fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> vehicles històrics >> Històric:  1901 Híbrid Lohner-Porsche
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1230744312

missatge començat per Roger Layola a 31.12.2008 a les 17:25:12

títol: Històric:  1901 Híbrid Lohner-Porsche
escrit per Roger Layola a 31.12.2008 a les 17:25:12

El Lohner-Porsche Mixt Híbrid és el primers vehicle híbrid, desenvolupat en el 1901 per Ferdinand Porsche. Es tracta d'un híbrid de sèrie, amb quatre motors elèctrics muntatsdins les llantes de les rodes; l'electricitat prové per les bateries i un petit generador de benzina. En concepte, presagia el esquema de recàrrega de Volvo, el Chevrolet Volt, l'Opel Flextreme, i altres sèries d'híbrids moderns.

Desenvolupament

A l'edat de 18 anys, Ferdinand Porsche  va anar a bord d'un tren des del nord de Bohèmia (actual Txecoslovàquia) fins a Viena, i el seu primer treball va ser amb Jacob Lohner, un carrosser.  Tot i no tenir ensenyament formal de enginyeria, Porsche ràpidament va redactar plans per un ambiciós projecte: l'aprofitament de l'energia elèctrica en el sistema motriu.  El cotxe disposà d'una propulsió completament lliure de fricció, degut a que els motors elèctrics no diposaven d'engranatges desmultiplicadors, és a dir, feien girar  directament  les rodes. Cada motor elèctric era capaç de 2,5 CV (1,9 kW) a 3,5 CV (2,6 kW), amb puntes de 7 CV (5,2 kW), totalitzant 28cv.

El cotxe va crear gran expectació a la premsa, arribant fins a confins tan allunyats com Anglaterra, d'on va rebre la primera comanda. Tanmateix, el cotxe demanat anava a ser molt diferent a les d'automòbils que aparegueren a la exposició de París. Havia de ser capaç de funcionar amb gasolina, així com amb electricitat, de dur a quatre passatgers (el prototip inicial va ser un dos seients) i també va haver de ser de amb quatre rodes motrius. Com a resultat, el producte final va ser un monstre - que requerí 1,8 tones de bateries, quaranta-quatre cèl lules de bateria de plom  sumant 80 volts, i el enorme cost de 15000 corones austríaques. Tanmateix, la construcció es va acabar a temps, i va ser lliurat personalment per Porsche. El comprador va quedar tan impressionat que va comprar un altre, el prototip biblaça de dues rodes motrius.  Si bé hi havia una bateria, es recarregava amb l'energia de la benzina i  no calia recarregar-la de fonts externes, per la qual cosa no va ser un vehicle elèctric híbrid endollable, o PHEV, sinó més aviat com el concepte de toyota prius: tota la energia prové íntegramentdel combustible fòssil.

El  disseny del Lohner-Porsche s'ha estudiat durant els esforços de la NASA per crear, dins el programa Apol·lo, ell cotxe Lunar Rover, i molts dels seus principis de disseny es reflecteixen en el disseny d'aquest  Rover. El concepte de híbrid en sèrie és la base de moltes locomotores de ferrocarril, i l'interès en automòbils híbrids està creixent ràpidament.  Tot i que es gestà més de 100 anys enrere, el cotxe té més importància que mai.

títol: Re: Històric:  1901 Híbrid Lohner-Porsche
escrit per Roger Layola a 31.12.2008 a les 17:31:30

El primer prototip biplaça...

títol: Re: Històric:  1901 Híbrid Lohner-Porsche
escrit per Roger Layola a 31.12.2008 a les 17:32:43

I unes fotografies d'un model ja produït en sèrie que ha perviscut fins els nostres dies..

títol: Re: Històric:  1901 Híbrid Lohner-Porsche
escrit per Roger Layola a 31.12.2008 a les 17:34:25

Detall del motor...
han tret mitja placa de protecció i es  veu el col·lector d'escombretes..
Curiós que pintessin els radis falsos sobre la carcassa del motor.. Els motors integrats devien ser molt xocants, estèticament...
la restauració ha eliminat el far davanter elèctric, que devia quedar massa xocant també...

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.