inici   fotos esfèriques   teclats    
 CEST dissabte 20 d'abril 2024  
De http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/361768-portar-el-tre n-a-la-seu-durgell-costa-265-milions.html?cks_mnu_id=735
 
Portar el tren a la Seu d'Urgell costa 265 milions
Caldria fer tres túnels per prolongar la línia Lleida-Pobla fins a tocar d'Andorra
26/01/11 02:00 - lleida - David Marínemail protegit
[Esquema del traçat ferroviari proposat per la Diputació de Lleida]
Esquema del traçat ferroviari proposat per la Diputació de Lleida
1
Notícies de ...

   * La Seu d'Urgell
   * La Pobla de Segur
   * Conca de Dalt
   * Organyà
   * Lleida
   * Sort
   * Cabó

La Diputació de Lleida va presentar ahir una proposta de corredor ferroviari entre Lleida i la Seu d'Urgell a través de la prolongació de la línia de la Pobla de Segur. La proposta significaria prolongar 55 quilòmetres la línia existent des de la Pobla de Segur (Pallars Jussà) fins a Organyà (Alt Urgell), i des d'allà remuntar el Segre fins a la Seu d'Urgell. La línia podria connectar amb una segona prolongació fins a Andorra.

L'estudi, realitzat pel despatx Gabinete de Apoyo Técnico SL per encàrrec de la Diputació, xifra en 265 milions d'euros la creació d'aquest corredor ferroviari. La meitat d'aquests pressupost se l'enduria la construcció de tres túnels. Un d'ells tindria uns 10 quilòmetres de longitud i es faria per superar la serra de Boumort i comunicar les valls de Carreu i de Cabó. Aquest seria el principal accident geogràfic que caldria superar i afectaria l'espai natural del PEIN Boumort-Collegats. El altres dos túnels es trobarien entre Organyà i els Hostalets de Tost, ja remuntant el riu Segre, i serien per evitar zones inundables.

El més barat

Aquest corredor és el més barat i el de menys impacte ambiental per fer arribar el tren des de Lleida fins a la Seu d'Urgell, segons va assegurar el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. L'opció d'allargar la línia de la Pobla fins a Sort, per donar servei al Pallars Sobirà, i d'allà enfilar cap a la Seu d'Urgell travessant el port del Cantó, triplicaria el cost i allargaria el viatge amb trenta quilòmetres més, segons Gilabert.

Ara la pilota és a la teulada de la Generalitat. L'estudi, que ha costat 17.000 euros, s'entregarà al Departament de Territori i Sostenibilitat perquè l'avaluï i l'aprofiti, si vol, en la futura redacció del projecte d'impacte ambiental. Gilabert ha apuntat que Andorra, estat que es beneficiaria de la connexió, “podria col·laborar” en la realització del projecte.
780_377_52398_697855e08bc388873ae0d6ae56a9c0cd.jpg
780_377_52398_697855e08bc388873ae0d6ae56a9c0cd.jpg
La Diputació aposta per perllongar la línia de la Pobla fins a la Seu d'Urgell per Organyà
El Govern havia plantejat que el nou corredor passés per Sort

   * 1
   * 1

Amaia Rodrigo - Lleida TV

Jaume Gilabert durant la presentació...

Jaume Gilabert durant la presentació de l'estudi sobre la línia de tren entre la Pobla i la Seu d'Urgell.

Jaume Gilabert durant la presentació de l'estudi sobre la línia de tren entre la Pobla i la Seu d'Urgell.

Diputació de Lleida
| lleida

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presentat aquest dimarts el resultat de l’estudi del corredor ambiental per la implantació de ferrocarril de la Pobla fins a la Seu d’Urgell que la corporació va encarregar a Gabinete de Apoyo Técnico SL (GAT) per conèixer la viabilitat i les possibilitats de perllongar la línia actual del tren de la Pobla fins a la Seu d’Urgell.

Segons l'estudi, el traçat idoni del corredor entre la Pobla de Segur i la Seu d'Urgell passa per Organyà al tractar-se d'un recorregut amb menys impacte sobre la natura que tindria 55 quilòmetres (un 50% de túnels) i costaria 265 milions d'euros, sense incloure l'electrificació del tram, que ara per ara només arriba fins a Balaguer.
L'estudi encarregat per l'ens provincial valora que l'impacte en els terrenys inclosos a la Xarxa Natura 2000 seria salvable ja que el traçat que passa per la serra del Boumort es podria soterrar. De fet, els túnels ocupen 17 quilòmetres de tot el recorregut i suposen la meitat del pressupost. Però tot plegat resulta menys costós que el traçat per Sort que s'havia valorat altres vegades i que triplicaria el pressupost.

