fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl altres >> tecnologia >> Electric que podria batre al bugati veyron... http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1205922723 missatge començat per Roger_Layola a 19.03.2008 a les 10:32:00 |
títol: Electric que podria batre al bugati veyron... escrit per Roger_Layola a 19.03.2008 a les 10:32:00 La tecnologia en el món dels electrics s'accelera cada cop més fins al vertigen absolut. Parlant exlcusivament d'acceleració, hem arribat en un moment on el límit ja no es la bateria. Son els motors. Voler cosntruir un vehicle d'aquestes prestacions en un món en decadència energètica és frívol, però és un exercici gratuït que ensenya fonamentadament que els vehicles electrics ja no són simples carrets de golf incapaços de res. SUPOSEM QUE VOLEM CREAR UN COTXE QUE GUANYI EN UN DRAGSTER AL VAIXELL INSIGNIA DE LA BENZINA: El bugati Veyron FENT SERVIR LA TECNOLOGIA ELECTRICA QUE EXISTEIX AL MERCAT. ES POSSIBLE? PRESTACIONS DEL BUGATI VEYRON: 1001 cv de potencia=730kw, par motor 1275 Nm pes total: 1950 kg acceleració: 0 a 100 en 2.5 segons preu 1.16 milions Eur PROPOSTA PROPULSIÓ ELÈCTRICA 4 motors Ac Tesla en paral·lel amb corresponents controls, un motor per cada roda. cada motor entrega 248cv, 276,6 Nm, amb un pes de 56kg totalitza 992 cv (730.000w aprox), 1106,4 Nm, 224 kg sistema TESLA treballa a 375 volts nominals. DIMENSIONAT BATERIA 730.000 watts/375v= 1946 Amps de descarrega bateries kokam noves poden donar puntes 20 vegades la seva capacitat. 1946/20= 100 amps. Seleccionem model existent 12 Ah, 240 A de descarrega 3.7v 100Ah/12Ah= 9 series en paral·lel de 102 cel·lules, totalitzant 918 bateries (el tesla en porta 7000, no es cap disbarat) prestacions del pack: 108 Ah a 377.4v, 40,75kw continguts 2160 amps de descarrega a 375v 810 kw de descàrrega 354gr per celula, pes total 324kg Si el que es cerca es la lleugeresa extrema per sobre de la autonomia, les noves quimiques de les bateries A123 són la resposta. bateries A123 poden donar 100 vegades la seva capacitat nominal 1946Amps/100c= 19,46Ah Com que en aquesta ultima tecnologia no hi ha dades concretes de tamany de celules (la antiga serie de 2.3 Ah donava 50c), suposarem unes celules de 20 amps a 3.3v, 114 celules 1 sèrie. la antiga cèl·lula A123 pesava 70 gr a 2.3 Ah i 3.3v. suposant un prestació semblant, cada cel·lula pesaria 0.07x20/2.3=0.6kg NOVES prestacions del pack: 20 Ah a 376.2v, 7,52 kw continguts 2000 amps de descarrega a 376v 752 kw de descàrrega 0.6kg per celula, pes total 68.4 kg - 250 kg menys que la anterior En 300 kg tenim resolta la part de motor i bateria. 600 kg mes per xassis etc, tenim un cotxe electric que pesa 1100 kg menys que el Veyron, i que no te canvi de marxes. La estimació es de 0 a 100 en menys de 2 segons. Encara que amb menys parell i potència, probablement guanyaria al veyron en un dragster, a una cuarta part de cost de producció. Tot una fita en la historia de la automoció. REFERÈNCIES: http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php noteu que te 400 km d'autonomia en cicle mixte http://kokam.com/product/product_pdf/ultra_high_power/UL-102_SLPB70205130P_12Ah_Grade.pdf http://www.a123systems.com/#/products/p3 exemple cotxe acceleracio de 0 a 100 en 3 segons i nomes 250cv electrics http://www.wrightspeed.com/x1.html ALGUNES QUÍMIQUES DE BATERIES NOVES I ESTIMACIÓ D'ÚS Altairnano Titanium Li Ion battery: 15,000 cycles (6 min) with 85% capacity remaining One charge cycle a day for over 41 years. A123 32-Series Nanophosphate Li Ion battery: 3,700 cycles to 87% capacity One charge cycle a day for over 10 years. THUNDERSKY Lithium Technology Corp LiFePO4 battery: 3,000 cycles to 80% capacity One charge cycle a day for over 8 years. Advanced Battery Technology Li Polymer battery: 4,000 cycles to ? capacity One charge cycle a day for over 10 years. Mitsubishi Heavy Industries Li Manganese Oxide battery: 3,500 cycles to ? capacity One charge cycle a day for over 9 years. |
títol: Re: Electric que podria batre al bugati veyron... escrit per Miquel Martin a 11.06.2010 a les 16:49:02 Existeix desde 2004 un prototip de una universitat japonesa, ELIICA. Si fa no fa, te unes prestacions comparables. http://en.wikipedia.org/wiki/Eliica Es evident que Japó es ara al capdamunt de la innovació en aquest camp. ELIICA va sortir el 2004. A final del 2009 van batre el record de distancia amb una recarrega, mes de 1000Km amb un V.E.: :o http://www.elektor.com/news/longest-journey-without-recharging.1385296.lynkx?utm_source=UK&utm_medium=email&utm_campaign=news |
títol: Re: Electric que podria batre al bugati veyron... escrit per Miquel Martin a 07.04.2011 a les 19:21:45 El equip que va desenvolupar el ELIICA, el cotxe electric mes ràpid, va formar una empresa SIM-drive, i ja te un disseny per a un turisme amb 200Km d'autonomia reals, en test de conducció urbana. http://www.sim-drive.com/pdf/0329PressRelease_eng.pdf A la ultima pagina d'aquesta nota de premsa en PDF hi ha unes fotos, es veu unes formes aerodinamiques força originals. Es tracta d'un turisme, aquest no corre tant com l'ELIICA. |
fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2! YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved. |