fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> vehicles de fabricació en sèrie >> proves Zero i Govec
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1279129421

missatge començat per Roger Layola a 14.07.2010 a les 17:43:41

títol: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 14.07.2010 a les 17:43:41

Suzuka ens ha convidat provar els seus nous productes, les govecs i les Zeros.
Ahir vaig tenir ocasió de provar-les, espero poder penajr unes fotos ben aviat.

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:31:09

Aquesta és la petitona de la nova família.
Es un escúter de carga, amb preu de compra elevat, acceleració pobre, xassís inestable, amb problemes per arrencar des de parat en la pujada. No m'ha quallat massa la ergonomia, sacrificada per poder portar grans paquets entre les cames.
Els seus punts forts són la transmissió per corretja i la bateria de 9 kg extraïble, una meravella. I naturalment, construcció 100% alemana!

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:34:12

El xavi treient la moto per a provar-la...

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:45:02

La germaneta gran de Govec ha estat geastada pel creador d'Emax. Ha venut l'antiga marca a una empresa Xinesa, i amb el capital liquit que n'ha tret, ha fundat Govec. Aquesta moto en comparteix amb la EMAX el xassís, entre altres coses.

Divertida, manejable, amb un centre de gravetat molt baix, sorprèn la total absència de sonoritat gràcies a la excel·lent transmissió per corretja. Els xassís es comporta impecablement, l'acceleració des de 0 li costa, però a partir de 5 km/h es molt superior als homònims fòssils de 49CC. Construida a alemania, amb components fets a Europa, destaca per la gran qualitat dels seus acabats. El seu punt d'aquiles és le preu, doncs és dificil entendre per a la gent de carrer que s'han de pagar tants diners per un ciclomotor que no arriba als 50 km/h.
Personalment la veig perfecte per flotes de lloguer, institucions, mobilitat de fàbriques i empreses.  Està prevista l'arribada imminent d'una versió equivalent a 125 amb bateries de liti, que la faran molt atractiva.

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:45:55

extraordinaria transmissió...

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:47:07

Un punt fort: El motor queda muntat en el basculant...

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:51:12

Finalment va tocar el torn a la nova reina.. la esperada Zero!

En Xavi m'avisa que encara es una preserie del 2010. les noves portaran moltes millores.
A primer cop d'ull, impressiona els bons acabats del conjunt... xassis, components, tot sembla estudiat al mil·límetre

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:53:04

El motor clàssic de perm, d'escombretes, amb una durabilitat prevista de 30.000 km (unes 400 hores de funcionament). Li han afegit una corona externa de refrigeració, així com un conducte de ventil·lació forçada.

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 12:55:57

Incorpora el carregador assota de la bateria. La tecnologia de la bateria, basada en liti, es molt estable, s'ha permès el seu enviament en avions (això amb el liti polímer és impensable)

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 13:06:27

Un quadre de fàcil lectura, ben treballat.
I a rodar!
Vaig donar una volta llarga per autovia. El comportament de xassís, frens acceleració és simplement impressionant (com no podia dser de cap altra manera, amb els components que porta!). ës increïble rodar amb aquest moto elèctrica.
Llàstima que aquesta pre-sèrie estigues limitada a 85 km/h, la definitiva hauria d'arribar als 110 km/h
L'indicador de la bateria va baixar molt poc, s'endevina una autonomia molt digne. La protecció aerodinàmica simplement  nefasta, com totes les motos naked. Un defecte és el potenciometre dle gas, programat massa sensible i no permet mantenir un creuer estable: en la sèrie del 2010 això està solventat. Es troba a faltar frenada regenarativa. En arribar la saltar el pilot vermell  de warning, parpallejava 7 vegades seguides...
En resum, una moto elèctrica molt digne que tot gust comença a esbossar-se la primera generació. El seu potencial és enorme.
rodant amb aquesta moto, m'he adonat de la meva moto vectrix, fabricada a principis de 2007, de lo meravellosament bé que ha funcionat en molts aspectes...

títol: Re: proves Zero i Govec
escrit per Roger Layola a 15.07.2010 a les 13:09:31

Cal no oblidar les versions offroad, que ja es troben molt evolucionades, en la seva 3a generació. Aquestes motos faran la delicia a qualsevol que s'adentri en camins de terra! Noteu que el carregador és extern, per reduir pes....

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.