fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres vehicles >> Procés de recàrrega de una Vectrix.
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1253474985

missatge començat per Roger Layola a 20.09.2009 a les 19:29:45

títol: Procés de recàrrega de una Vectrix.
escrit per Roger Layola a 20.09.2009 a les 19:29:45

He aprofitat aquest cap de setmana per a fer controlar quin procés de recàrrega segueix una vectrix.

El fil del debat es pot seguir a Visforvoltage, en

http://visforvoltage.org/forum/7494-vectrixs-recharging-process-add-yours#comment-42982

Aquí estan les fotografies del procés (he posat coments en anglés de Visforvoltage):

Status before charging:



Cooling delay of 1:30h (CO). It wa cancelled after 1h of cooling.



Charging progress at 12-10 A for around 2:45h (CP)




Then a transition delay of 15 minutes (TR), followed by the second charging phase: completing charge of around 1h(CC)





After the charging is complete, It starts the first cooling (CO). It lasts 1:06h, with two parts:

1- Cooling for 1h
2- Recharge at 10A for 6 minutes



After the first cooling, it starts the equalitzation, which lasts 4 hours. In contains 5 parts:
charging at 3 A - delay - charging at 3 A - delay - finally charging again at 3 A.
My voltage reached here 149V...







When the equalization is finished, the second cooling phase (CO) kicks in. It lasts another 1:06 hours, with another two periods:

1- Cooling for 1h
2- Recharge at 10 A for 6 minutes. This recharge was programed for 6 minutes, but for some reason the system decided to turn off the charging before, despite there was 3:52 minutes remaining in the countdown. In the last image the nail is falling down.



Pictures from immediately after finishing charging + equalizing, and from some hours later. Voltage drops from 147v to 142V...
10:16 hours of charging+equalizing + 1 h of previous cooling, totalling 11:16h



En resum:

Before charging, optional.
Nh cooling delay __________(CO)

Charging
2:45h charging at 12-10 A (CP)
0:15 min of transition ____(TR)
1:00h charging at 3 A ____(CC)

The battery now is full.

Aditionally the bike in this case decided to perform an equalization:
1:06h of cooling __________(CO)
4:00h equalizing __________(EO)
1:06 of cooling. __________(CO)

I'm posting here an XLSX file containing all data. Feel free to use it, I hope it might be of some use to anybody. ;)

títol: Re: Procés de recàrrega de una Vectrix.
escrit per Roger Layola a 16.12.2009 a les 09:14:55

En arribar el hivern el fred fa que la química de la bateria es comporti diferent, i per extensió, fa que els voltatges, canviïn substancialment. Aquesta fotografia ha estat presa durant  la fase CC 152. Es habitual que ara  la bateria arribi a 149-150v, un voltatge força impensable durant l'estiu calorós.

títol: Re: Procés de recàrrega de una Vectrix.
escrit per rocafort a 16.12.2009 a les 11:11:35


Roger Layola escrit a 16.12.2009 a les 09:14:55:
En arribar el hivern el fred fa que la química de la bateria es comporti diferent, i per extensió, fa que els voltatges, canviïn substancialment. Aquesta fotografia ha estat presa durant  la fase CC 152. Es habitual que la bateria arribi a 149-150v, un voltatge impensable durant l'estiu.

I quin voltatge et dona a l'estiu?

Es que m'agradaria saber quin comportament tenen les bateries amb calor i fred


títol: Re: Procés de recàrrega de una Vectrix.
escrit per Roger Layola a 16.12.2009 a les 11:48:22

Al estiu el voltatge d'peració és entre dos i tres volts  més avall. El frimware intenta comensar-ho amb algoritmes matemàtics. Per a que tinguis una referència, el voltatge de tall al estiu és 117v, al hivern és 121v

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.