fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> vehicles no seriats >> Mecànica: Conversió moto electrocat
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1228053229

missatge començat per Roger Layola a 30.11.2008 a les 13:53:49

títol: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 13:53:49

Eva Håkansson és una noia de suècia que ha estat estretament vinculada amb el projecte dela la killacycle: la moto electrica dragster més ràpida del món: actualment ostenta el quart de milla 7.89 seconds @ 168 MPH. (vaja, es posa a 300 per hora en escassos 8 segons, no stà gens malament)

La herència directe d'aquest contacte ha estat convertir una moto de benzina a electrica al seu país natal,  Suecia, amb l'ajuda del seu pare.

La conversió, anomenada electrocat, en honor al seu entranyable mixu, ha tingut un fort impacte mediatic al país, ha estat una bona eina de difusió de la tecnologia elèctrica...

A la següents fotografies, eva amb la kilacycle.
Pàgina de la moto dragster: http://www.killacycle.com/

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 14:08:40


la seva pàgina web: http://www.evahakansson.se/#home
Els albums complets de fotografies es poden trobar a: http://photos.evahakansson.se

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 14:09:20

Espectacular la Killacycle!
Les següents fotografies són sobre el resultat de la relació entre Eva i la Killa: la electrocat!

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 14:10:28

Aquest és el resulat de la conversió de la moto electrocat

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:50:32

.

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:53:53

Un cycle analist, imprescindible per a qulsevol vehiclelectric. Dona 4 lectures simultanies de kwh instantanis, voltatge, ampers... entre moltes altres

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:55:22

gasolina? això es TAN del segle passat.....

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:56:36

I el nom de la moto.

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:58:22

I ara unes fotos del procés de conversió!

El xassís amb el motor de benzina...

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 15:59:32

El pack de bateries thundersky acabat d'arribar!

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:00:11

Les bateries carregant...

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:14:08

detall del display del carregador

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:15:27

el motor serà un etek-R fabricat per Briggs and Straton.

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:16:18

Mesurant si caben les bateries.

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:18:02

grirar les bateries thundersky grogues no és molt recomanable... les electrolits queden descoberts i s'oxiden, la vida útil de la bateria s'acurta!

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:19:25

Amb totes les bateries

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 16:20:18

S'ha de cuidar que la cadena no toqui el basculant en ordre de marxa!
El pinyò que han posat és excessivament gran! El motor s'escalfarà molt gastarà molt més el que toca!

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 17:01:08

Aquest llustris tan mono és el que dona nom a la moto. Està inspeccionant la feina amb molt de interés!

títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 18:06:16

El Etek R inicial de Briggs estava pensat per funcionar a 48v. Si es fan els números, es pot veure que la moto munta 21 cel·les de 3,2v, resultant en 67,2v, uns 78v quan està carregada a tope. El motor, amb una marxa tan llarga i un voltatge tant alt, l'única cosa que podia fer era fondre's... Aquí tenim una imatge amb el pare de Eva intentant arreglar-lo. malauradament la reparació no va servir, doncs quan una cosa està mal pensada no hi ha pedaç possible: el motor es va tornar a fondre.


títol: Re: Mecànica: Conversió moto electrocat
escrit per Roger Layola a 30.11.2008 a les 18:11:24

La solució va ser apostar per un Etek RT de la serie nova. Dissenyat per a 75v, és més robust i aguanta millor tensions altes....
un cop acabada la moto, el següent pas, el més interessant, va ser legalitzar-la!
A la imatge, el etek RT es diferencia del R per ser més ample

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.