PÓgina principal
Al ral·li Phebus 2002 van participar entre altres 2 bicicletes elèctriques Swiss-Flyer que normalment es recarreguen diàriament a la seva "base" en una  microcentral solar connectada a la xarxa:

Microcentral 330 watts i 2 Swiss-Flyer

La microcentral consta de 3 pannells de 110 watts cada un i un inversor/convertidor 24V CC / 230 V CA, i pot produïr fins a 2 KWh al dia. Les bicicletes elèctriques, que fan cada una una vintena de quilòmetres diaris, consumeixen en total (incloses pèrdues tèrmiques, electroquímiques i electromagnètiques de tot el sistema carregador, bateria, gestió i motor), uns 0.25 KWh diaris, molt menys que la quantitat d'energia produïda. Fins i tot en dies plujosos la producció és suficient per a la seva alimentació. Tot l'excedent és destinat a reduïr el consum domèstic.

Durant el ral·li Phebus es va mesurar tant la producció d'energia injectada a la xarxa (la microcentral es va quedar a casa, transportar-la seria un disbarat energètic) com el consum de les bicicletes. Aquí en teniu les dades:

Producció de la microcentral durant els tres dies del ral·li (un dia ennuvolat, dos dies de sol) 3550 Watts
Consum conjunt de les dues bicicletes en un trajecte total acumulat de 438 Km, en part per carreteres de muntanya 1230 Watts
Excedent 2320 Watts

Les pèrdues pel "transport" de l'energia a través de la xarxa pública, per altes que puguin ser, de segur que estan cobertes per aquest excedent de producció. En qualsevol cas sembla més recomanable aquest tipus d'utilització que no pas el transport de pannells solars damunt els vehicles, entre altres perquè així l'energia captada també és aprofitada quan el vehicle no s'utilitza.

Vegeu també:
Ral·li solar 2002 (Barcelona-Vallès) La bicicleta elèctrica  Fotos del ral·li Phebus 2002