Gilabert ha explicat que abans d’encarregar aquest estudi, la corporació va parlar amb el responsable de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, que va donar suport a la iniciativa. Ara, amb el canvi de Govern i l’estudi finalitzat, el president de la Diputació de Lleida ha afirmat que té previst reunir-se amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, per presentar-li el document i estudiar la possibilitat que la Generalitat doni continuïtat a altres estudis necessaris en cas que es volgués tirar aquest projecte endavant. Gilabert ha afegit que també va parlar amb el cap del Govern d’Andorra, Jaume Bartumeu, qui va acollir molt positivament el projecte de prolongació de la línia.

 
http://www.segre.com/detall-de-la-noticia/article/la-diputacio-aposta-per-perllo ngar-la-linia-de-la-pobla-fins-a-la-seu-durgell-per-organya/
http://www.lamalla.cat/infolocal/lleida_pirineus/article?id=436434
 
La Diputació de Lleida vol perllongar la línia de la Pobla fins a la Seu d'Urgell

El projecte té un traçat de 55 quilòmetres i un pressupost de 265 milions

OMAR SERRA | Lleida

*
Opcions article
o
Clica aquí per escoltar
o
o
*
Opcions enllaços externs
o twitter
o facebook
o myspace
o google reader
o yahoo
o delicious
o netvibes
o la tafanera
o digg
o technorati
o meneame
o wikio

La Diputació de Lleida ha presentat el resultat de l'estudi del corredor ambiental per la implantació de ferrocarril de la Pobla fins a la Seu d'Urgell que la corporació va encarregar a Gabinete de Apoyo Técnico SL (GAT) per conèixer la viabilitat i les possibilitats de perllongar la línia actual del tren de la Pobla fins a la Seu d'Urgell. El projecte preveu un pressupost de 265 milions d’euros, dels quals la meitat s’invertirien per la construcció de túnels, i és, segons l’ens, el més respectuós amb el medi ambient.

L’estudi es va encarregar a petició dels alcaldes del Pallars, que van manifestar al president de la Diputació de Lleida el seu interès per perllongar l'actual línia de tren de la Pobla fins a la Seu d'Urgell ja que molts d’aquests no compten amb transport viari i estan mal comunicats, essent la carretera l’únic mitjà de transport. El traçat uniria poblacions com Pessonada, Cabó, Organyà i Adrall, entre d'altres municipis.

El president de la Diputació, Jaume Gilabert, ha explicat que abans d'encarregar aquest estudi, la corporació va parlar amb el responsable de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, que va donar suport a la iniciativa. Amb el canvi de govern, l’ens provincial confia que també tindran el seu suport, per aquest motiu tenen previst reunir-se amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder.

265 milions de pressupost
L'estudi preveu un pressupost estimat de 265.000.000 euros amb un traçat amb una longitud de la Pobla a la Seu d'Urgell de 55 quilòmetres. Més del 50 per cent del pressupost calculat està destinat a túnels. El projecte proposa la construcció de tres túnels, un dels quals tindria una longitud d'entre 10 i 15 quilòmetres, i salvar uns desnivells de fins al 3,5%. També es valora en el document que l’impacte econòmic serà molt favorable per aquesta zona del Pirineu i afavorirà la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern del 2022.

Nul impacte ambiental
Els tècnics del Gabinete de Apoyo Técnico SL (GAT) han assegurat que els resultats indiquen que les valls per on passaria el traçat són les zones més òptimes per a l'emplaçament de les possibles alternatives del traçat del ferrocarril amb un impacte ambiental pràcticament nul. També es garanteix el suport de les diferents administracions amb competències mediambientals.
Amb tots els respectes, és la bestiesa més gran del món. La finalitat declarada és un maquillatge per a poder dir que la seu olímpica Barcelona-Pirineus (un pet d'un paio que devia anar pet) té tren directe a les muntanyes.
 
Perquè per aquí, perquè una estació a Pessonada (habitants actuals: 4)??? Doncs perquè al haver-hi molt pocs habitants, podran fer paisatgísticament el que els doni la gana amb la mínima oposició. És el camí de la mínima resistència, malgastant diners, recursos i paisatge només per al profit d'alguns que no pujaran mai en aquest tren.
 
Merda de polítics!
 
I què passarà al cap d'uns anys, quan no sigui rentable i la cosa s'abandoni per manca de viatgers? Una altra runa, com durant dècades ha estat la línia actual, i com, malgrat les inversions, encara és. I això amb els diners de tots.