada a Espanya

- Formalització i presentació de sol licituds.

La sol.licitud d'ajuda es realitzarà a través dels agents de vendes, que voluntàriament decideixin adherir-se al present pla d'ajudes a l'adquisició de vehicles elèctrics. Als efectes d'aquest Reial decret s'entén per agent de vendes aquella persona física o jurídica que tingui la capacitat legal per exercir l'activitat de comercialització i venda de vehicles nous. És a dir, els concessionaris.

Analitzant el nou sistema d'ajudes, és destacable la disminució de 7.000 € a 4.000 € en l'ajuda atorgada al Volt / Ampera. No obstant això, els vehicles amb lloguer de bateria surten molt beneficiats, ja que té unes ajudes del 35%. Això sí, amb els mateixos màxims que els altres. Per exemple, el Fluence passa de 4.400 € al màxim, 6.000 €. També els vehicles L7e (Twizy 80) i L3e (Vextrix Vx1) passen de tenir uns màxims de 3.500 € i 1.200 € a 6.000 € tots dos, sempre que tinguin més de 90 km d'autonomia elèctrica, i hi apareixen a més inclosos en el pla els l6e i l5e.

Font:
BOE



cita:
No només es beneficien els Renault, també les Vectrix per exemple (abans màxim 1.200 € de ajudes):

Versió NI
6350 € sense iva
1587,5 € d'ajuts
------------------
5.619,75 € iva inclòs

Versió LI
7700 € sense iva
1925 € d'ajuts
------------------
6.814,50 € iva inclòs

Versió LI +
8640 € sense iva
2160 € d'ajuts
------------------
7.646,40 € iva inclòs

http://goinggreen.es/sites/goinggreen.es/files/Vectrix% 20VX1% 20Abr11% 20web_0.pdf

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.